Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla ei ole rahaa ostaa lapsilleen joululahjoja koska niitä pitää ostaa ensin muille?

Vierailija
03.12.2012 |

Minä ostan pienet muistamiset lasten kummeille, mummi, papat, oma täti joka auttaa esim. lastenhoidossa, eli yht. 9 hlö. Tuon jälkeen ei jää enään rahaa ostaa mitään omille lapsille. Olenko ainoa? Viime vuonna oli sama juttu :/

Tänä vuonna 10v ja 8v saavat lahjaksi kaiken kaikkiaan (noilta mainituilta) yöasut, suklaat, kahdet lelut n. 8€/kpl (tai 8v tytöllä ne ovat kynsilakka+ pampula tms setti) sekä yhdet "liput" sea lifeen. Mua harmittaa, mutta en voi olla ostamatta mitään. Ne lahjat jotka heille ostan on ihan minimaaliset tyyliin suihkusaippua lahjaboxi sokoksesta tai vastaavaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok aikuisten kesken sopia, että lahjoja ostellaan vain lapsille. Ihan hyväksi havaittu käytäntö on myös sopia, ettei esim. sisarusten, serkkujen tai esim. ystäväperheiden kanssa lahjoja vaihdella, vaan kukin sijoittakoon vähät varansa omiin lapsiin...

Vierailija
2/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sinä ap, eli ostan sukulaisille ja kummilapsille, en oikein mitään omille. Mutta, he saavat isovanhemmiltaan ja muilta läheisiltään melko paljon paketteja, ehkä 10 per lapsi, joten mun ei tarviikkaan heille ostaa.

ps. mielestäni noi sinun lasten lahjat kuulosti ihan hyviltä, tosin noin pieni legoboxi on äkkiä tehty...

ehkä jos jotain enemmän tekemistä vielä voisi tohon lisätä: esim. joku yhteinen dvd, kirja tytölle, muovailuvahat pojalle, tai jokin perhepeli, liukurit... jotain millä saisi ajan kulumaan pitkinä pyhinä! (tällaista kamaa saat jo 20€:lla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellekään muulle en yhtään mitään.

Vierailija
4/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyjama, geisha boxi, 5€ legopaketti, beyblade-lelu, sea life-lippu.

nämä ap sun hankkimia, ja saako lapset lahjoja lisäksi kummeita ja isovanhemmilta, joille sinä selkeästi ostat kalliimpia lahjoja, kuin mitä lapset sieltä saavat...?

Vierailija
5/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meenvät suoraan roskiin. Mulla on tarkka maku, ja jos jostain en tykkää, en sitä säilytä.

Vierailija
6/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko oikeasti noin VIITUUN tyhmä.Omat lapset ensin ja sitten muut jos rahat riittää.Eikä muille aikuisille muutenkaan tarvi ostaa mitään.

Taidat olla porvoosta.

Vierailija
7/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sinulle moni jo sanoikin. Kurjaa, että lapset jäävät vähemmälle oman tyhmän tapasi takia. En itse haluaisi mitään lahjoja kummilasten vanhemmilta yms.

Ajattelisit tänä vuonna lapsiasi, please.

Vierailija
8/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyjälle selvennän että luettelemani lahjalista on tulossa kummeilta/mummeilta ja siihen SAATTAA tulla lisäksi vielä jotain pientä JOS saa pakettia niiltä muutamilta joilta joskus saattaa tulla tai sitten ei. Omat joulurahani menevät näiden aikuisten paketteihin/leipomisiin ja lisäksi tulee oma rahaosuuteni jouluruuista jotka syömme yhdessä aattona.

Monet sanoo että alle 10 pakettia per lapsi. Tuossahan oli 5 pakettia per lapsi.

Vierailija
9/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan isovanhemmille, kummeille ym. mitään, jos rahat on tiukilla. Omat vanhemmat ja sisarukset ainakin ymmärtävät, kun sanot ettei rahaa vain ole. Ei kukaan voi olla niin julma, että haluaa mielummin itse kynttiläkipponsa ja näin vie lapselta joululahjan =(

Jos nyt jotakin haluat välttämättä antaa, niin kerää piltti/oliivipurkkeja ja tee niihin itse sinappia, leivo itse vaikka saaristolaisleipä tai anna lahjakortti, jolla lupaat ikkunanpesun tai viikkosiivouksen. Minulla on kuusi kummilasta, enkä ole edes ajatellut, että pitäisi saada joku lahja. Itse kyllä muista jollain pienellä lasten kummeja, esim. valokuva, sinappi tms. Luojan kiitos meille ei ole kannettu mitään tuikkukuppeja tai muuta...

Lapset tosiaan ensin!

Vierailija
10/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostatteko kummeille tai isovanhemmille edes synttärilahjoja? Vai ei koskaan mitään ja kummin tulee ostaa kalliita synttäri-, ehkä jopa nimppari- ja joululahjoja?

Vierailija
11/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T"kasvattaa" lapsia ja ovat ilmoittaneet, että paketeista ei tule leluja vaan kirjoja tai muuta hyödyllistä.

Meillä ainakin lapset toivovat lahjaksi kirjoja.

1. luokkalainen toivoo Risto Räppääjiä

ja 3. luokkalainen Harry Potteria ja taikatemppukirjaa

Jospa teidän lapsia pitääkin vähän kasvattaa...

Vierailija
12/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyjälle selvennän että luettelemani lahjalista on tulossa kummeilta/mummeilta ja siihen SAATTAA tulla lisäksi vielä jotain pientä JOS saa pakettia niiltä muutamilta joilta joskus saattaa tulla tai sitten ei. Omat joulurahani menevät näiden aikuisten paketteihin/leipomisiin ja lisäksi tulee oma rahaosuuteni jouluruuista jotka syömme yhdessä aattona.

Monet sanoo että alle 10 pakettia per lapsi. Tuossahan oli 5 pakettia per lapsi.

oli minusta "kunnon" lahja (liput Sea Lifeen). Loput olivat enemmän tai vähemmän krääsää.

Ymmärtäisin nuo lahjat jos rahaa ei tosiaan olisi. Mutta sinä ap, laitat rahasi ilmeisesti mieluummin sukulaisten ja tuttavien lahjoihin kuin omien lapsiesi.

Tämä siis oma mielipiteeni eikä siitä kannata loukkaantua. Minulle ei vain tulisi mieleen ostaa ensin muille lahjoja ja katsoa, jääkö omien lasten lahjoihin mitään.

Vierailija
13/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille ostamme kyllä, joilla ei ole lapsia. Tuntuu nimittäin typerältä antaa heidän ostella meidän mukeloille lahjoja, mutta ei ole mitään antaa takaisin.

No mutta, koska minun ja mieheni lähisuvussa on lapsia jonkin verran omat mukaan lukien plus siihen päälle meidän kummilapset, aloitan lahjojen ostelun todella aikaisin. Yleensä joulukuussa on jo kaikki ostettu, tänä vuonna poikkeus :) Enää yhden lapsen lahja puuttuu koska emme ole löytäneet sitä oikeaa :)

Ei kannata jättää viime tippaan kaikkea :)

Vierailija
14/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on soveliasta ostaa vastalahjat niille, jotka ostavat meidän lapsillemme lahjat. Siis kummeille, naapureille jne.

Vierailija
15/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi ihan joulukukka/suklaa linja jouluna riittävä. Kirppareilta voi tehdä joskus ihan hyviä lelu löytöjä tai kirjoja lapsille. Mutta oikaseppas lahjonta muita aikuisia kohtaan...ja anna lapsillesi enemmän. En ole kuulutkaan, että kummeille annetaan lahjoja. Ja aikuisille voi ilmoittaa, että sori, mutta nyt on köyhä joulu. Onneksi muut tietää, että olemme melko köyhiä, niin aikuisten lahjonta jää siihen, että mummuloihin kukat.

Vierailija
16/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alle kymmenen pakettia per lapsi, ehdottomasti. Mutta noissa sun lahjoissa on vain yksi "oikea" lahja, eli liput sealifeen... Loput on ihan turhaa täytettä.

Saahan kymmenen tussin tussipaketistakin kymmenen eri lahjaa kun jokaisen käärii erikseen....

Vierailija
17/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme lasten kummeille jotakin pientä.

Ja isovanhemmatkin saavat kyllä myös.

Vierailija
18/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, on kummilapsia ja kummeja,mitä pitää muistaa. Molempien puolien isovanhemmat eivät halua ostaa leluja eivätkä kysy lasten toiveita joten paketeista tulee sitten mitä milloinkin antajan mielestä kivaa ja hyödyllistä. Myös muutama sukulaiskummi katsoo tarpeelliseksi "kasvattaa" lapsia ja ovat ilmoittaneet, että paketeista ei tule leluja vaan kirjoja tai muuta hyödyllistä.

Käytännössä joudumme siis ostamaan lelulahjat lapsillemme kokonaan itse. Koska raha tiukassa, ei voi ostaa kuin yksi lelulahja/lapsi, kun emme halua ostaa mitään halpiskrääsää vain pakettien vuoksi.

Kukin lapsi tulee siis saamaan sukulaisilta ja osalta kummeista noita hyöty/kasvatuslahjoja ja ehkä 1-2 pientä lelulahjaa kummeilta, jotka ostavat ainakin välillä leluja (eivät siis ole ilmoittaneet etä eivät aio leluja ostaa). Noi muutamat kumminkin ostavat välillä vaatteita ja kirjoja joten jos "huono tuuri" käy, joku lapsistamme saa lahjaksi vain yhden lelun meiltä vanhemmilta. (Hinta 20-30e) muut sitten vaatteita ja kirjoja.

laadukkaat on kalliita eikä meillä ole niihin varaa. Mieluummin talo täyteen kirjoja kuin lelukrääsää.

Vierailija
19/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostatteko kummeille tai isovanhemmille edes synttärilahjoja? Vai ei koskaan mitään ja kummin tulee ostaa kalliita synttäri-, ehkä jopa nimppari- ja joululahjoja?

Enkä ole pyytänyt kummeja ja mummeja ostamaan mitään myöskään. Olemme sopineet että kukin huolehtii omille lapsilleen lahjat, aikuisille ei osteta mitään.

Vierailija
20/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanoo että alle 10 pakettia per lapsi.

Miksi? Oletteko köyhiä vai laiskoja?

Lahjoja on sentään vielä helppo ostella, verrattuna siihen että saa sen itse joulun onnistumaan muuten hienosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä