Miehen lapset ja joulu
Miehellä on siis kolme lasta edellisestä liitosta. Meille on syntynyt vauva syyskuussa.
Nyt olisi miehen lasten vuoro viettää joulu meillä, mutta minä haluaisin vain ydinperhejoulun ja en ylimääräistä väkeä kun on vauvakin.
Ex-vaimo on varannut matkan ja varmistanut niin, että emme voi perua joulua vaan on otetava lapset meille.
Miten muilla uusperheillä joulut?
Kommentit (44)
Meille on syntynyt syksyllä vauva, miehellä 2 lasta ennestään. Oltiin jo varmaan kesällä sovittu miehen kanssa, että tämä joulu ollaan kolmistaan. Mies sitten jostain keksi, että haluaakin lapset itselleen JA viedä heidät anoppilaan eli lasten mummolaan!
Sanoin miehelle, että olen ikuisesti katkera (kyllä!) jos hänelle on ihan sama viettää joulu erillään minusta ja vauvasta. Kyseessä on kuitenkin meidän ensimmäinen perhejoulu. Anoppilaan en vauvan kanssa halua aattona, koska he eivät edes vietä joulua sen erityisemmin, vähän syövät jouluruokia ja se on siinä. miehen mukaan on ihan sama, missä vauva on joulun, koska "ei se tajua vielä mitään". Joo ei, mutta se ei varmaan olekaan jutun juoni.
Teki mieli heittää koko ukko mäkeen tuon takia. Mies kuitenkin taisi jotenkin tajuta pointtini, koska (kaiketi) perui anoppilasuunnitelmat ja ottaakin lapset uudeksi vuodeksi meille, kuten on ollut tapana. Saas nähdä kuin käy...
Sinänsä mulle olisi ihan sama jos lapset jatkossa tulisi jouluna meille, silloin voisi järkätä jotain kotona. Mutta tää on kuitenkin se ensimmäinen joulu oman lapsen kanssa, ja haluaisin olla ihan "oman" perheen kesken ja muodostaa jotain omia perinteitä. Mies+lapset anoppilassa ja minä ja vauva muualla ei tule kuuloonkaan.
Hohhoijaa. Ärsyttää, kun mies aina yhtäkkiä jostain keksii näitä suunnitelmanmuutoksia. Kas kun lapset eivät tietenkään halua olla esim. äitinsä kanssa, koska vanhempi lapsi aina vinkuu, että äiti on tyhmä. Sehän ei tietenkään ole ihan luonnollista eroperheen lapselle, vaan kertoo lapsen suuresta tuskasta äidin luona. Jeps.
Mies tulee jättämään tuon teidän ydinperheen. Sano mun sanoneen.
Meille on syntynyt syksyllä vauva, miehellä 2 lasta ennestään. Oltiin jo varmaan kesällä sovittu miehen kanssa, että tämä joulu ollaan kolmistaan. Mies sitten jostain keksi, että haluaakin lapset itselleen JA viedä heidät anoppilaan eli lasten mummolaan!
Sanoin miehelle, että olen ikuisesti katkera (kyllä!) jos hänelle on ihan sama viettää joulu erillään minusta ja vauvasta. Kyseessä on kuitenkin meidän ensimmäinen perhejoulu. Anoppilaan en vauvan kanssa halua aattona, koska he eivät edes vietä joulua sen erityisemmin, vähän syövät jouluruokia ja se on siinä. miehen mukaan on ihan sama, missä vauva on joulun, koska "ei se tajua vielä mitään". Joo ei, mutta se ei varmaan olekaan jutun juoni.
Teki mieli heittää koko ukko mäkeen tuon takia. Mies kuitenkin taisi jotenkin tajuta pointtini, koska (kaiketi) perui anoppilasuunnitelmat ja ottaakin lapset uudeksi vuodeksi meille, kuten on ollut tapana. Saas nähdä kuin käy...
Sinänsä mulle olisi ihan sama jos lapset jatkossa tulisi jouluna meille, silloin voisi järkätä jotain kotona. Mutta tää on kuitenkin se ensimmäinen joulu oman lapsen kanssa, ja haluaisin olla ihan "oman" perheen kesken ja muodostaa jotain omia perinteitä. Mies+lapset anoppilassa ja minä ja vauva muualla ei tule kuuloonkaan.
Hohhoijaa. Ärsyttää, kun mies aina yhtäkkiä jostain keksii näitä suunnitelmanmuutoksia. Kas kun lapset eivät tietenkään halua olla esim. äitinsä kanssa, koska vanhempi lapsi aina vinkuu, että äiti on tyhmä. Sehän ei tietenkään ole ihan luonnollista eroperheen lapselle, vaan kertoo lapsen suuresta tuskasta äidin luona. Jeps.
Idiootti
Sä sen sijaan annoit itsestäsi tosi älykkään vaikutelman! :D
äitinsä matkusti silloin aina ulkomaille useaksi viikoksi, tyttö tuli meille, myös silloin, kun sai itse valita lähteekö matkalle mukaan vai tulee meille.
Minusta jouluna on kiva, kun on paljon lapsia, ja varsinkin kun yhteinen tyttö syntyi, oli kivaa kun sillä oli sisko seurana.
Ne lapset ei ole ylimääräistä väkeä, ovat miehesi lapsia. Jos haluat viettää lapsesi ensimmäisen joulun vain hänen kanssaan olisit miettinyt tätä viime jouluna, kun olette kuherrelleet kaksistan ja saaneet lapsen alulle.
Tottakai ex-vaimo varaa matkan ajoissa, että ei tarvitse viettää yksinäistä joulua ilman lapsia, nyt alkaisi olla myöhäistä. Ja mahdollisesti lähtee reissuun jonkin toisen ero-äidin kanssa, jonka lapset myös isällään. Niin minä ainakin tekisin ja aika monet eronneet kaverit toimii juuri noin. Ei todellakaan ole exan velvollisuus olla koko ajan varalla jos teidän mieli muuttuu ettekä pidä sopimuksista kiinnin.
Suu suppuun jä häpeä ajatuksiasikin!
Ne lapset ei ole ylimääräistä väkeä, ovat miehesi lapsia. Jos haluat viettää lapsesi ensimmäisen joulun vain hänen kanssaan olisit miettinyt tätä viime jouluna, kun olette kuherrelleet kaksistan ja saaneet lapsen alulle.
Tottakai ex-vaimo varaa matkan ajoissa, että ei tarvitse viettää yksinäistä joulua ilman lapsia, nyt alkaisi olla myöhäistä. Ja mahdollisesti lähtee reissuun jonkin toisen ero-äidin kanssa, jonka lapset myös isällään. Niin minä ainakin tekisin ja aika monet eronneet kaverit toimii juuri noin. Ei todellakaan ole exan velvollisuus olla koko ajan varalla jos teidän mieli muuttuu ettekä pidä sopimuksista kiinnin.
Suu suppuun jä häpeä ajatuksiasikin!
eli anopille, minä ja yhteinen lapsi menty minun vanhemmilleni. Jokainen saa haluamansa joulun ja kaikki ovat tyytyväisiä.
eli joulupäivänä iltapäivällä vaihto ja seuraavana jouluna vaihdetaan puolikkaat toisinpäin.
Jos on tuollaiset haaveet, niin olisi kannattanut ajatella asiaa aikaisemmin. Ette tule koskaan olemaan ydinperhe vaan miehelläsi on lapsia myös toisen kanssa ja sinun on se hyväksyttävä, jos aiot suhdetta jatkaa.
Miehesi lapset on ylimääräistä väkeä.. Aikas itsekästä,vai kuinka?
Miehelles ne on omia lapsia ihan siinä kuin sinun ja hänenkin lapsensa.
Kun meille syntyi vauva, niin nimenomaan olisin halunnut myös miehen lapset meille koko aatoksi, joulu on lasten juhla ja siitä se tunnelma syntyy kun innokkaina odottavat joulupukkia ja koristelevat pipareita. No, miehen ex päästi lapset meille syömään, olivat pari tuntia ja sitten haki pois. Toki ymmärrän ettei hän halua viettää aattoa ihan yksin.
No tänä jouluna exänsä viettää kaverijoulua ja saan kaikki kolme lasta meille, jipii!
En kyllä ymmärrä ap:ta..
Oletko miettinyt niitä miehesi lapsia ollenkaan? Niille joulu on varmasti tärkeä, ja isän kanssa vietetty joulu varsinkin. Pitäisikö niille sun takia selittää, että eivät voi tulla jouluna, koska isi viettää sen pelkästään uuden vauvansa kanssa. Isälle lapset ovat kuitenkin kaikki saman arvoisia.
Olet todella itsekäs, kun ajattelet vain itseäsi. Ei ole niiden lasten vika, että vanhemmat ovat eronneet.
Meillekin syntyi yhteinen lapsi syksyllä.. Mutta ei tullut mieleenikään kieltää miehen lapsia tulemasta meille silti jouluna. Ovat lapsemme sisaruksia ja minullekkin rakkaita. No kukin tyylillään kai.. Toki exää en meille huolisi :D
kun isänsä aika menee uuden vauvan kanssa. Minä nimittäin en ala koko aikaa hoitamaan vauvaa yksin vain siksi, että miehen lapset on meillä. Isänsä saa aivan samalla tavalla hoitaa vauvaa kuin muutenkin.
Lisäksi miehen exä tiesi, että meille on tulossa vauva ja silti varasi ulkomaan matkan itselleen. Olisi aivan hyvin voinut viettää joulun lastensa kanssa ja antaa meidän olla rauhassa.
ap
Oletko miettinyt niitä miehesi lapsia ollenkaan? Niille joulu on varmasti tärkeä, ja isän kanssa vietetty joulu varsinkin. Pitäisikö niille sun takia selittää, että eivät voi tulla jouluna, koska isi viettää sen pelkästään uuden vauvansa kanssa. Isälle lapset ovat kuitenkin kaikki saman arvoisia.
Olet todella itsekäs, kun ajattelet vain itseäsi. Ei ole niiden lasten vika, että vanhemmat ovat eronneet.
ylipäätään olet ottanut miehen, joka on siittänyt jo 3 lasta ja onnistunut sössimään heidän äitinsä kanssa asiat?
kun isänsä aika menee uuden vauvan kanssa. Minä nimittäin en ala koko aikaa hoitamaan vauvaa yksin vain siksi, että miehen lapset on meillä. Isänsä saa aivan samalla tavalla hoitaa vauvaa kuin muutenkin.
Lisäksi miehen exä tiesi, että meille on tulossa vauva ja silti varasi ulkomaan matkan itselleen. Olisi aivan hyvin voinut viettää joulun lastensa kanssa ja antaa meidän olla rauhassa.ap
Heivaatko omatkin isot lapset johonkin aina vauvan edestä, ettei vaan mene aikaa muihin kuin vauvaan? :D :D
Pöhölö :D
Suomen Uusperheellisten Liitto Ry julkaisi kohteessaUusperheelliset - Supli
Tule kuulemaan maksuton asiatuntijaluento uusperheen joulunvietosta. Luennoitsijana perheterapeutti Pekka Larkela Supli ry.sta. Luennon jälkeen mahdollisuus anonyymiin, ohjattuun vertaiskeskusteluun aiheesta!
Uusperheen juhlien vietto: Asiantuntijaluento ja Chat-keskustelu
4. joulukuuta kello 18:00
perheaikaa.fi
ovat saaneet aina itse päättää juhlapyhien viettopaikan.
Eli tietävät aivan varmasti olevansa tervetulleita niin isi kuin äidinkin juhlaan.
He tuntevat vanhempansa ja heidän tapansa juhlia. Äidin luona ovat olleet aina joulut, koska äiti on jouluihminen! Pääsiäinen, vappu, juhannus ja itsenäisyyspäivä ovat menneet jokseenkin tasan näinä yhdeksänä vuotena. Muksut kyselevät aina mitä kunkin vanhemman luona on meinattu puuhastella ja ovat sen perusteella päättäneet, joskus jopa niin, että osa porukasta viettää juhlaa äidin ja osa isin luona.
Mikä on ongelma, en ymmärrä aloittajaa!
Meidänkin tapauksessa molemmilla on uudet puolisot, eikä ainakaan minun puoliso ole ilmein, sanoin tai teoin osoittanut olevansa tätä "järjestelyä" vastaan!
Lisäksi miehen exä tiesi, että meille on tulossa vauva ja silti varasi ulkomaan matkan itselleen. Olisi aivan hyvin voinut viettää joulun lastensa kanssa ja antaa meidän olla rauhassa.ap
Eli mieheni exä haluaa viettää kaikki joulut mieheni ja hänen yhteisen lapsen kanssa. Meille syntyi mieheni kanssa yhteinen lapsi vuosi sitten ja nyt minä haluaisin, että mieheni ja hänen exänsä lapsi viettäisi meille edes joka toisen joulun, ihan vaan sen takia, koska mielestäni myös tämä lapsi kuuluu perheeseemme ja kun mieheni ja minun yhteinen lapsi kasvaa haluaa hänkin varmasti sellaisia jouluja, jossa koko perhe on koolla.
Sä sen sijaan annoit itsestäsi tosi älykkään vaikutelman! :D