onko henkilöstöpäälliköt aina yksiä mulkkuja??
Kommentit (51)
Suomiduunarit ei ole palkkansa arvoisia.
Muuta sitten Suomesta pois.
että KAIKKI suomiduunarit olis paskoja.
Latvialaiset,Puolalaiset ja Virolaiset sekä Venäläisethän on ihan parhaimmistoa!!! Koskaan ei tarvitse perään katsoa, ja työnjälki mitä mainioin. Ovat myös hyvin aikaansaavia ja luotettavia.
Suosittelen kokeilemaan myös Afrikan mantereen työntekijöitä, Somaleita, Nigerialaisia, Gambialaisia niissä vasta on kuule hyviä työmiehiä, luotettavia ja paljon aikaan saavia, aloitteellisia.
Ei näitä voi mitenkään verrata Suomipaskaduunareihin, ei.
että KAIKKI suomiduunarit olis paskoja.
Latvialaiset,Puolalaiset ja Virolaiset sekä Venäläisethän on ihan parhaimmistoa!!! Koskaan ei tarvitse perään katsoa, ja työnjälki mitä mainioin. Ovat myös hyvin aikaansaavia ja luotettavia.
Suosittelen kokeilemaan myös Afrikan mantereen työntekijöitä, Somaleita, Nigerialaisia, Gambialaisia niissä vasta on kuule hyviä työmiehiä, luotettavia ja paljon aikaan saavia, aloitteellisia.
Ei näitä voi mitenkään verrata Suomipaskaduunareihin, ei.
Hillitöntä! *** Nyt repesin ***
Lisään itse vielä, että Romanit ovat myös kokeilemisen arvoisia, mutta hehän ovat vähemmistöä, joten varmasti kelpaa Sinullekin, kun ei ole sitä rivisuomalaispaskaduunaria.
Muita ehdotuksia??
väitti sellasta, että kun exel työtuntitaulukkoon tulee miinustunteja eli työaika menee miinukselle jonkun päivän kohdalla ja siihen tulee miinusmerkkisen luvun tilalle risuaitaa eikä ohjelma osaa laskea tunteja oikein, niin se nyt vaan on exelin ominaisuus. No hän siis oli tehnyt sen taulukon ja sitä olisi pitänyt käyttää liukuvan työajan viralliseen seurantaan, kun se vaan on sen ominaisuus, se ei ole tehty väärin. No loppujen lopuksi sain toimivan taulukon jonkun muun tekemänä.
Olen seuraillut työni puolesta muutamaa sataa työtekijää. Heissä on yksi ryhmä, joka käyttää kaksinkertaisen ajan sen selittämiseen, miksi eivät voi tehdä jotain hommaa, kuin mitä sen tekemiseen menisi. Toinen ryhmä ovat laiskurit, jotka istuvat kahvilla aina kun voivat, joskus tuntikausia. Kolmas ryhmä on vittuilijat, jotka haukkuvat kaikkia muita koko ajan: esimiehiä, kollegoita ja yhteistyökumppaneita tai vaan toimintatapoja - itsehän ovat guruja, mutta jos kysyy ratkausehdotusta ongelmaan,sitä ei tule. Kaksi ryhmää tekee työt: puurtajat, jotka tekevät mitä sanotaan nurisematta, mutta eivät kehitä mitään, ja ne hyvät työntkijät, eli aktiiviset, ratkaisukeskeiset, positiiviset, aikaansaavat ja ahkerat. Niitä on tosi vähän.
Iitse olen se puurtaja, mutta huono idoimaan, koska en vain ole siinämielessä luova! Pahoittelen tätä vajetta. Joten en ole mielestäsi se huipputyyppi duunarina.
Oletko itse yhtä hyvä työntekijä, kuin mitä vaadit alaisiltasi? Kannustava, innostava lähiesimies, esimerkkijohtaja? Luova, iderikas, tuottelias, älykäs, innovatiivinen, ahkera, tunnollinen, hyvä henkiöstöjohtaja mutta samalla luot tulosta yksikössäsi? Puhallat tiimiisi uutta tulta ja yhteistyöhenkeä? Saat ihmisten hyvät ominaisuudet kaivettua esiin jne.
Aika harva päällikkö/johtaja täyttää edellämainitut kriteerit.
Suuri osa on kyynistyneitä, vittuuntuneita, stressaantuneita, omien ajatusten ja toimintamallien kaavoihin kangistuneita, antiluovia, henkilöstöjohtamisen taidot täysin puuttellisia, asennevammaisia omia alaisiakohtaan, manipuloitavissa mielistelyllä ja hännystelyllä jne
Sitten on se harva timanttinen joukko, joka oikeasti osaa sekä johtaa henkilöstöä, että taitaa tuloksen tekemisen palikat yksikössään. Saa ihmistet tekemään töitä omalla esimerkillään ja johtamistaidoillaan.
Iitse olen se puurtaja, mutta huono idoimaan, koska en vain ole siinämielessä luova! Pahoittelen tätä vajetta. Joten en ole mielestäsi se huipputyyppi duunarina.
Oletko itse yhtä hyvä työntekijä, kuin mitä vaadit alaisiltasi? Kannustava, innostava lähiesimies, esimerkkijohtaja? Luova, iderikas, tuottelias, älykäs, innovatiivinen, ahkera, tunnollinen, hyvä henkiöstöjohtaja mutta samalla luot tulosta yksikössäsi? Puhallat tiimiisi uutta tulta ja yhteistyöhenkeä? Saat ihmisten hyvät ominaisuudet kaivettua esiin jne.
Aika harva päällikkö/johtaja täyttää edellämainitut kriteerit.
Suuri osa on kyynistyneitä, vittuuntuneita, stressaantuneita, omien ajatusten ja toimintamallien kaavoihin kangistuneita, antiluovia, henkilöstöjohtamisen taidot täysin puuttellisia, asennevammaisia omia alaisiakohtaan, manipuloitavissa mielistelyllä ja hännystelyllä jne
Sitten on se harva timanttinen joukko, joka oikeasti osaa sekä johtaa henkilöstöä, että taitaa tuloksen tekemisen palikat yksikössään. Saa ihmistet tekemään töitä omalla esimerkillään ja johtamistaidoillaan.
Siksi minulla onkin pokkaa vaatia sitä muilta. Minulla on näyttöä edellämainituista asioista, saadun palutteen muodossa, monelta eri taholta ja tasolta.
Ainakin lähestymistapasi ja tekstisi puolesta kuulosatat aika vittuuntuneelta, ja kyynistyneeltä pomolta. Ihan niinkuin moni duunari, niin samoin esimieskin kuvittelee olevansa ihan helvetin hyvä työntekijä...
Ja pomoillehan ei uskalleta sanoa asioita suoraan ja rehellisesti, koska jos oikeasti henkilöstö kertoisi mitä ajattelee esimiehen työpanoksesta, niin se olisi karua kuultavaa, kuin myös toistekin päin, uskoakseni.
Itse olen tunnollinen, ahkera, ja pyrin tekemään aina parhaani töissä. Asenne on kohdallani ainakin paras puoleni: pyrin olemaan mahdollisimman hyvä ja nöyrä, aina voi ja pitääkin oppia uutta. Mutta en ole täydellinen työntekijä, olen esimerkiksi juuri todella huono ideoimaan mitään. Minusta ei ikinä tulisi mitään luovaa työntekijää, esim. markkiointiin. Tunnen omat rajoitukseni, mutta myös vahvuuteni, teen kovasti töitä, ja joustaminen ei ole vaikeata.Yhteistyökyky on myös vahvuuteni.
Jos esimiehenä et näe itsessäsi mitään parannettavaa, ehkä sitä parannettavaakin on aika rutkasti...
Ainakin lähestymistapasi ja tekstisi puolesta kuulosatat aika vittuuntuneelta, ja kyynistyneeltä pomolta. Ihan niinkuin moni duunari, niin samoin esimieskin kuvittelee olevansa ihan helvetin hyvä työntekijä...
Ja pomoillehan ei uskalleta sanoa asioita suoraan ja rehellisesti, koska jos oikeasti henkilöstö kertoisi mitä ajattelee esimiehen työpanoksesta, niin se olisi karua kuultavaa, kuin myös toistekin päin, uskoakseni.
Itse olen tunnollinen, ahkera, ja pyrin tekemään aina parhaani töissä. Asenne on kohdallani ainakin paras puoleni: pyrin olemaan mahdollisimman hyvä ja nöyrä, aina voi ja pitääkin oppia uutta. Mutta en ole täydellinen työntekijä, olen esimerkiksi juuri todella huono ideoimaan mitään. Minusta ei ikinä tulisi mitään luovaa työntekijää, esim. markkiointiin. Tunnen omat rajoitukseni, mutta myös vahvuuteni, teen kovasti töitä, ja joustaminen ei ole vaikeata.Yhteistyökyky on myös vahvuuteni.
Jos esimiehenä et näe itsessäsi mitään parannettavaa, ehkä sitä parannettavaakin on aika rutkasti...
Kyllä minä näen parannettavaa, ja käsittelen jokaisen parannusehdotuksen asianmukaisesti. saan palautetta usealta pomotasolta ylöspäin, kollegoilta sivusuunnassa ja alaisilta, suureksi osaks myös nimettömänä. Kuinka paljon monipuolisemmin pitäisi saada että olisi luotettavaa?
On vaikea olla nauramatta kun lukee näitä "työntekijät ovat yrityksen tärkein voimavara" -juttuja. Paskat. Hyvin monessa yrityksessä suurin osa työntekijöistä on vain pakollista pahaa kun ihan kaikkea ei pystytä automatisoimaan tai siirtämään alihankkijoiden riesaksi. Firmojen menestyminen on paljon enemmän kiinni johtoporrastason päätöksistä, otetuista riskeistä, suhdanteista ja puhtaasta tuurista, kuin siitä vituttaako Antti Asentajaa nyt mennä maanantaiaamuna töihin.
HRn tehtävänä on olla johtoportaan likaisen työn käsikassara, ikään kuin kondomi liituraidan ja rasvaisten haalareiden välillä. Ei kukaan oikeasti tärkeää työtä tekevä halua/jaksa vääntää liukuhihnaporukan ongelmien kanssa. Myös irtisanomiset ovat henkisesti raskasta työnantajalle, joten siltä on parempi varjella jo jatkuvan paineen alla olevaa johtoa.
Olen siis itse HR-puolella (jota meillä kutsutaan sisäisesti Likaisten temppujen osastoksi). En saa mitään nautintoa siitä, että joudun välillä olemaan mulkku työntekijöille (jos firman etu sitä vaatii). Ymmärrän, että minut on palkattu juuri sitä työtä tekemään. Jos hoidan hyvin työni niin firman avaintyöntekijät saavat keskittyä enemmän omaan työhönsä. Siitä minulle maksetaan.
meilläkin on saksalainen PARISKUNTA johtamassa HR:ää ja sen kyllä huomaa. Ovat vain ja ainoastaan työnantajan puolella
meilläkin on saksalainen PARISKUNTA johtamassa HR:ää ja sen kyllä huomaa. Ovat vain ja ainoastaan työnantajan puolella
on se kumma kun HR on aina työnantajan puolella... vähän sama juttu kun vastapuolen juristi esittää AINA vittumaisia kysymyksiä ja nyrkkeilyssäkin vastustajan valmentaja toivoo sinulle häviötä...
Mun kokemukseni pörssiyhtiön hr-osastosta on, että ne tyypit ovat paikalla vain yt-aikaan.
Silloinkaan eivät juttele tai välitä ihmisten tarpeista, toteuttavat vain yksisilmäisesti johdon määräykset.
Varsinkin firman uusimmat hr-hipsterit edustavat tätä linjaa.
ai HR paikalla vain yt-aikaan. Onpa ikäviä tyyppejä. Vähän niin kuin hautausorakoisijatkin hiippailevat aina paikalle vasta kun joku on kuollut. Mitä tyyppejä!
on sua vaatinut tekemään? Olemaan työpaikalla työaikaan ja tekemään töitä? Se on ainakin oman kokemuksen mukaan se suurin rikos jonka HR pomo voi tehdä. Mutta mullahan nyt on vasta 14v kokemus ko. hommista...
Yt-aikaan parveilevat rahvaan parissa. Ehkä olen tyhmä, kun tätä kummastelen, mietityttää vaan miksi muuten heidän julistuksissaan korostavat
-työurien pidentämistä yhtiössämme ja työnkuvan muuttamista tarvittaessa loppupäässä
-mentoroinnin kehittämistä
-koulutuksen kehittämistä ja urapolkua, henilöstön voimavarojen parempaa hyödyntämistä
Ja mutta sellaista. Näitähän riittää.
ainakin meidän firmassa henksupäällikkö on tosi tiukkis. aina huutamassa saikkulappujen perään sunmuuta. Voisi välillä olla työntekijöiden puolella mutta ei kun on nuoltava pomon p-ttä!
Yt-aikaan parveilevat rahvaan parissa. Ehkä olen tyhmä, kun tätä kummastelen, mietityttää vaan miksi muuten heidän julistuksissaan korostavat
-työurien pidentämistä yhtiössämme ja työnkuvan muuttamista tarvittaessa loppupäässä
-mentoroinnin kehittämistä
-koulutuksen kehittämistä ja urapolkua, henilöstön voimavarojen parempaa hyödyntämistä
Ja mutta sellaista. Näitähän riittää.
tietenkin ne toistelevat noita mantroja. Ei kai kukaan ole niin naivi, että oikeasti uskoo tuollaiseen?
Kauppis riittää kun on oikeassa paikassa oikeaan aikaan