Gluteeniton piparitaikina, josta saa muotilla muodossa pysyviä pipareita!
Ja ei, en halua sitä kaupan taikinaa, se on kamalaa...
Ohjeita kiitos, jos vain joltain löytyisi. Olis niin ihana tehdä lapsen kanssa pipareita.
Kommentit (9)
3, et liene enää vastaamassa, mut kiitos vinkistä. Pitänee kokeilla tuota. Olen toteuttanut tuota muissa ohjeissa. Tiedä sitten, miksi en pipareissa ole. Ehkä kun mummuni on aina tehnyt niitä aivan oudolla ohjeella (eivät pysy kasassa tai ovat sellaisia hannatädinkakkumaisia) ja itse olen tehnyt kaupan taikinasta, joka on aivan kammottavaa.
2, joo, toki voin syödä, mutta sitten istun loppupäivän varpusparven kanssa pöntöllä. Mitäpä tuota gluteenitonta ruokaa turhaan väkästämään.
ap
äläkä hienostele sen gluteenittomuutesi kanssa!!
Gluteeniton ruokavalio ei ole hienostelua... siinä on ihmisenhenki kyseessä.
Pieni murunen gluteenia kerran kuukaudessa, voi johtaa jopa kuolemaan.
Kyseessä on sairaus joka saadaan pysymään poissa ehdottomalla gluteenittomalla ruokavaliolla.
Kannattaa miettiä mitä kirjoittaa, jos ei ole tietoa.
Keliaakikollakin oikeus joulupipareihin.
t. keliaakikon äiti
Ja gluteenittomuus on keino selvitä hengissä, ei mitään hienostelua.
Frian valmistaikinasta ja mun sekä lapsen mielestä niistä tuli kyllä hyviä. :)
Mä tein taikinan käyttämällä sunnuntai gluteeniton jauhoseosta. Sillä onnistui hyvä taikina. Kun vielä jauhottaa hyvin tekovaiheessa. Anoppi tekee tattarijauhoilla.
muistan ainakin nähneeni sen lehdessäänsä
Mä kokeilin tänä vuonna tätä reseptiä. Onnistui mun mielestä hyvin. Laitoin puoli desiä lisää jauhoja, kun tuntui niin löysältä. Tuli hyviä.
150 g margariinia
3/4 dl tummaa siirappia
2 dl sokeria
1 1/2 tl kanelia
1 tl kardemummaa
1 tl pomeranssia kuorta
1 tl neilikkaa
1 kananmuna
1/2 tl soodaa
n. 7 dl gluteenittomia jauhoja
Kiehauta margariini, siirappi, sokeri ja mausteet, sekoita kunnes sokeri on sulanut ja jäähdytä haaleaksi.
Vatkaa kananmunan rakenne rikki ja sekoita se siirappiseokseen. Sekoita sooda jauhoihin ja jauhot taikinaan. Peitä taikina ja anna levätä kylmässä yön yli.
Paista 175 asteessa n. 5-8 min. (vaalean ruskeiksi).
Tattaripiparit on mun mielestä karmeita.
jos sitä ei jauhoseoksessa valmiina ole, pitää luontaisesti gluteenittomiakin leivonnaisia hyvin kasassa. Kaupan taikinassakin on sitä, siis ihan tavallisessa Myllyn paras piparitaikinassa, ja veikkaan että siksi on niin helppo leipoa.
gluteenittomiin jauhoihin. Yksi koekakku kannattaa paistaa ja tarvittaessa lisätä jauhoja.
T Glut-mama