Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juonko liikaa?

Vierailija
12.12.2012 |

Viime viikolla tissuttelin joka ilta yhen 0.3 lonkoron ja pe, la otin enempi, mut pysyttelin 4,5 % juomissa. Su ei maistunut, maanantaina taas otin 6 lonkeroa illalla lasten nukahdettua miehen kanssa. Eilen en ottanut pisaraakaan, mutta torstaina viimeistään taas otan sen 6 lonkeroa tai ainakin yhden. Perjantaina otan huolella kun firma tarjoo pikkujouluissa. Lauantaina myös, kun on kaverin bileet. Ja taas viikon päästä otan huolella 3 pv putkeen. Siivous ei suju, jos en ota vähintään yhtä kaveriksi. Tissuttelen yksin ollessa, mutta jos olen seurassa, menee enempi.

Krapulaa mulla ei ole kun kerta kuussa kuitenkaan maximissaan, vaikka otan enempi vähintään kerran viikossa, usein kyllä 2-3 kertaakin.

Töissä käyn ja lapset hoidan, mutta huolettaa noi muutama ylimääräinen kilo, ja alkoholisoituminen ja turha rahanmeno.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se näkyy parin vuoden sisään myös naamasta sellaisena viinapöhötyksenä. Mun mielestä toi on paljon.

Vierailija
2/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vielä sallisin sen yhden illalla kun lapset on menny nukkumaan (mut ei ihan joka ilta, vähintään 2, mieluummin 3 alkoholitonta päivää kokonaan viikossa), mut en sitä, että otat yhden TAI KUUS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha juomiskierre just tollasesta tissuttelusta. Olin ihan samanlainen, eli mikään kotityö ei tullut tehtyä ennenkuin olin ottanut pari kaljaa ja siinä sitten esim. ikkunoita pestessä vielä lisää.

Toleranssi nousi ja enää se 1-3 ei tuntunutkaan missään. Tilanne meni siihen, että join lopulta joka ilta 6 kpl puolen litran tölkkiä. Ja viikonloppuisin sitten reilummin

Krapulaa ei juurikaan tullut ja töihin kykenin aina. Lapsetkin tuli hoidettua jotenkin.

Kerran sitten oli arki-iltana mennyt vähän reilummasti ja töissä puhalluttivat. Promilleja oli 0.2, mutta oli kuitenkin. Työkaverit olivat jo pitkään huomanneet minun juovan liikaa ja puuttuivat näin tilanteeseen. Itse luulin, ettei kukaan huomaa mitään. Olin silloin yh ja nyt kun lapset ovat aikuisia, on asiasta keskusteltu ja kyllähän he olivat huomanneet. Mutta kun aina oli ruokaa pöydssä, puhdasta yllä, koti hoidettu jne, niin eivät olleet sanoneet mitään. Mutta suurin syy sanomattomuuteen oli se, etteivät halunneet pahoittaa äidin mieltä!

Paraneminen alkoi tuosta työkavereiden puuttumisesta. Nykyisin juon ehkä pari kertaa vuodessa ja olen uudelleen naimisissa ihanan miehen kanssa.

Joten neuvoni on, että lopeta ajoissa, tissuttelu karkaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin käsistä!

Vierailija
4/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et juo liikaa. Eikä se haittaa jos hyvin satunnaisesti, esim. pikkujoulukaudella, ylittääkin jonain viikkona rajat...

Itse join samantyylisesti sinkkuna ja nuorempana. Ei siitä mulle mitään haittoja tullut, ja lopetin sitten kun löysin miehen ja lapsia, ja elämään tuli muuta sisältöä. Minulla sinkkuna koko sosiaalinen elämä oli aika lailla alkoholinkäyttöön sidottu, ja lisäksi yksin kotona tissuttelin yksinäisyydentunteen lievitykseen ja myös seksihalujen tukahduttamiseen - minä en ole satunnaissuhteita osannut harrastaa ja selibaatti sujui helpommin kun joi itsensä vähän väsähtäneeksi ja välinpitämättömäksi.

Alkoholisoitumisen riski kuitenkin ON todellinen. Suurin osa suurkuluttajista ei alkoholisoidu, vaan pysyvät suurkuluttajina kuitenkin hoitaen työnsä ja muut velvollisuutensa, tai jossain vaiheessa jopa vähentävät juomista kuten minä. Mutta aina on myös niitä, jotka alkoholisoituvat ajan kanssa, ja valitettavasti etukäteen ei voi kukaan tietää kuuluuko itse siihen joukkoon. Siksi varovaisuutta kannattaa harjoittaa.

Vierailija
5/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti tuo alkaa näkyä, jos ei vielä suuremmin näykään. Tiedän kyllä ettei se lopettaminen käy niin vaan, että "nyt vaan ittees niskasta kii". Mutta vähentää aina voi, kun tilanne on sulla vielä jotenkin hanskassa, eli pysyt laskuissa montako olet juonut, et juo pitkin päivää yms.

Entä, jos ottaisit vaikkapa vain yhtenä iltana viikossa, muina iltoina huolehtisit, että sitä juomaa ei yksinkertaisesti ole talossa?

Vaikka juomat ovat mietoja, niin määrät sulla ovat viikotasolla kuitenkin melko suuria. Okei, 1-2 illassa ei ole kamalaa, mutta kun niiden _lisäksi_ otat 2-3 iltaa "huolella", niin laskepa siitä, hyvin nopeasti ylittyy alkoholin suurkäytön rajat.

Mitä iloa saat edes siitä yhdestä lonkerosta, noilla määrillä se tuskin tuo sulle edes hetken nousuhumalan tunnetta, ihan vain tyhjiä kaloreita.

Tiedän mistä puhun, mulla varsinkin kesäaikaan tahtoo vähän lipsua ja jää päälle syksylle, mutta ei siinä auta kuin tietoisesti katkaista.

Kotona meillä ei pidetä juomia (koska ne eivät säilyisi...), ja jos haluan juoda, käyn ostamassa sen määrän minkä haluan nauttia, en mitään "varalta mäyräkoira, eihän niitä kaikkia ole pakko juoda", mutta en osta kauppareissuilla mitään "paria saunaolutta", koska let's face it, alkoholismia se on tämäkin: mieluummin olen joko kokonaan ilman tai sitten humalassa, kuin tissuttelen 1-3, jotka vain aiheuttavat mulle levottomuuden tunteen.

Tsemppiä nyt vaan, jos sulla on nuo reissut jo tiedossa, niin voisitko niiden jälkeen kokeilla katkaista rimpsuttelua? Ja jättää heti tuon arki-tissuttelun pois?

Ja tervetuloa mukaan tipattomalle tammikuulle... =)

Vierailija
6/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pikaista jarrutusta, sillä saatat olla ikävällä tiellä. Tuollaiset määrät kasvattavat jo toleranssia, eli joudut pian juomaan enemmän tai väkevämpiä saadaksesi samat efektit. Ja sitten on piru irti, eli toimi nyt heti, jos itsestäsi ja perheestäsi tykkäät.

Vierailija
7/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksessasi näkee, että alkoholi hallitsee jo elämääsi. Et pysty tekemään kotitöitä ilman alkoholia. Hoidatko lapsiasi alkoholin vaikutuksen alaisena?

Mitä tarkoittaa, että otat huolella 2-3 iltaa. Miksi niin monta iltaa pitää ottaa? Huonoon suuntaan on elämäsi menossa.Ei hyvältä näytä, jos et tee heti korjausta asiaan. Säälin lapsiasi, jotka joutuu elämään pikkupierussa olevan äidin kanssa. Jos olisit ystäväni niin puuttuisin kyllä peliin.

Vierailija
8/8 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat lapset, työn ja kodin, joten Dont sorru

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän