Hei sinä joka tiedät (jolla on) huuliherpeksestä!!
mun tytön huulen vieressä on rupi (ollut jo useamman päivän) joka näyttää samalta kuin olen joskus jollain nähnyt (jolla huuliherpes)
Mutta rupi on siis huulen vieressä iholla, eli tuleeko huuliherpes aina nimenomaan huuleen??
Kommentit (9)
lapsena ja nuorena usein huuliherpes, pari kertaa ollut myös huulten ulkopuolella, mutta samaa virusta se on.
Mutta huuliherpes on aina ihan tavallista haavaumaa kipeämpi. Ainakin itselläni tosi kipeä ja kosketusarka. Ja yleensä se tulee huuleen.
rupi ei ole kipeä, olen laittanut siihen bebanthenia eikä tyttö valita yhtään. Taitaa tuo sää olla osasyy hitaaseen paranemiseen.
Ensin kihelmöi ja kutittaa ja jos ei Zoviraxilla ala hoitaa, niin sitten tulee se näppylä ja rupi. Kutiaa, ei ole kipeä.
t. se jolla herpes tulee huulen viereen iholle (mutta 99% hoidan pois ennen kuin mitään näkyy)
Märkärupeen ei rasva auta, vaan vaatii antibiootin, jolloin paraneen todella nopeasti. Tarttuu kosketuksesta.
Märkärupea on lapsillani ollut ja olen alkanut tunnistaa sen. Itselläni on huuliherpes eikä niitä lapsia ole pusuteltu viruksen aktiivivaiheessa eikä onneksi kukaan saanut tartuntaa.
Ensin kihelmöi ja kutittaa ja jos ei Zoviraxilla ala hoitaa, niin sitten tulee se näppylä ja rupi. Kutiaa, ei ole kipeä.
t. se jolla herpes tulee huulen viereen iholle (mutta 99% hoidan pois ennen kuin mitään näkyy)
Lähes aina itsekin onnistun hoitamaan herpeksen ennenkuin rakkula tulee. Tunnistan tilanteen aluksi rohtuneista huulista. Sitten alkaa huulet kutia. Tuossa kohtaa kun 1 - 2 vrk muistaa laittaa Zovirax tai Vectavir rasvaa, niin menee ohi. Merkkiä pitää vaihtaa koska tuo herpes alkaa sietää toista. Tällä hetkellä Vectavir toimii itselläni paremmin.
Ensin kihelmöi ja kutittaa ja jos ei Zoviraxilla ala hoitaa, niin sitten tulee se näppylä ja rupi. Kutiaa, ei ole kipeä. t. se jolla herpes tulee huulen viereen iholle (mutta 99% hoidan pois ennen kuin mitään näkyy)
Lähes aina itsekin onnistun hoitamaan herpeksen ennenkuin rakkula tulee. Tunnistan tilanteen aluksi rohtuneista huulista. Sitten alkaa huulet kutia. Tuossa kohtaa kun 1 - 2 vrk muistaa laittaa Zovirax tai Vectavir rasvaa, niin menee ohi. Merkkiä pitää vaihtaa koska tuo herpes alkaa sietää toista. Tällä hetkellä Vectavir toimii itselläni paremmin.
Mulla ei ole ikinä mitään ennakkovaroitusta, ja harmillisen usein, se alkaa yöllä, jolloin en sitä huomaa. Aamulla se on jo niin pitkällä, ettei mikään aine tehoa, nopeammin sitten paranee ilman noita voiteita.
Jos tunnen kuumotuksen hereillä ollessani, ehdin pysäyttämään noilla voiteilla. Mutta, siis yleensä yöllä mulla alkaa tapahtumaan :(
Mulla huuliherpes on välillä huulessa ja välillä huulen vieressä. Neuvo tyttöäsi pesemään kädet hyvin aina rasvan laiton jälkeen ja jos muuten koskee rakkulaan (tuossa rupivaiheessa ei ehkä enää ole niin tarttuva), sillä mä olen onnistunut "levittämään" huuliherpeksen myös nenänpieleen, johon se yleensä flunssan yhteydessä sitten pamahtaakin. Nuhan kanssa erittäin ikävä kun niistäminen satuu rakkuloiden takia :/
jos leviää niin menkää lääkäriin.