Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vanhus käynyt ajokorttitarkastuksessa (lääkäri) ja päässyt läpi,

Vierailija
13.08.2026 |

Niin miten tulisi toimia, kun vanhus ajaa jatkuvasti ylinopeutta ilman vyötä ja parkkeeraa luvattomiin paikkoihin eli juuri minne huvittaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuollaiselta vanhukselta se kortti olisi pitänyt ottaa pois jo nuorena.

ps onkohan kyseessä taas joku kokoomuksen entinen kansanedustaja?

Vierailija
2/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tuollaiselta vanhukselta se kortti olisi pitänyt ottaa pois jo nuorena.

ps onkohan kyseessä taas joku kokoomuksen entinen kansanedustaja?

Ei, ihan eri alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn itse asiassa ihan tosissani. Miten tulisi toimia? 

Vierailija
4/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lätkäise sille sakkolappu kouraan.

Vierailija
5/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen tonttu pitäisi poliisin kiilata tieltä. Rajusti, ei mitään ikäsyrjintää.

Vierailija
6/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse ottaa liikennepoliisin tehtävää, poliisi hoitaa sitä jo.LOL. Etkä muutenkaan voi tietää miten paljon ylinopeutta vanhus muka ajaa, missä sinä olet ollut passissa, kameran kanssa? Kyllä liikennepoliisi ja kameratolpat vahtii autoilijoita. Mitäpä jos menisit sinä nukkumaan

Vierailija
7/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon vaikuttaa vanhuus? Ehkä vaan hänen asenne. Suhtaudutaan samoin kuin nuorempien tekemänä, sakottamalla.

Vierailija
8/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse ottaa liikennepoliisin tehtävää, poliisi hoitaa sitä jo.LOL. Etkä muutenkaan voi tietää miten paljon ylinopeutta vanhus muka ajaa, missä sinä olet ollut passissa, kameran kanssa? Kyllä liikennepoliisi ja kameratolpat vahtii autoilijoita. Mitäpä jos menisit sinä nukkumaan

Ihan kyydissä olen ollut. Miten et sitä tajunnut?

Vierailija
9/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuohon vaikuttaa vanhuus? Ehkä vaan hänen asenne. Suhtaudutaan samoin kuin nuorempien tekemänä, sakottamalla.

Asenne on koko elämän ollut, että hän saa tehdä mitä tahansa.

Vierailija
10/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujyrkkämä. 

Vierailija
11/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitus, jos oikeasti vaarassa muille tai itselleen liikenteessä. Poliisi paikalla tarvittaessa.

Vierailija
12/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä sanot jo vanhus? Täällä palstalla jo noin 60 vuotiaat ovat sellaisia.
Jos hän on muutoin terve, aistit toimivat normaalisti ja järki toimii ilman muistisairauksia asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Niin kauan kuin ihminen katsotaan toimintakykyiseksi hän saa ajaa autoa ja omalla vastuullaan.

Vierailija
13/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti en tiedä. Itsellenikin tuli abokortin uusimispyyntö ja kyllä siinä planketissa riitti kysymyksiä ja ruksittua tuli lähes kaikki muut kohdat paitsi se alkoholi kohta.

En juo enkä käytä muita lääkkeitä kuin mitä lääkäri on määrännyt erinäisiin sairauksiin.

Kokeilin kuitenkin kepillä jäätä ja niin vain se ilmoitus onnistuneesta kortin uusimisesta tuli parin päivän päästä.

Tosin en aja kuin vasta viimeisessä hädässä.

Ei sitä täyttämääni paperia edes otettu vastaan siellä katsastusasemalla.

Vierailija
14/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske vaihtamaan se Mersu Tojotaan.

Vierailija
15/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisestä sanot jo vanhus? Täällä palstalla jo noin 60 vuotiaat ovat sellaisia.
Jos hän on muutoin terve, aistit toimivat normaalisti ja järki toimii ilman muistisairauksia asia ei kuulu sinulle millään tavalla. Niin kauan kuin ihminen katsotaan toimintakykyiseksi hän saa ajaa autoa ja omalla vastuullaan.

Ai jos ajaa ylinopeutta pihatiellä, jossa on lapsia? Selvä.

Vierailija
16/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa parkkeeraaminen on naurettavaa nipotusta. Muualla maailmassa auto jätetään siihen kohtaan, jossa on tilaa. Täällä alkaa helvetinmoinen narina jo siitä, jos auto on hieman vinossa ruudussa.

Vierailija
17/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että kuusikymppiset joutuvat lääkärin ajokorttiseulaan.

Vierailija
18/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta kuin toivoa, että vanhus ei tapa muita kuin itsensä. Ne lääkärien myöntämät ajoluvat ovat vitsi. Ei auta vaikka omainen vieressä kertoisi lääkärille, ettei missään tapauksessa uskaltaisi tuon kyytiin, koska se on kuskina vaarallinen

Vierailija
19/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka sanoisit onko kyseessä mies vai nainen, ja minkä ikäinen.

Kun kerran kysyy näkemystä, niin olisi kai siinä hyvä olla jotain pohjalla. Onko kortti ollut kauan, onko ajokokemusta, eli ajokilometrejä paljon jne. 

Ai mitä merkitystä ? no jotta saa tilanteesta edes jotenkin kiinni.

Vierailija
20/24 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulisi muuttaa maalle, semmoiseen kuntaan, missä ei ole poliisilaitosta. En mainitse kuntaa, jossa asun, sillä olen tyytyväinen asiaintilaan, mutta täällä jokainen parkkeeraa just sinne minne huvittaa, niin pitkäksi aikaa kuin *ttu huvittaa :D ja ilman maksua (paitti naapurin tontille siitä tulee kuula kalloon) ja ajelee sen mukkaan, onko kiire vai ei. Myös teitä tukkivat traktorit.

Ai niin, vastaukseni kysymykseesi: ei mitenkään. Anna ihmisten elää omaa elämäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi