Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsuuden traumat tulee uniin.

Vierailija
07.10.2012 |

oon alkanu näkee hirveitä painajaisia, enkä edes muista kaikkia unia. osa on ihan sekoja mutta osa taas ihan selkeitä. onko muilla kokemuksia että unien kautta muistat lapsuuden hirveitä asioita? tää on pelottavaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin niin jutella jonku kaa

Vierailija
2/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi todella pelottavaa jos tapahtumat olisivat lapsuudestani.. mitä unia sinä näet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viime yönä taas vaihteeksi unissani olin rannalla piilossa kun kodissa oli murhaaja puukon kanssa ja ei ollut turvapaikkaa missään.

Toinen uni toistuu usein kun nukun alasti ja murhaja tulee sisään ja en löydä vaatteita ja pitää lähteä alasti karkuun, ettei minua tapeta.

Ja kummatkin on todellista totta lapsuudesta ja se murhaaja on isäni.

Ei niistä pääse eroon, mutta iän myötä niitä unia tulee vähemmän ja vähemmän.

Iso halaus sinulle ja voimia. Käyn lukemassa tämän n. klo 21.30 uudestaan kun ehdin koneelle jos sinulla on jotain asiaan minulle kirjoitettavaa. Vastaan sitten.

Vierailija
4/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yö näen painajaisia. minua jahdataa, yritetää tappaa, on joku hirvee vaara, en pääse koskaan perille, pakko piiloutua ja olla hengittämätttä. jne . joka yö on painajaista. mutta erotan mikä voi olla lapsuuden muistoja ja mikä ei. mulla on tunne, et mua olatis jotenki hyväksikäytetty.. mutta en saa asiaan varmuutta ja on niin epätoivonen olo..

ap

5/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokseenkin usein,en kyllä omista traumoista tai todellisista tapahtumista(tai uskoisin niin) omat uneni ovat joskus niin kamalia että aamulla ahdistaa ja mietin että olenko aivan terve kun näen tämmöisiä unia. yksi esimerkki oli viime viikolla kun näin unta jossa löysin huoneen,jonka seinään oli suun kautta seivästettyjä vauvoja,kaikki tietenkin kuolleita :/ jos olen stressaantunut,näen useammin painajaisia. yleiset painajaiset on semmoisia missä on joku demoni tai saatana ja se on mennyt johonkin ihmiseen tai semmoinen jahtaa minua,ne on aina aivan kamalan ahdistavia unia :/ (enkä siis ole mikään uskovainen)

Vierailija
6/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla ei ole traumaattista lapsuutta, vaan päättelet niin painajaisunien perusteella?

Unet on unia. Toki traumaattiset kokemukset tulee myös uniin, mutta uskon että painajaiset tulevat enemmänkin nykyisen stressin aiheuttamia, joskus jopa pelottavien elokuvien tai kirjojen aikaansaannosta.

Mä olen välillä nähnyt unia, joissa poppamies tai vastaava yrittää manata minua tai ystäviäni, ja olen rukoillut unessa Isä Meidän-rukousta, joka on auttanut...! Uskon Jumalaan, mutta ehkä tuollainen uni on jonkinlainen vahvistus uskolle, kun välillä tulee kuitenkin kuivia kausia, jolloin on usko koetyksella

Vierailija
7/9 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unessa pitää olla hengittämättä. Googlaa aiheesta!

Vierailija
8/9 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa aika varma itsestäsi kun pystyt sanomaan onko jollakulla ollut "traumaattista lapsuutta" yhden pienen kirjoituksen perusteella....

Vierailija
9/9 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuvan.

Kun mulla oli huono itsetunto ja pelkäsin, että en pysty siihen, mitä minulta töissäni ja muutenkin odotettiin, näin aina unta, että kiipesin korkealle (torniin, katolle, tms) ja se alkoi sortua altani. Kun urallani oli vaihe, jossa en tuntenut pääseväni eteenpän, näin unia jossa jäin milloin mihinkin loukkuun terroristien tai petoeläinten tms kanssa. Kun pitkäaikaissairaalla lapsellani ei vielä ollut diagnoosia, vaan hän oli vain 'haastava', näin unia, että joku yritti myrkyttää häntä, enkä syystä tai toisesta päässyt juoksemaan sitä estämään.

Unet eivät ole muistikuvia, vaan aivot käsittelevät niissä nyt läpielettäviä haasteita.