Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla ei ole rahaa ostaa lapsilleen joululahjoja koska niitä pitää ostaa ensin muille?

Vierailija
03.12.2012 |

Minä ostan pienet muistamiset lasten kummeille, mummi, papat, oma täti joka auttaa esim. lastenhoidossa, eli yht. 9 hlö. Tuon jälkeen ei jää enään rahaa ostaa mitään omille lapsille. Olenko ainoa? Viime vuonna oli sama juttu :/

Tänä vuonna 10v ja 8v saavat lahjaksi kaiken kaikkiaan (noilta mainituilta) yöasut, suklaat, kahdet lelut n. 8€/kpl (tai 8v tytöllä ne ovat kynsilakka+ pampula tms setti) sekä yhdet "liput" sea lifeen. Mua harmittaa, mutta en voi olla ostamatta mitään. Ne lahjat jotka heille ostan on ihan minimaaliset tyyliin suihkusaippua lahjaboxi sokoksesta tai vastaavaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin kummilapsiltani mieluusti vastaan pienet halvat suklaarasiat tai jotain itseleivottua :)

Itse taas leivon isovanhemmilleni joulupipareita, koska eivät jaksa tehdä niitä enää itse. Muuta lahjaa he eivät sitten tarvitsekaan.

Paljonko ap laitat/laitoit rahaa noihin muiden lahjoihin?

Vierailija
42/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa kummeilta ja mummeilta lahjoja antamatta itse koskaan mitään? Mä en ainakaan kehtaa :/ Synttäreitä eivät oikeastaan juhli joten ainut muistaminen on jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähällä joutunut tuollaiseen tilanteeseen, mutta sitten tulin onneksi järkiini.

Asiaa helpotti ratkaisevasti kaksi asiaa.

Olen luonteeltani sen verran häijy, että minulle ei tuota mitään vaikeuksia olla tarvittaessa jopa ilkeä. En tunne mitenkään ylipääsemättömän suurta tarvetta olla kiltti ja miellyttää kaikkia. Siihen loppui velvollisuudentunne siitä, että minun(kin!) pitäisi laittaa lahjoja "muille".

Toiseksi onnistuin saamaan suuren pussillisen kaikenlaista tilpehööriä, suorastaan krääsää, josta kaivoin monet lahjat.

Miksi sinun pitää niin kamalasti lahjoa muita? Osta kimppu kestäviä kukkia, vaikka sipulitulppaaneja, jotka kestävät pitkään, muutama kippo ja askartele kaikille 9:lle nätti kukka-asetelma. Selviät kympillä, ehkä kahdella, mutta velvollisuutesi on täytetty. Lisäksi vaikka pussillinen pipareita, varsinkin jos eivät itse leivo.

Mutta miksi sinä enää edes itse lapsillesi ostaisit, jos saavat jo 9 ihmiseltä lahjoja?

Vierailija
44/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat etusijalla. Millainen äiti oikein olet?

Vierailija
45/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä omituinen joulunvietto... ostat aikuisille kummeille ym. lahjoja ja omat lapset jää ilman???!!!

Eikö joulu nyt nimenomaan ole lasten iloa varten. Aikuisilla on kaikkea turhaa tavaraa kaapit ja hyllyt täynnä ja kaikki lisä on vain lisää turhaa.

Mummeille ja paapoille jotain helkkarin kynttilätuikkua, ovikranssia tai lasikippoa parempi lahja olisi esim. kortti, jossa lupaat käydä pesemässä ikkunat keväällä tai hieromassa niska-hartiaseudun tms. aineetonta kivaa. Kummeille riittää kortti ja vaikka kummilapsen valokuva.

Ei toki lastenkaan joulun pidä olla pelkkää tavarataivasta, turha muovikrääsä on turhaa muovikrääsää joulunakin mutta kyllä jotakin kivaa ja toivottua pitää omille lapsille pystyä hankkimaan tai tekemään ennemmin kuin esim. aikuisille lasten kummeille!

Vierailija
46/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille ei todellakaan tarvitse ostaa mitään. Askarrelkaa kortit jouluksi mummeille ja kummeille. Leivo jotakin tädille. Sanot kaikille että rahat ei muuten riitä lasten lahjoihin.

Jos et tätä tajua olet kyllä täysi idiootti.

Ensin omat lapset, sitten vasta muut.

Jos elät uusperheessä, ensin miehen edellisen liiton lapset jotka haluavat kalliita trendilahjoja, ja jos rahaa jää, voit ostaa omillesi sitten.

Uusperheessä ihan ensin mietit joulun niin, että miehen entisen liiton lapsilla on ikimuistoisen ihana joulu. Omat lapset tulee vasta sitten siellä kaukana perässä sitten, että jos omat ovat aikuisia ja asuvat muualla, he voivat olla jouluna töissä tai vaikka yksin yksiössään, ei heidän tarvitse mitään joulua tulla äidin luo viettämään, sillä se koti on miehen koti ja miehen entisen liiton lasten koti, ei sinun oma kotisi.

Miehen entisen liiton lapset voivat viettää tuplajoulun tuplalahjoilla; ensin äidin luona, sitten isin luona lahjoineen kaikkineen, mutta yhteiselle lapselle ei tietenkään ole mitään järkeä luoda mitään tuplajouluja, aattona saadut lahjat riittävät hyvin. Eli kotonasi, anteeksi miehen lasten kodissa joka myös sinun kotisi saattaa olla ja lapsesi koti ehkä, on sitten nämä lapset avaamassa kuusen alta paketteja ja omat kasovat vieressä ja ihmettelevät.

Tiivistettynä tämä on se, mitä minulle on rivien välistä sanottu ja loput sitten ihan suoraan.

Vierailija
47/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, on kummilapsia ja kummeja,mitä pitää muistaa. Molempien puolien isovanhemmat eivät halua ostaa leluja eivätkä kysy lasten toiveita joten paketeista tulee sitten mitä milloinkin antajan mielestä kivaa ja hyödyllistä. Myös muutama sukulaiskummi katsoo tarpeelliseksi "kasvattaa" lapsia ja ovat ilmoittaneet, että paketeista ei tule leluja vaan kirjoja tai muuta hyödyllistä.

Käytännössä joudumme siis ostamaan lelulahjat lapsillemme kokonaan itse. Koska raha tiukassa, ei voi ostaa kuin yksi lelulahja/lapsi, kun emme halua ostaa mitään halpiskrääsää vain pakettien vuoksi.

Kukin lapsi tulee siis saamaan sukulaisilta ja osalta kummeista noita hyöty/kasvatuslahjoja ja ehkä 1-2 pientä lelulahjaa kummeilta, jotka ostavat ainakin välillä leluja (eivät siis ole ilmoittaneet etä eivät aio leluja ostaa). Noi muutamat kumminkin ostavat välillä vaatteita ja kirjoja joten jos "huono tuuri" käy, joku lapsistamme saa lahjaksi vain yhden lelun meiltä vanhemmilta. (Hinta 20-30e) muut sitten vaatteita ja kirjoja.

Vierailija
48/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kummilasten vanhemmilta tai keneltäkään. Ja olisi kamalaa jos aavistelisin että jonkun taloudellinen tilanne ei edes kestä niitä minulle sinänsä aika turhia lahjoja.

Kummius on minulle mahdollisuus päästä osaksi kummilasteni elämää, en todellakaan ota sitä minään palkkatyönä josta pitää saada lahjoja.

Itselläni on tilanne etteivät kummit tai sukulaiset koskaan auta lasten kanssa. Olen tähän ongelmaan joutunut ottamaan maksullista lapsenvahtiapua, ja se on mielestäni paljon parempi tapa kuin yrittää lahjoa lähipiiriäni joululahjoilla hoitamaan lapsiani.

Vierailija
49/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli max n.8-9€/lahja + lahjakassit/paperit joihin kääritään eli tekee tuon 80-90€. Nyt suunnittelin leipovani lasten kanssa pipareita joita annetaan. Mutta näihinkin menee rahaa kun ostin sellofaania, leveää lahjanauhaa ym koristetta pakettiin sekä isoja jouluisia kertakäyttölautasia joille ne piparit asetellaan sekä kahdelle lähimmälle sukulaiselle edulliset konvehtirasiat. Nopeasti laskettuna melkein 30€ Koskaan ei ole kukaan kummeista sanonut ettei tarvitsisi ostaa mitään.

Miltä nämä lahjat kuulostaa esimerkiksi 8v tyttäreni saa:

pyjama, geisha boxi, pampula tms. paketti, kynsilakka paketti, sea life -lippu ??

Vierailija
50/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyjama, geisha boxi, 5€ legopaketti, beyblade-lelu, sea life-lippu.

Vierailija
51/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko lahjoa, askarreltu kortti, itse leivottu leipä. Tms. On hyvä. Omenoita, mandariineja kuivattuna? Luumupussi?

Vierailija
52/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sopisit lahjojen antajien kanssa, että ei vaihdeta lahjoja jatkossa ja käytät rahasi lastesi lahjoihin?

Kovin lapsesi saamat lahjat kuulostavat vähäpätöisiltä ainakin jos lahjan antajalla olisi rahkeita parempaan.

Munkaan siskolla ei ole omien sanojensa mukaan rahaa vieraiden lasten lahjoihin, mutta samaan aikaan oma lapsi saa niin paljon paketteja, että niitä auotaan vielä pitkään joulun jälkeen, kun kerralla ei kaikkea jaksa. Mutta kukin tyylillään...

Se taitaa olla näitä omat lapset ensin -tyyppejä:)

Vierailija
53/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskematta jo ostettu mutta ensi vuonna jätän muille lahjat ostamatta.. Olen luullut että muutkin ostavat vanhemilleen/sisaruksilleen ja lasten kummeille jotain pientä ainakin.

Vierailija
54/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskematta jo ostettu mutta ensi vuonna jätän muille lahjat ostamatta.. Olen luullut että muutkin ostavat vanhemilleen/sisaruksilleen ja lasten kummeille jotain pientä ainakin.

Muutoin omat lapset jäisivät ilman kunnon paketteja. Joulukortit olen aina henk. kohtaisesti käynyt viemässä ja se siinä.

Vanhempani ja neljä siskoani ymmärtävät oikein hyvin, että sitä rahaa ei vain ole.

Vierailija
55/55 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapset jotain lahjaa saaneet. En tiedä kuinka pitkiä listoja muilla lapset tekee mutta meidän lapset toivoo tänäkin jouluna vain 2-3 lahjaa. Pojalla tosin kolmen lahjan yhteishinta n. 180€ tytöllä n. 20€ kaikki toiveet yhteensä. Kyllähän noi lahjat saisi ostettua kun jättäisi muille hankkimatta ja pyytäisi vaikka isovanhempia mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi