Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selitän 11 vuotiaalle, että hänen isänsä on pilannut elämämme?

Vierailija
29.11.2012 |

Olin naimisissa lasteni isän kanssa. Hän käytti törkeästi hyväkseen minua. Teki pahoja petoksia selkäni takana. Käytti yritykseni tietoja väärin ja minun tietämättämäni. Aiheutti suuret velat.

Avieron sain ja menetin kaikki. Auto, koti, yritys ja velat sain niskaani.

Oikeudessa katsottiin, että minun olisi vaimona pitänyt tietää mitä mieheni puuhailee, koska asumme samassa osoitteessa.

Kaksi vuotta olen pärjännyt ok, mutta nyt näyttää todella heikolta taloudellisesti. Joululahjoja ei lapsille tule, kun ei ole rahaa.

Olen puhunut lapsille muutosta, mutta en ole kertonut syytä. Eli ettei meillä ole varaa asua täällä. En kyllä suoreen tiedä missä olisi varaa asua. Vanhempi lapsi vastustaa muuttoa, koska on koulu ja kaverit lähellä. Hän sättii minua, kun aina pitää tehdä niin kuin minä haluan. Syyttää myös minua erosta. Isänsä ei tietenkään vahingossakaan valaise lapsille asiaa, esim. että hän on eroon syyllinen. Eihän kukaan voi olla ihmisen kanssa, joka pettää rakkaansa noin pahasti.

En pysty kertomaan mitään 11 vuotiaalle lapselle. Ei tuon ikäisen kuulu kuulla aikuisten huolia. Ja jos hänelle totuuden kertoisin, niin tiedän, että hän alkaisi huolehtia liikaa. Hän on lapsi ja haluan suoda hänelle sen.

Ahdistaa niin paljon. Miten meidän perhe on joutunut tälläiseen tilanteeseen ja miten joku voi tuhota tietoisesti lastensa ja perheensä elämän. Ex ei ota mitään vastuuta asioista. En jaksa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa päällään kantaa. kertakaikkinen kuvotus joka tekee perheelleen noin. Toivottavasti saa elämässään ansionsa mukaan- vaikka eikai tuollaisa idiootteja mikään kosketa:((( HUolehdi itsestäsi ap, olet kokenut aivan liikaa vääyyttä.

Vierailija
42/49 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot pääpiirteissään, että isä käytti sinun yrityksen tietoja ja hankki sinulle isot velat. Että et voi enää tällaisen epärehellisyyden takia olla naimisissa isän kanssa, että et enää luota ja rakasta isää, koska teki sinua kohtaan väärin. Että rahahuolet on isän syytä, ei äidin. Että ero on isän syytä, ei äidin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus isäänsä ja oikeus omistaa oma mielikuvansa hyvästä isästä. Sinulla ei ole mitään oikeutta pilata isän mainetta lapsen silmissä. Vaikka tiedät itse totuuden, anna lapsen pitää hyvä isä. Jos isä ei ole lasta pahoinpidellyt tai suoraan ollut julma, ei ole lapsen edun mukaista tietää teidän välisistä skismoista.

Miksi äidin täytyy säilyttää isän maine ja kunnia lasten silmissä ja samalla menettää omansa? Niinhän siinä väistämättä käy, jos joutuu riistämään lasten kodin heidän tahtonsa vastaisesti eikä joululahjojakaan tule, jos mitään syytä näille asioille ei saa kertoa. Valehdellako pitäisi?

Kyllä minä ap:n asemassa kertoisin ainakin ylimalkaisesti miksi perheellä ei ole rahaa.

Vierailija
44/49 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeuden mielestä minä olen osa syyllinen. Koska asuimme saman katon alla minun olisi pitänyt tietää miehen touhuista. Mies sanoi oikeudessa, että en tiennyt asiasta.

Tämä kammottavuus tuli ilmi, kun verottaja otti yhteyttä verontarkastukseen. Se on ihan normaalia, että joutuu verotarkastukseen, olin ollut yrittäjänä jo 8 vuotta. Erääseen toiseen yritykseen oli tehty verotarkastus ja sieltä oli löytynyt nämä laskut. Laskujen alv oli siinä kuussa huomattavasti isompi kuin mitä minä olin ilmoittanut verottajalle. Myös toimialaani, ei kuulu laskun sisältö. Ja näitä laskuja ei tietenkään löytynyt minun kirjanpidostani. Joka oli hyvällä mallilla niin kuin pitääkin.

Ero on jo käyty läpi, siitä on kaksi vuotta aikaa. Ja se olin minä joka otin lapset ja lähdin. Mies tietenkin joutui muuttamaan, koska talo myytiin.

Palkastani ulosmitataan joka kuukausi osa.

Ap

Ja juuri tuota kautta, että ensin jokin toinen yritys on tarkastettu ja siitä päästy sinun yrityksesi jäljille. Asiahan ei olisi edes sinun yritystä tarkastaessasi paljastunut.

Kannattaisi ehkä valittaa eteenpäin, mutta toisaalta oikeusprosessit eivät ole ihan ilmaisia. Ihan järkyttävän törkeää toimintaa mieheltäsi :( voimia..

Vierailija
45/49 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot lapselle, miten asia on.

Taloudellisesta tilanteestasi; oletko selvittänyt, pääsisitkö velkasaneeraukseen?

Vierailija
46/49 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoviin olen valittanut, mutta se kestää ennen kuin sinne päästään. Käräjillekin kesti.

Ilmeisesti ennen hovioikeuden päätöstä en pysty hakeutumaan velkasaneeraukseen, koska on pieni mahdollisuus, että minut vapautetaan veloista. Sitä en kyllä usko. Usko Suomen oikeuslaitokseen horjuu pahasti.

Lapsille en nyt noista isän tekemistä veloista kerro, koska se kantautuu isän korviin. Sitten hän kertoo oman version ja taas ollaan samassa tilanteessa. Isällähän sitä rahaa on, kun vietetään kivoja viikonloppuja. Luvataan lomia, mitä ei kyllä koskaan toteudu jne. Exäni on kyllä siltansa polttanut todella pahasti takanaan ihan joka suuntaan.

Kiitos kaikille viesteistä. Näistä sai voimaa. Huomenna taas uusi päivä.

Vierailija
47/49 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi raha on vaan rahaa! Ajattele mita muuta hyvaa elamassasi on lapset ja kaikki muu tarkea. Elama ei lopu tahan.. Voi olla ihania yllatyksia ihan kulman takana!

Vierailija
48/49 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille tilanteesta, ja ihan senkin vuoksi, että kun lapsesi tulee 18-v. ikään, että on oikeustoimikelpoinen...niin luuletko ettei isä käytä heitäkin hyväkseen? Nimiä takauspapereihin ja velkakirjoihin?

Tutulle kävi niin, että isä käytti hänen opintolainansa ja lupasi maksaa takaisin, muttei ikinä maksanut. Luottotiedot meni.

Onko ex-miehesi narsisti?

Vierailija
49/49 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kyllä pidän huolen, ettei ex pääse lasten nimiin tekemään mitään. Että kyllä viimeistään vähän ennen täysi-ikäisyyttä kerron totuuden ja näytän asiakirjat lapsille.

Työpaikan kautta pääsen psykologin juttusille. Meille kuuluu muutama kerta työterveyden kautta. Ensi viikoksi sain ajan. Katsomaan tuoko se käynti mitään. En ole koskaan ennen käynyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä