Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajat kertokaa työstänne

Vierailija
30.11.2012 |

Harkitsen että voisin ryhtyä jos meille tulee toinen lapsi. Tosin tämä on tosi pitkän välin suunnitelma. En varmaan aloittaisi ennenkuin nyt vasta haaveissa oleva toinen lapsi olisi 3-vuotias.

Mutta siis kiinnostaa työn hyvät ja huonot puolet, kaikki mahdollinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvistä ja asiallisista vastauksista.

t:ap

Vierailija
2/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen missä asuu.

Itselläni on asiat hyvin. Toimintakaudeksi varataan aina niin monta paikkaa kun on mahdollista (omat alle kouluikäiset vähentävät paikkoja). Minulta on siis varattu 4 paikkaa ja vaikka elokuusta lähtien on ollut vaan 2 hoitolasta niin palkka 1800€ brutto.

Työvuoroluettelo tehdään 4kk kerrallaan ja siihen ei tule vähennyksiä vaikka suunnitellut tunnit ei toteudu. Joka jaksossa on n. 2 viikkoa tasoitusvapaita (lisänä tietysti vuosilomat).

Omat lapseni ovat jo isoja mutta heidän ollessa pieniä niin sairastelivat paljon kun hoitolapset tuotiin liian räkäisinä hoitoon.

koululaisina omia lapsia ärsytti kun lomallakin aamuvarhaisella vanhemmat ja hoitolapset tulivat metelöimään. Tässä työssä on paljon hyvää ja huonoa, niin kuin muissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa se, että saa olla lasten kanssa kotona. Minulla on isompi lapsi koululainen ja helpottaahan se, kun on ite tässä iltapäivällä koulupäivän jälkeen kotona. Eikä tarvitse koulujen lomien ajoiksi miettiä mihin lapsi menee kun työ tulee kotiin. Työpäivän aikana ehtii myös pestä pyykkiä ja pitää kodin järjestyksessä. Toisaalta taas sotkuakin tulee enemmän kun hoitolapsia.

Me saadaan 8vkon välein työvuorolistat ja vapaapäiviä voidaan perua jos tunnin ei täyty. :( Mutta toisaalta työntekijän ei ole pakko suostua peruutuksiin jos varannut itselleen menoa.

Meillä ei saa palkkaa oman lapsen sairastaessa vaan ne päivät on palkattomia. Se on iso miinus.

Palkkaa saa täydestä ryhmästä vaikka olisi vähemmä nkin lapsia hoidossa. Mutta jos kaikki lapset esim.sairaina, on se päivä palkaton ellet sitten itse mene päiväkotiin. Mutta tämäkin käytäntö vaihtelee paikkakunnittain.

Ihan mukavaa työtä, vaikkakin vastuullista. Itse olen päättänyt lopettaa nämä hommat kun pienempikin lähtee kouluun eli reilu vuoden vielä teen.

Ihan hyvä aika aloittaa hommat kun nuorempi lapsi 3v. Pienemmälle lapselle vieraiden lasten hoitoon tuleminen voi olla aika rankka paikka, varsinkin parivuotiaalle uhmikselle. Mutta toki tämäkin riippuu lapsesta, tuo on vain oma kokemukseni

Vierailija
4/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ saa olla töissä omassa kodissa ja hoitaa omatkin lapset eli ei tarvitse viedä päiväkotiin

+ sama koululaisten kanssa

+ tiedän miten lapseni on hoidetut

-oma koti on minulle vieraiden ihmisten käytössä

-en voi sanella itse työaikojani (kunnallinen)

-palkka on perseestä

-osa hoitolasten vanhemmista voi olla/on hankalia

-työssä on tosi yksin

Teen vielä kun omat on pieniä, mutta kun kasvavat, palaan entiseen työhöni.

Vierailija
5/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on brutto 2800€ (yrittäjänä kyllä maksuja menee enempi kuin mitä olis veroprosentti palkollisena)ja oma vapaus=) Ei tosiaan noita tasotusvapaita, mutta muuten vapaus määritellä omat lomat ja sopia vanhempien kanssa.

Hyviä puolia on että voi hoitaa oman lapsen kotona, on kotona kun isommat tulee koulusta, voi itse suunnitella päivänsä eikä ole kukaan käskemässä.

Huonoja on sitten että siivota saa kokoajan ja että seinät saattaa alkaa kaatua päälle ja aikuisseuraa tulla ikävä. Kyllähän tietty ulkoillaan mutta jos on monta pientä ei sitä kauaksi kovin usein viitsi lähteä.

Itse kyllä tykkään, vähän niinkuin olis kotiäitinä mutta kuitenkin on töissä ja saa palkkaa.

Vierailija
6/6 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yksityinen perhepäivähoitaja, kun vielä asuin lapsuudenkodissa. Hän tykkäsi työstä, mutta päivät olivat pitkiä, 10 h eikä tasoitusvapaita. Hoiti muutaman vuoden ja sitten väsyi vastuuseen, joka on suuri kun vieraita hoitaa. Lisäksi esim. ruuanlaitto on hankalaa kun samaan aikaan pitäisi vahtia pieniä lapsia, tarhassa hoitajat pääsee helpommalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan