Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapset ja joulu

Vierailija
29.11.2012 |

Miehellä on siis kolme lasta edellisestä liitosta. Meille on syntynyt vauva syyskuussa.

Nyt olisi miehen lasten vuoro viettää joulu meillä, mutta minä haluaisin vain ydinperhejoulun ja en ylimääräistä väkeä kun on vauvakin.

Ex-vaimo on varannut matkan ja varmistanut niin, että emme voi perua joulua vaan on otetava lapset meille.

Miten muilla uusperheillä joulut?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni palautui miksi/kenen vuoksi erkaannuin isästäni aikoinaan...

Ennen olin "isin tyttö". Lapsuus loppui 9-v. ,kun "isin uusi nuorikko" alkoi provosoimaan tilanteessa kuin tilanteessa. Nyttemmin olen jo asiallisissa väleissä heidän kanssaan, mutta peruuttamon kerkesi tapahtumaan.

Vierailija
42/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että taas näitä joo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheet on muutenkin tällä palstalla alasajettu, ilman että joku oikein heittämällä heittää löyöyä kiukaalle. Tulee ihan automaattisesti mieleen joku katkera ex...

Itsellä uusperhe ja miehellä lapsi ennestään ja meillä yhteinen 2v. Vaikka en riemusta kiljukaan kun miehen poika meille tulee, on musta automaatio et lapsi on meillä joka toinen joulu. Sehän on selvyys. Lapsi on myös ollut meillä viikkoviikkosysteemillä silloin, kun olin pienemmän kanssa kotona. Joten ihan tavallista elämää mekin vietetään, ei tarvitsisi koko ajan ajatella uusperheistä pahaa :/

Meille on syntynyt syksyllä vauva, miehellä 2 lasta ennestään. Oltiin jo varmaan kesällä sovittu miehen kanssa, että tämä joulu ollaan kolmistaan. Mies sitten jostain keksi, että haluaakin lapset itselleen JA viedä heidät anoppilaan eli lasten mummolaan!

Sanoin miehelle, että olen ikuisesti katkera (kyllä!) jos hänelle on ihan sama viettää joulu erillään minusta ja vauvasta. Kyseessä on kuitenkin meidän ensimmäinen perhejoulu. Anoppilaan en vauvan kanssa halua aattona, koska he eivät edes vietä joulua sen erityisemmin, vähän syövät jouluruokia ja se on siinä. miehen mukaan on ihan sama, missä vauva on joulun, koska "ei se tajua vielä mitään". Joo ei, mutta se ei varmaan olekaan jutun juoni.

Teki mieli heittää koko ukko mäkeen tuon takia. Mies kuitenkin taisi jotenkin tajuta pointtini, koska (kaiketi) perui anoppilasuunnitelmat ja ottaakin lapset uudeksi vuodeksi meille, kuten on ollut tapana. Saas nähdä kuin käy...

Sinänsä mulle olisi ihan sama jos lapset jatkossa tulisi jouluna meille, silloin voisi järkätä jotain kotona. Mutta tää on kuitenkin se ensimmäinen joulu oman lapsen kanssa, ja haluaisin olla ihan "oman" perheen kesken ja muodostaa jotain omia perinteitä. Mies+lapset anoppilassa ja minä ja vauva muualla ei tule kuuloonkaan.

Hohhoijaa. Ärsyttää, kun mies aina yhtäkkiä jostain keksii näitä suunnitelmanmuutoksia. Kas kun lapset eivät tietenkään halua olla esim. äitinsä kanssa, koska vanhempi lapsi aina vinkuu, että äiti on tyhmä. Sehän ei tietenkään ole ihan luonnollista eroperheen lapselle, vaan kertoo lapsen suuresta tuskasta äidin luona. Jeps.

Vierailija
44/44 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli anopille, minä ja yhteinen lapsi menty minun vanhemmilleni. Jokainen saa haluamansa joulun ja kaikki ovat tyytyväisiä.