Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentopelkoon Oxaminia. Toimiiko?

Vierailija
03.12.2012 |

Jos jollain kokemusta Oxamin nimisestä lääkkeestä, niin miten ne vaikuttaa? Pelkään lentämistä kuin kuolemaa ja lapseni lääkäri ehdotti, että jos jollain tuttavallani on jotain ahdistus lääkettä, voisin sellaisen syödä ennen lentoa. Outo kommentti lääkäriltä kylläkin.. Mutta sain siis tuttavaltani tätä Oxamin 15mg ja hän sanoi että puolikasta enempää ei kannata ottaa. Uskaltaako tuota nyt sitten ilman lääkärin varmistusta ottaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen testaamaan sitä ensin kotioloissa. On nimittäin kiusallista,jos saisitkin siitä jotain outoa sivuoiretta lennon aikana.

t. lentoemäntä

Vierailija
2/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse otan Oxaminia/Oxepamia/Opamoxia(sama vaikuttava aine) välillä erääseen ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen. Minua se auttaa, mutta on totta, että riittävän iso annos tekee hieman pöpperöisen olon. Minusta olo on ihan miellyttävä, mutta ei siinä aivan skarppi ole.

Ei tuosta 15 mg:stä kyllä ihan sekaisin pitäisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain diazepamia. Olo on kuin teinikännissä.

Vierailija
4/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat liian pitkäkestoisia vaikutukseltaan. Pitäisi olla sellainen lääke, joka vaikuttaa 2-4 tuntia eli xanor, alprox jne.

Itse otin opamoxin 16h lennolle ja ei terve kun olin pihalla kun päästiin perille. Ihan hirveä olo. Tosin ei pelottanut. Kauheessa turbulenssissa jotkut huusivat ääneen koneessa, mutta mulle oli ihan sama miten lento päättyy.

Vierailija
5/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme tablettia, eli 45 milligrammaa, niin sitten vaikuttaa. Itse otin kerran 20 milligrammaa ja olin ihan hermona. Tuo 45 sai mut olemaan rauhallinen.

Maksimi tuota lääkettä on 50 milligrammaa.

Vierailija
6/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan toiminut vastaava lääke, Opamoxia otin 15 mg tabletin (sain ystävältä, joka niitä käyttää). Ei ole mitenkään vaarallinen, joten voithan kokeilla.

Itselläni toimii valitettavasti parhaiten pieni hiprakka eli muutama annos alkoholia juuri ennen lentoa. Sekään ei täysin auta, onneksi olen kuitenkin pystynyt koneeseen nousemaan..

Vierailija
7/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pitäisi neuvoa syömään kaverien rauhoittavia. Itse söin muutaman pillerin aikoinaan nukahtamiseen, ja kyllä ne jotenkin ahdistukseen tepsi mutta saatoin myös käyttäytyä lapsellisesti ja typerästi, naureskella omiani... En ottaisi ainakaan ekaa kertaa tuota muiden seurassa.

Vierailija
8/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta otan kyllä kokonaisen Oxamin 15 mg -tabletin. Se alkaa vaikuttaa noin 40 minuutissa, joten kannattaa ottaa ajoissa. Täysi teho saavutetaan vasta tunnissa.

Ei tarvi pelätä mitään koomaa tai pöhnäistä oloa, sillä tuo on kovin mieto lääke. Poistaa vain enimmän jännityksen ja ahdistuksen.

Vierailija
9/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta otan kyllä kokonaisen Oxamin 15 mg -tabletin. Se alkaa vaikuttaa noin 40 minuutissa, joten kannattaa ottaa ajoissa. Täysi teho saavutetaan vasta tunnissa.

Ei tarvi pelätä mitään koomaa tai pöhnäistä oloa, sillä tuo on kovin mieto lääke. Poistaa vain enimmän jännityksen ja ahdistuksen.

joillakin joku annostus ei tunnu missään eikä edes vähennä ahdistusta/jännitystä kun taas toinen voi olla ihan pöhnässä. Ei kannata luvata mitään. Minulla nimenomaan tuli todella pöhnäinen olo tuosta 15 mg:sta.

Vierailija
10/10 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeellä hoidat oiretta, et syytä