Lapsi 11 vee ei suostu käyttämään ullkohousuja, kun "muillakaan ei oo"
mä en jaksa tätä ainaista taistelua - ehdotuksia miten asia sivistyneesti hoidetaan? Lapselle pakottamalla ulkohousut?
Vai ilman ulkohousuja kouluun? mitäs sinne farkkujen alle sit laitetaan, et pysyy takapuoli lämpimänä.
Kommentit (69)
Meidän 11.vuotias tyttö leikkii välitunneilla lumessa tai pelaa jalkapalloa tai konttaa maassa, jne. Kyllä siinä ulkohousuja tarvitaan ihan yhtä paljon kuin liikuntatunneilla. Hän on itse järkyttynyt siitä kuinka jotkut eivät käytä toppahousuja ja muita kunnon varustuksia pakkasella.
Kyllä meillä pärjätään pelkillä farkuilla/collareilla välkät. Jos oikeesti ulkoillaan, ni tokaluokkalainen vetää välikausihousut collareiden päälle. Tyttö 11 laittoi nyt partioleirille leggarit ja kevyttoppahousut, muuten pärjää farkuilla
Ahahaa! Kyllä te jotkut mammat olette naiiveja, jos luulette voivanne pakottaa lähes teini-ikäiset lapsenne käyttämään ulkohousuja. Jos lapsen mielestä ulkohousut ovat nolot ja muutkaan eivät käytä, mitä luulette, että tapahtuu täsmälleen sillä hetkellä, kun lapsenne koulumatkalla katoaa näköpiiristänne? Ulkohousut sujahtavat salaman nopeasti jaloista ja reppuun, josta niitä ei tasan oteta esille ennen kuin just kotiovella, jotta äiti luulee, että hänen oma kiltti pieni mussunsa on käyttänyt niitä koko päivän.
Jos on alla kalsarit nii saa päästää
Ajat on muuttuneet. Nyt on vanhemman mietittävä, kuinka tehdä lapsesta trendsetteri. Instaan vaan stockan edessä pää vinossa kuvattu foto ja seuraavaan kuvaan ulkohousut hintalappu 550€. Johan alkaa ulkohousut kelvata. Vielä parempi jos saa samaan kuvaan jonkun voimaantuneen influensserin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nelosluokkalainen (tyttö) kieltäytyy myös samasta syystä ulkkareista. Ei auta pakottaa:(
Meillä on nyt vuorilliset farkut (äidin ostamat kelpaavat) ja sinne sitten sukkikset/kalsarit alle.
Niillä pitäisi pärjätä, toivottavasti...
Kahtena viime talvena on ollut tosi ohuet toppahousut (vedenpitävät, Minymo-merkkiset), mutta ne on nyt loppuunkäytetty ja pienet (152cm).
Hyvä että pysyy kaukana "ulkkareista" ne on vaaralisia varsinkin ryhmissä.
Oon ite 12v ja ulkkareissa ei oo muuten mitään ongelmaa mutta en jaksa joka välitunti kiskoa niitä ja ottaa pois ku on nii monipuolisesti kiinni laitettavat, mulla on sinisalon kelkkahousut jotka tosiaan on kuumat ja älyttömän paksut ja rasittavat käyttää
Kuulostaa hyvin normaalilta :) Ehkä siinä olis hyvä puhua edellisenä päivänä mitä laitetaan päälle. Jos hän haluaa mennä farkuissa niin ok. Jossain vaiheessa varmasti haluaa lämpimät ulkohousut...:) Lapset niin seuraa mitä muilla.Kyllä se siitä.
Meidän neljäsluokkaisen luokalla on sääntö, että ulkohousuissa ei saa tulla luokkaan. Pelaavat ja rymyävät välkällä niin että housut aina hiekassa tai mullassa.
No, tämähän aiheuttaa sen, että luonnollisesti pukevat ulkohousujen alle sisähousut, esim. farkut. Ja lapset kulkevat lämpimissä housuissa talvan ja luokkahuone pysyy hiekattomana.