Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset ja joulu

Vierailija
29.11.2012 |

Miehellä on siis kolme lasta edellisestä liitosta. Meille on syntynyt vauva syyskuussa.

Nyt olisi miehen lasten vuoro viettää joulu meillä, mutta minä haluaisin vain ydinperhejoulun ja en ylimääräistä väkeä kun on vauvakin.

Ex-vaimo on varannut matkan ja varmistanut niin, että emme voi perua joulua vaan on otetava lapset meille.

Miten muilla uusperheillä joulut?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan monessa perheessä näin ajatellaan että ne omat lapset on ne oikeat lapset ja miehen lapset ylimääräisiä.

Meillä oli järjestetty niin että miehen lapset olivan miehen exällä jouluna ja mies meni sinne muutamaksi tunniksi jouluaattona.

Sitten kun saimme oman yhteisen lapsen, olimme minä, mies ja lapsi kolmestaan kotona ja miehen lapset tulivat joulupäiväaamusta meille.

Tällöin miehen lapsetkin olivat jo vanhempia, 10v ja 15v eikä heille ollut enää niin tärkeää että isä oli jouluaattona paikalla ja halusivat olla äitinsä kanssa tuolloin. Meille olisi saanut tulla mutta olivat mielummin äitinsa kanssa jonka ymmärrän.

Sitten joulupäiväaamuna tulivat ja olivat koko päivän.

Näin se menee vieläkin, melkein 10 vuotta myöhemminkin.

Vierailija
2/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en halua ylimääräistä väkeä". Vai että ihan ydinperhejoulu! Hei, ne on sun miehes lapsia, ei mitään YLIMÄÄRÄISIÄ ihmisiä. Kotinne on heidänkin kotinsa. Kai lapset nyt kotonaan saavat joulun olla? Joulu, tuo rakkauden ja lähimmäisyyden juhla. Katso ap peiliin ja mieti, millainen äitipuoli olet... Et edes jouluna viitsi tsempata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlia koko suvun voimin ja kyllä, miehen ex-vaimo miehineet ovat tervetulleita myös meille. Mutta ai niin, me olemmekin aikuisia ja hyvissä väleissä kaikki. Lapset yhdistävät meidät, eivät jaa. Vuorojouluja ollaan vietetty ja isoilla suvuilla. Kaikki mahtuu mukaan! Meillä ei pingoteta, vaan nauretaan, syödään hyvin, jutellaan, lauletaan. Ei ehkä mitään luxusta, mutta rentoa ja hauskaa. Tulis jo se joulu!

Meillä oli myös riitaa miehen kanssa kun esikoisemme syntyi. Mies keksi myös, että nyt vietetään sukujoulua isolla porukalla. Hänen lapset ja anoppi ja appi meille ihailemaan vauvaa. Hyvä kun ei exäänsä kutsunut meille.

Uhkasin erolla ja alkoi tapahtumaan. Mies perui lasten tulon ja sai sanottua anopille, ettei meille tarvi tulla.

Ja valittajille. Minulle se on ydinperhejoulu. Miehen lapset ei ole minun lapsiani.

Vierailija
4/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkampa että toi sun asenteesi ei kovin pitkälle kanna. Sun miehesi on isä myös muille lapsilleen, sitä tosi-asiaa sun tulisi arvostaa. Miehelläsi on monta lasta, elä sen asian kanssa. Ydinperhe-joulu? Kohta alat varmaan kieltämään, ettei miehesi saa ostaa toisille lapsillee edes lahjoja? Tosi- asia on myös, ettei teidän vauva ole miehen esikoinen. Surullista, ettet tunne mitään toisia lapsia kohtaan etkä arvosta miestäsi ihmisenä, joka hän oikeasti on- historioinen kaikkineen. Minun mieheni ei saa lastaan luokseen jouluiksi ollenkaan, joka on meidän kaikkien suuri suru. Haluaisimme, että kaikki lapset ovat yhdessä jouluna.Juhlimme joulu myös joulupäivänä, jolloin saamme lapsen luoksemme.

Vierailija
5/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei heillä enää ole osaa, eikä arpaa isänsä elämään kun isä on perustanut uuden perheen. Teennäistä laahata edellisiä lapsia matkassa.

Parempi vain, että ymmärtävät vieroittautua mahdollisimman aikaisin.

Meillä onneksi miehen lapset käy vain 2x vuodessa, koska muutimme niin kaus asumaan.

Mieleeni palautui miksi/kenen vuoksi erkaannuin isästäni aikoinaan...

Ennen olin "isin tyttö". Lapsuus loppui 9-v. ,kun "isin uusi nuorikko" alkoi provosoimaan tilanteessa kuin tilanteessa. Nyttemmin olen jo asiallisissa väleissä heidän kanssaan, mutta peruuttamon kerkesi tapahtumaan.

Vierailija
6/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isänsä aika menee uuden vauvan kanssa. Minä nimittäin en ala koko aikaa hoitamaan vauvaa yksin vain siksi, että miehen lapset on meillä. Isänsä saa aivan samalla tavalla hoitaa vauvaa kuin muutenkin. Lisäksi miehen exä tiesi, että meille on tulossa vauva ja silti varasi ulkomaan matkan itselleen. Olisi aivan hyvin voinut viettää joulun lastensa kanssa ja antaa meidän olla rauhassa. ap

Oletko miettinyt niitä miehesi lapsia ollenkaan? Niille joulu on varmasti tärkeä, ja isän kanssa vietetty joulu varsinkin. Pitäisikö niille sun takia selittää, että eivät voi tulla jouluna, koska isi viettää sen pelkästään uuden vauvansa kanssa. Isälle lapset ovat kuitenkin kaikki saman arvoisia. Olet todella itsekäs, kun ajattelet vain itseäsi. Ei ole niiden lasten vika, että vanhemmat ovat eronneet.

*Yks pikkujuttu: miehelle kaikki lapset ovat hänen lapsiaan, joiden kanssa hän viettää aika jouluna- ihana ajatus sinä tee itse lisää lapsia, jos haluat että lapsen isä viettää kaiken ajan yhden lapsen kanssa, etkä ole itse yhtään joustava-"en aio hoitaa vauvaa sen enempää"- et tunnu olevan kovinkaan perhekeskeinen tyyppi. Huh huh.

Vierailija
7/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exä tiesi että teille tulee vauva, mutta ei arvannut että jo olemassa olevat lapset ovatkin sitten niitä ylimääräisiä...

Vierailija
8/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aiot sysätä heidät syrjään miehesin elämästä.

Toivottavasti miehesi jättää sinut ja uusi vaimonsa sysää syrjään teidänkin lapsenne.

Eli ajattele asiaa noin, kun mietit mitä teet!

Vierailija
9/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu on jo sovittu niin ei olisi reilua kenellekään enää alkaa muuttamaan suunnitelmia.

Sitä paitsi mies varmaan on iloinen että kaikki lapsensa viettävät joulua hänen kanssaan.

Vierailija
10/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin uusioperhe ja jaettu niin että jokatoinen joulu ovat lapset meillä ja jaoka toinen toisilla vanhemmilla..Mielestäni sinun ei kannattaisi tällaisissa asioissa olla itsekäs. Vauva pärjää kyllä vaikka on huisketta ympärillä.

Vierailija
11/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä ydinperheessä. Kyllä sä tän joulun kestät, ens vuonna saatte olla kolmestaan. Meillä kans vauva ja sit miehen tytär, oli meillä viime joulun ja olen kyllä ihan ilonen, että tänä vuonna tyttö on taas äidillään. Ei se aina oo kivaa, mutta pakko kestää, kun tuon miehen olen valinnut.

Vierailija
12/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on syntynyt syksyllä vauva, miehellä 2 lasta ennestään. Oltiin jo varmaan kesällä sovittu miehen kanssa, että tämä joulu ollaan kolmistaan. Mies sitten jostain keksi, että haluaakin lapset itselleen JA viedä heidät anoppilaan eli lasten mummolaan!

Sanoin miehelle, että olen ikuisesti katkera (kyllä!) jos hänelle on ihan sama viettää joulu erillään minusta ja vauvasta. Kyseessä on kuitenkin meidän ensimmäinen perhejoulu. Anoppilaan en vauvan kanssa halua aattona, koska he eivät edes vietä joulua sen erityisemmin, vähän syövät jouluruokia ja se on siinä. miehen mukaan on ihan sama, missä vauva on joulun, koska "ei se tajua vielä mitään". Joo ei, mutta se ei varmaan olekaan jutun juoni.

Teki mieli heittää koko ukko mäkeen tuon takia. Mies kuitenkin taisi jotenkin tajuta pointtini, koska (kaiketi) perui anoppilasuunnitelmat ja ottaakin lapset uudeksi vuodeksi meille, kuten on ollut tapana. Saas nähdä kuin käy...

Sinänsä mulle olisi ihan sama jos lapset jatkossa tulisi jouluna meille, silloin voisi järkätä jotain kotona. Mutta tää on kuitenkin se ensimmäinen joulu oman lapsen kanssa, ja haluaisin olla ihan "oman" perheen kesken ja muodostaa jotain omia perinteitä. Mies+lapset anoppilassa ja minä ja vauva muualla ei tule kuuloonkaan.

Hohhoijaa. Ärsyttää, kun mies aina yhtäkkiä jostain keksii näitä suunnitelmanmuutoksia. Kas kun lapset eivät tietenkään halua olla esim. äitinsä kanssa, koska vanhempi lapsi aina vinkuu, että äiti on tyhmä. Sehän ei tietenkään ole ihan luonnollista eroperheen lapselle, vaan kertoo lapsen suuresta tuskasta äidin luona. Jeps.

Vierailija
13/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tai äidillään, välillä on sumplittu sitten erityisjärjestelyjä, eli poikkeamia on ollut myös. Lapsi asuu meillä.

Miehesi lapsilla on oikeus isäänsä ja isän kanssa vietettyyn jouluun, aivan kuten teidän yhteiselläkin lapsella.

Vierailija
14/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit tai et!

Oikein teki ex, lapsilla on oikeus olla isänsä kanssa jouluna :)

Vierailija
15/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitussa aloittaja otti äijän jolla kersoja ??????!!!!!!

Vierailija
16/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on uusperhe. Sen mukaan on elettävä.

Mutta voithan myös lohduttautua sillä, että saatte olla kolmistaan ensi jouluna kun lapsesikin ymmärtää jo edes jotain joulusta. Tänä jouluna hän ei ymmärrä spesiaalimmasta ajasta tuon taivaallista.

Vierailija
17/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on syntynyt syksyllä vauva, miehellä 2 lasta ennestään. Oltiin jo varmaan kesällä sovittu miehen kanssa, että tämä joulu ollaan kolmistaan. Mies sitten jostain keksi, että haluaakin lapset itselleen JA viedä heidät anoppilaan eli lasten mummolaan!

Sanoin miehelle, että olen ikuisesti katkera (kyllä!) jos hänelle on ihan sama viettää joulu erillään minusta ja vauvasta. Kyseessä on kuitenkin meidän ensimmäinen perhejoulu. Anoppilaan en vauvan kanssa halua aattona, koska he eivät edes vietä joulua sen erityisemmin, vähän syövät jouluruokia ja se on siinä. miehen mukaan on ihan sama, missä vauva on joulun, koska "ei se tajua vielä mitään". Joo ei, mutta se ei varmaan olekaan jutun juoni.

Teki mieli heittää koko ukko mäkeen tuon takia. Mies kuitenkin taisi jotenkin tajuta pointtini, koska (kaiketi) perui anoppilasuunnitelmat ja ottaakin lapset uudeksi vuodeksi meille, kuten on ollut tapana. Saas nähdä kuin käy...

Sinänsä mulle olisi ihan sama jos lapset jatkossa tulisi jouluna meille, silloin voisi järkätä jotain kotona. Mutta tää on kuitenkin se ensimmäinen joulu oman lapsen kanssa, ja haluaisin olla ihan "oman" perheen kesken ja muodostaa jotain omia perinteitä. Mies+lapset anoppilassa ja minä ja vauva muualla ei tule kuuloonkaan.

Hohhoijaa. Ärsyttää, kun mies aina yhtäkkiä jostain keksii näitä suunnitelmanmuutoksia. Kas kun lapset eivät tietenkään halua olla esim. äitinsä kanssa, koska vanhempi lapsi aina vinkuu, että äiti on tyhmä. Sehän ei tietenkään ole ihan luonnollista eroperheen lapselle, vaan kertoo lapsen suuresta tuskasta äidin luona. Jeps.

Vierailija
18/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap:lla virallisesti ydinperhe, koska miehen vkl-lapset eivät ole samassa osoitteessa kirjoilla kuin ap, mies ja yhteinen lapsi. :D Jos virallinen määritelmä ei kelpaa, niin siinä tapauksessa jokainen määrittelee perheensä itse, eikä av-mammaraati voi päättää muiden ihmisten perheen koostumusta.

Itse kysymykseen: ajattele niinpäin, että joulu on ensisijaisesti lasten juhla ja lapsille on ihanaa viettää sitä välillä isänkin kanssa. Kai teilläkin inhon tunteet kohdistuu lähinnä miehen exään eikä lapsiin?

Vierailija
19/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole nyt eikä tule koskaan olemaankaan, vaikka kuinka haluaisit kuvitella niin.

Sinä elät uusperheessä, koita nyt totutella ajatukseen.

Tosin veikkaan ap:n olevan provo, ei kukaan voi olla noin itsekäs ja naiivi.

Vierailija
20/44 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös riitaa miehen kanssa kun esikoisemme syntyi. Mies keksi myös, että nyt vietetään sukujoulua isolla porukalla. Hänen lapset ja anoppi ja appi meille ihailemaan vauvaa. Hyvä kun ei exäänsä kutsunut meille.

Uhkasin erolla ja alkoi tapahtumaan. Mies perui lasten tulon ja sai sanottua anopille, ettei meille tarvi tulla.

Ja valittajille. Minulle se on ydinperhejoulu. Miehen lapset ei ole minun lapsiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi