Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun Varissuo? Kokemuksia/mielipiteitä kiitos!

Vierailija
01.12.2012 |

Jos vaan suinkin viitsitte :-)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivitalossa metsän reunalla, rauhallista

Vierailija
2/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse asiassa vain Varissuon keskus on ikävää aluetta. Reunamilla on kivoja rivitaloja, ja esim. Littoistentien eteläpuolinen Varissuo on kuin mikäa tahansa normilähiö. Paitsi että palvelut ovat ihan vieressä.

Varissuon koulu on todella värikäs väestöltään, mutta siitä huolimatta koulussa juhlitaan joulua. Se on minusta hienoa, ja juhlasta on tullut erittäin suosittu.

Aiemmin asuin Pääskyvuorella, ja käytin Varissuon palveluita. Nyt asun muualla, piipahdan Varissuolla vain jäähallilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kouluisssa enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia, vai sekoitanko nyt Lausteeseen.

Vierailija
4/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuon koulussa 73 prosenttia kaikista oppilaista on ulkomaalaistaustaisia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Varissuo

Vierailija
5/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 10 vuotta asuttu, mukavasti menee. Palvelut 100 metrin päässä

Vierailija
6/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueelle, jossa on noin paljon ulkomaalaisia. Ajattelisin, että lapseni voisivat saada niistä jonkun taudin. Johan oli lehdissäkin, että euroopan ulkopuolelta tulevat matkailijat tuovat Suomeen antibioottiresistenttiä suolistobakteeria. Siis jotain 80 % Intiasta tulevista kantaa tätä ihan matkailijat. Monesta muusta EU:n ulkopuolen maasta sama juttu. Niitä on sitten niissä ulkkareissa kans.

Lisäksi hepatiitita ja monet muut.

Olen pelokas lasten suhteen. Lisäksi noissa kouluissa menee voimavaroja runsaasti niiden ulkomaalaisten kotiuttamiseen ja resurssit ei tahdo riittää, kun nykyään integroidaan kaikenlaisia tuentarvitsijoita samoille luokille tavisten kanssa.

Eli olen sitä mieltä, että laittaisin lapseni sellaiseen päiväkotiin tai kouluun, jossa on max 5 % ulkomaalaisia.

Parasta olisi, että ulkomaalaisilta vaadittaisiin 5 vuoden asuminen Suomessa ennen kuin laitetaan samalle luokalle. Tykkään, että lapseni kasvatetaan ennen kaikkea vain suomalaisesta arvopohjasta. En jaksa sitä, että tuota monikulttuurisuutta tyrkytetään liian vahvana jo liian pienenä.

Sen sijaan se on hyvä, että lapset kasvatetaan suvaitsevaisiksi. Selkeä oman kulttuurin kasvatus kouluissa ja sitten opetetaan, että muut ovat toisenlaisia, yhtä arvokkaita silti.

Tuskin monikulttuurisuudesta on mitään haittaa enää lukioluokilla, mutta itse mietin alaluokkia ja päiväkotia. Silloin on ensin opetettava oma kulttuuri vahvaksi.

Vierailija
7/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on iso lähiö, 6km keskustasta. Bussilla jos liikut sinne, niin bussit aina täynnä.

Isoja kerrostaloja,joiden nimilistassa ehkä yksi suomalainen nimi ja loput mamuja.

Pari opiskelija kerrostaloa,jossa opiskelijat rymistelee läpi opintojensa.

Alueen laidalla on rivitaloja ja pienkerrostaloja. Niihin muuttaa wt tarjoilijat, laivatyöntekijät, kaupanmyyjät. Ne jotka haluaa ja pystyy hankkimaan omistusasunnon, mutta satatonnia halvemmalla kuin vastaavat asunnot jossain toisessa lähiössä.

Palveluja on alueen keskustassa:oma kela, sossu (kamala paikka kertakaikkiaan, kalterit jo eteisessä!) ja kauppoja.

Illat ovat näin pimeällä ajalla suorastaan pelottaiva. Siellä on paljon hämäriä nurkkia, ja huonosti valaistuja seinänviertustoja ja niiden varjoissa nojaille joku venäläisporukka, arabinuorukaiset, pari paikallista juoppoa jne jne.

Voihan sitä sanoa, että "värikästä", mutta 20 vuoden kokemuksella Turusta sanoisin, että ei hääviä aluetta. Liian levotonta. Liikaa työttömiä, sossun vakiasiakkaita, epämääräisä eläkeläisiä, ja ongelmia.

Vierailija
8/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmea mutta sen näkee jo kun ohi ajaa. Suosittelen Runosmäkeä jos haluaa huonossa lähiössä asua. On paljon kivemman oloinen ja hyvät yhteydet keskustaan, kivat leikkipuistot, ei niin rumat talot ja 100 x parempi kaikin puolin.

Vierailija
9/25 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Varissuosta on kuitenkin ihan hyvää aluetta, ei lähelläkään mitään Helsingin paskelähiöitä kuitenkaan eli jos vertaa johonkin jakomäkeen niin Varissuo on 10 X parempi ja turvallisempi ja siistimpi.

Vierailija
10/25 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin Varissuolla 18 vuotta ja hyvin viihdyin, nyt olen asunut 11 vuotta 30 km turusta poispäin. Vanhempani asuvat edelleen varissuolla ja ihan rauhallisella alueella..ei ole ollut mitään ongelmia, ne on ne tietyt kadut/talot joissa on paljon ulkomaalaisia. Ei kannata kuitenkaan yleistää koko varissuota huonoksi paikaksi.

Vierailija
11/25 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti.. Nyt asun yli-maariassa enkä pois vaihtaisi :)

Vierailija
12/25 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne jotka siellä asuvat eivät kyllä valita, kaikki tuntemani asukkaat ovat tyytyväisiä. Auton ikkunasta katsottuna näyttää ihan tavalliselta lähiöltä. Palvelut ja bussiyhteydet käsittääkseni hyvät.

Vierailija
13/25 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa asua täällä! Nuorena matkustelin paljon. Nyt olen sairaseläkkeellä ja voimaton matkustamaan mutta täällä Varissuolla on koko maailman ihmiset. On rikkautta erilaiset kulttuurit ja uskonnot ja lähtökohdat. Monessa paikassa ympäri Suomea on tullut asuttua ja ulkomaillakin mutta tämä on paras enkä lähde mihinkään täältä enää ellei ole pakko. Tunnelma täällä on hyväksyvä ja rento. Kaikki tervehtivät jos huvittaa ja vaikka joku alkaisikin jutella sitä pidetään normaalina. Ei Suomen ylle tarvitse mitään kupua rakentaa. Loppujenlopuksi kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia ja jokainen yrittää parhaansa omassa elämässään. On mielenkiintoista lukea Koraania Raamattua ja Buddhan ajatuksia ilman oikeassa olemisen pakkoa.

Vierailija
14/25 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun vaarallisinta aluetta.

Sinne oli pakko laittaa paikallispoliisi, joka partioi alueella.

Vierailija
15/25 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mikään hienostorouva ole niin kyllä Varissuo menee. Ei siis mitään järin kaunista aluetta Turussa. Itse käyn välillä töissä Varissuolla ja etenkin iltavuorosta päästessä hieman pelottaa. Onneksi bussit kulkevat usein keskustaan kauppakeskuksesta.

Itse olen aavistuksen snobi enkä ikinä Varissuolle muuttaisi.

Vierailija
16/25 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin oli pakko laittaa paikallispoliisi?

Missäköhän tynnyrissä olet Varissuon sijaan kasvanut,jos et tiedä että Varissuolla on tuo paikallispoliisi elu korttelipoliisi ollut jo 80-luvulla.

Vierailija
17/25 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on henkisesti kaukana muusta Turusta. Fyysisesti välimatkaa ei ole paljon ja busseja menee usein, mutta siellä tuntee kuitenkin olevansa eristyksissä. Asuin yhden vuoden opiskelujen alussa, mutta muutin pois heti kun voin. Palveluita yms. ihan hyvin, mutta alueen suuri työttömyysprosentti kuitenkin antoi hiukan haljun yleisvaikutelman. Pimeällä ei tuntunut turvalliselta liikkua yksinään kun epämääräisiä jengejä oli liikkeellä.

Vierailija
18/25 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tavallinen lähiö, jossa paljon ulkomaalaistaustaisia. Itse en ole koskaan pelännyt edes iltaisin, enemmän jännittää viikonloppuiltaisin keskustassa. Monet jo useammassa polvessa. Itse voisin asua (ja asuinkin) etenkin ilman lapsia. Lasten kanssa valitsisin jotain muuta.

Vierailija
19/25 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisen kakkosen tekemä kooste Varissuosta. Varissuo on Suomen monikulttuurisin lähiö.

Vierailija
20/25 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti paikallista musiikkia Varissuolta https://www.youtube.com/watch?v=q4z32qvMup8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi