Miksi nykyihminen on niin onnettoman avuton parisuhdeasioissa?
Kukaan ei osaa enää elää tavallista arkea. Valitetaan vain toisesta, vaikkei itse tehdä yhtään mitään suhteen eteen.
Ei ihme, että joka toinen eroaa. Ei osata olla yhdessä!
Kommentit (4)
Ennen vanhaan vaan ihmiset olivat naimisissa tavan vuoksi, avioero häpeä, arvostivat kristillistä avioliittoa enemmän ja purivat hammasta, koska avioliitto oli kirkossa siunattu.
En tosiaan usko, että niitä parisuhdetaitoja oli enemmän.:)
mutta ennen oli myös enemmän sellaista ajattelua, että kun olen tämän perheen perustanut, niin eteen tulevat vaikeudet on kestettävä.
Nykyään ajatellaan useammin niin, että minun ei tarvitse jaksaa ja kestää mitään ikävää, voin lähteä heti, kun ei ole enää kivaa.
En tuomitse avioeroja ja ymmärrän, että ero on joskus se paras ja oikea ratkaisu. Ja on hyvä, ettei enää tarvitse yleisen mielipiteen takia kärvistellä ahdistavassa ja huonossa suhteessa. Silti väitän, että myös yksilöiden asenteissa on tapahtunut muutosta. Yksilön vapaus ja itsekkyys korostuu enemmän kuin aiemmin.
t. 2
..juuri hänenkin elämänsä tulee olla täynnä jännitystä, seikkailua ja täydellisiä ihmisiä. Näihin kuuluu myös se täydellinen mies, oli itse sitten millainen maatiaismamma tahansa. Koska ydinperheet, heterous tai tylsyys eivät ole muodissa, kaikki haikailevat tavallaan aina jotain muuta. Itsekin huomasin olevani tyytymätön, vaikka minulla oli kaikki ihan hyvin- se on nykyajan vitsaus.
Olen lähipiirissäni ainoa, joka elää perinteisessä avioliitossa ja ydinperheessä. Kaikki muut ovat joko jotain seksuaaleja, eronneita tai yksinhuoltajia. Etenkin jälkimmäiseltä ryhmältä puuttuu olennainen kyky sietää arkea puolison kanssa, heiltä tulee aina kärkkäimmät kommentit jos huokailen puolisoni jotain ominaisuutta heille: "no huhhuh, enpä itse jaksaisi...just ton takia en ota enää yhtään miestä riesoikseni!".
parantaa heidän koko elämän. Jos ei ole sinut itsensä kanssa tai työelämässä tökkii tms. niin ei siinä parisuhde kaikkea paranna, voi toki antaa tukea ja voimaa.
Toinen syy on itsekkyys, minulle kaikki ja nyt ja heti ja kaikki pitää mennä niin kuin minä haluan.
Yksi syy on uusperheet. Ei ymmärretä, että jos puolisolla on jo valmiiksi lapsia, siinä otetaan koko paketti. Ihan kaikkineen. Ne lasten kiukuttelut ja uhmat ja murrosiät on kestettävä ja jaksettava kuin ne lapset olisi omia. Ja on ymmärrettävä, että puolison aikaa mene lapsiin, hän ei ole kokonaan mun.