Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys älykkäille

Vierailija
29.11.2012 |

Turhaudutko helposti? Miten silloin käyttäydyt?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyyni ja rauhallinen ihminen.

Vierailija
2/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen tilannetta jossa olisin viime aikoina turhautunut.

Miksi kysyt?

Äo n. 140

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelen

Vierailija
4/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tämän aloituksen keräävän vain niitä älykkäitä? Tai edes suurelta osin?

Vierailija
5/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta saakka tottunut odottamaan, että toisetkin tajuavat ja ajattelemaan muidenkin kannalta. En odota ihmisiltä ihmeitä. Haluan lisätä vielä: olen siis ihmiseksi älykäs, mutta en pidäkään ihmistä lajina mitenkään uskomattoman älykkäänä.

Vierailija
6/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi itse vaikuttaa. Tai ei ihan, arjen samanlaisuus ja yllätyksettömyys voi esimerkiksi turhauttaa eikä välttämättä voi hakea mitään muutosta päiväohjelmiin.

Vierailija
7/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jokin tilanne on sellainen, että opetetaan vaikka jotain asiaa juurta jaksaen ja itse tajuan sen heti, niin keksin oheistoimintoja.

Piirrän. Alan miettiä jotain muuta, esim. seuraavaa kirjaani. Tarkkailen ympäristöäni. Mitä hyvänsä.

Olen tietoisesti alkanut antaa joissain tilanteissa itseni pitkästyä ja alkanut tarkkailla, mitä sitten tapahtuu. Olen alkanut ajatella, että koko ajan ei tarvitse olla viihdytetty tai älyllisesti haastettu.

Alan tarkkailla ympäristöä todella tarkasti. Seinän rakennetta. Ikkunaa, sen pieliä, miltä vesipisarat näyttävät ikkunassa. Kasvin lehtiä. Muita ihmisiä. Jne.

Pahimpien tilanteiden varalta minulla on aina kirja laukussa. Myös nettikännykkä on oiva väline, olen perehtynyt esimerkiksi tieteellisiin artikkeleihin vaikkapa aivojen värähtelytaajuuksista, jos olen pitkästynyt jossain.

Vierailija
8/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta saakka tottunut odottamaan, että toisetkin tajuavat ja ajattelemaan muidenkin kannalta. En odota ihmisiltä ihmeitä. Haluan lisätä vielä: olen siis ihmiseksi älykäs, mutta en pidäkään ihmistä lajina mitenkään uskomattoman älykkäänä.

Vierailija
9/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitän syvään, pidän malttini, mietin mitä kannattaa sanoa ja miten, mitä seurauksia tulee jne. Mietin myös miksi ärsyynnyin ja etsin syvempiä syitä sille. Joskus väsyneenä saatan karjaista, mutta tunnen siitä suurta epäonnistumista.

Vierailija
10/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta peitän sen kyllä hyvin. Olishan se nyt noloa olla ymmärtämättä muita ja heidän tyhmiä toimintatapojaan...

Toinen lapsistani saa raivarin todella helposti, jos muut eivät ole yhtä korkealla tajunnan tasolla, kuin hän on. Ei hyvä. Toisella lapsistani ei näitä ongelmia ole, hän on yleensä aivan pihalla kaikesta.

Vierailija
11/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. sinä teet aivan niinkuin minäkin.

Jos sitä ei heti tiedosta, tulee vain kärsimätön olo. Mutta kun tajuaa sen ja hyväksyy, niin kyllä se siitä sitten.

Itse asiassa tylsistymisestä ovat syntyneet monet maailman parhaat ideat. En siis tarkoita omakohtaisesti vaan noin niinkuin globaalisti. Meidän aikamme on vain niin läpeensä kyllästetty viihteellä, että tylsistymistä pelätään kuin ruttoa.

T. 9

Vierailija
12/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin elävä ja vilkas fantasiamaailma mihin uppoudun aina jos reaalimaailma ei tarjoa tähdellistä sisältöä mihin pitäisi keskittyä.

Vierailija
13/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on toki älykäs verrattuna eläimiin, mutta voisi olla paljon älykkäämpikin. Ihmisen on suhteellisen älykäs, mutta ei absoluuttisen älykäs - voisimme helposti kuvitella älykkäämmän olennon kuin ihminen.

Vierailija
14/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmislajin urokset ovat suhteellisen älykkäitä. Naaraat sen sijaan ovat enemmän tai vähemmän tyhmiä.

Vierailija
15/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmislajin urokset ovat suhteellisen älykkäitä. Naaraat sen sijaan ovat enemmän tai vähemmän tyhmiä.

Olen mitä naisellisin, erittäin älykäs nainen. Ja kuten kerroin, en ärsyynny kaltaistesi tyhmyydestä, hyvä 17. Hiukan surullista se toki on, mutta ei ärsytä tai yllätä minua.

Vierailija
16/16 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta tietynlaisiin asioihin en silti pysty keskittymään yhtään ADD:n vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme