Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko henkilöstöpäälliköt aina yksiä mulkkuja??

Vierailija
28.11.2012 |

vai onko meidän firma poikkeus.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoin tuota 5v edellisen työnantajan palveluksessa, mutta kun se olisi vaatinut vähän panosta siltä työntekijältä itseltäänkin.. olisi pitänyt vähän opetella uutta yms. "niin, mut kun ei ny vaan jaksa.." seuraavan kerran tavattiinkin sitten irtisanomislapun allekirjoitustilaisuudessa, kun se helppo monotoninen homma oli siirretty Intiaan ja ko. henkilöllä ei ollut kompetensseja mihinkään muuhun.

Että kieltämättä välillä vähän turhauttaa.

Vierailija
42/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin storaensolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ne on myös rekrytoitavia varten, ei yritystä. Siinä edustetaan firmaa ulospäin.

t. KTM

Vierailija
44/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> he tekevät vain työtään, johon heidät on palkattu. Tänäpäivänä kiristyneessä kilpailutilanteessa ja markkinatilanteessa tosiasia on se, että työntekijöistä otetaan mahdollisimman paljon hyöytyä irti. Heikommasta aineksesta haluttaisiin heti ja kivuttomasti eroon. Ei sairaslomalaisia, tai laiskoja/osaamattomia/tyhmiä työntekijöitä.

Työntekijöitä ei palkata kuin se välttämättömin määrä, palkkoja ja palkkioita ei makseta kuin se välttämätön määrä. Kaikenmaailman extrajutut ollaan kustannussyistä laitettu nollaan (kehittämispäivät, koulutukset jotka eivät lisää suoraan tulosta, virkistystapahtumat, jopa firman pikkujouluista on joissakin firmoissa kustannussyistä luovuttu. Miksi maksaa kallista henkilöstön känniin juottamisessa??

Harvoista huippuosaajista sitten pidetäänkin kynsin ja hampain kiinni. On siouttamisbonukset, tulospalkkiot jne. Tämä koskee vain yrityksen avainhenkilöitä.

Yrityksissä nähdään työntekijät ns. duunariporras välttämättömänä pahana. Kuluerä jonka tehtävä on tehdä se perustyö mahdollisimman kuluköyhästi ja tuottavasti. Mitään etua tästä ei itse duunarille koidu, vaikka olisi itse taivaanenkeli työntekijänä. Palkkio on vakituinen työpaikka.

Vierailija
45/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän firmassa henksupäällikkö on tosi tiukkis. aina huutamassa saikkulappujen perään sunmuuta. Voisi välillä olla työntekijöiden puolella mutta ei kun on nuoltava pomon p-ttä!

HR on yrityksen ja työnantajan resurssi. Työntekijöitä edustaa siihen valittu työntekijöiden edustaja tai luottamusmies. Miksi siis oletat että hr tulisi "olla työntekijöidem puolella"?

En ole itse hr puolella mutta esimiehenä pidempään. Ja tosi on että jos on muotia nyt haukkua esimiehet ja johto lyttyyn niin olisi kyllä paljonkin sanomista alaisista joiden uskomukset omasta panoksesta ovat joskus uskomattomia.

Eniten ottaa päähän nämä narisijat, ihan hirveä valitus ihan kaikesta paitsi oman työn laadusta. Asioista kaivetaan ensin se että miksi ei. Yksi mun nuoremmista alaisista sanoi kieltäydyttyään työtehtävästä ettei sen tekeminen kehitä häntä. Veti hiljaiseksi kyllä. Enemmän kaikkia pitäisi olla paitsi töitä. Mua ei haittaa ei-innovatiiviset, hiljaiset puurtajat mutta nämä narisijat vievät halun elää koko tiimiltä. Ja siinä kyllä suomalaiset ovat mestareita; kaikki on perseestä mutta suoraan ei ole mitään muuta ehdottaa tai keksiä rakentavia tapoja. Naama vinossa ja selän takana haukutaan kaikki. Niihin mä olen niin kyllästynyt että voisin harkita laitontakin irtisanomista ja ottaa sakot kunhan myrkkykäärmeistä päästäisiin.

Vierailija
46/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut omiasi. HR on yleensä osasto mihin joutuu kun muualle ei enää päästä. Valtaosa työhönottajista ei selity millään muulla.

Meidänkin firmassa kade hr-pelle jatkuvasti yrittää kampittaa kauppaa ja tulosta tekeviä osastoja keksimällä ESTEITÄ bisneksen teolle.

HR päällikkö on nimenomaan yrityksen edustaja ja hänen intressissään on JUURI TUKEA YRITYKSEN BISNESTÄ.

Parempi olisi olla ihan hiljaa, js ei asioista mitään ymmärrä...mitä ihmettä sinä teet siinä firmassaa...

Vierailija
47/51 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti sairaana. Olen edelleen liian heikko hakemaan uutta työtä. Tieto sairaudestani oli myös henkilöstöhallinnossa. En yllättynyt.

Vierailija
48/51 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kerto alan niin en ainakaan anna ammattilaisuuttani mulkkujen käyttöön. Kiitos

Vierailija
49/51 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR vaatii persoonalta tiettyä korpo-meininkiä ja korpo-hymyä jotta siellä viihtyy. Itselleni riitti muutama vuosi isossa yhtiössä. Se oli mielenkiintoista kokea mutta se siitä.

Vierailija
50/51 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli pahoja arvoristiriitoja, sympatiani oli aina henkilöstön puolella ja välitin myös omista eduistani. En myöskään osaa teeskennellä mitään. Niinpä oli parasta lähteä koko HR: sta. Muuten voin sanoa , että ihan hyvää liksaa saa tekemättä juuri mitään haastavampaa.

Vierailija
51/51 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-tyypit ovat täysiä mulkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan