Miten AV näin mielisairaspainoitteinen? Ootteks ihan babyjä ku tommoisella pelleily innostaa?
Kommentit (3)
Ainoo mikä tulee mieleen, on se kun palstamammonjen tartti laittaa pimppikuvat jonnekin ja tietty porsliinina.
Sinne sitten änkes joku kirkkoherraKourarouva Marja-Siisoo Aalto. Näittekö kuvan vai laittoiks sen Fbookiin sit jotenkin lopulta.
Viimeisen vuoden aikana = mikä muutos? Mä olen pyörinyt täällä kauemminkin enkä ole nähnyt mitään muutosta viimeisen vuoden aikana.
Mutta minäpä harvoin availenkaan mitään ketjuja justiinsa.
Uskallatko antaa vinkkejä? Mä en usko, että yhdessäkään, vaan ne ovat kyllä ihan teittin omia tuotoksia. Olette kirjoittaneet ne siinä tilassa, missä kirjailijatkin usein ovat.
Ja se tila on semmoinen, että ympäristö ikäänkuin katoaa, koska on täysin keskittynyt kirjoittamiseen ja kuitenkin tuntuu siltä kuin ei edes kirjoittaisi. Leijailee vaan ja tekstiä tulee. Väitättekö, että ette tunnista? Jokainen kirjailija (kirjoittava) tunnistaa tommoisen tilan.
Ja sitten siitä tilasta tullaan ulos. Ei ehkä enää ollut muuta kirjoitettavaa tai sitten jotain kahvihammasta alkoi kolottaa tai alkoi tehdä mieli vaikkapa röökiä tai jotain herkkuja.
Se on elämää. Ja maalaajataiteilija joutuu myös tommoiseen samankaltaiseen tilaan. Kun siitä tullaan ulos, niin sitten tuotosta aletaan katsella kriittisellä silmällä ja aivan kuin se ei olisikaan ollut "minun" tekeleeni.
Siis ettekö todellakaan tiedä mitään tämmöisistä taiteilijoiden luomisprosesseista? Sitten kyllä teiltä puuttu joku todellinen ja mielenkiintoinen tieto.
Mutta joku mielisairas - miten se kirjoittaa / maalaa / tuhertaa? Sitä en ainakaan mä tiedä. Täällä eräs tekee gradua aiheesta ja kiinnostaa tietää mitä jotkut palstamammat ja palstapapat, jotka itse kertovat, että heillä kaikenlaisia mt-ongelmia, tuottavat kirjalliset tuotteensa.
Oliks tää nyt sitten joku provo jostain Porvoosta?
Muutama pilleripöpi jankkaa koko ajan jokaiseen ketjuun ja alkuperäinen kysymys uppoaa näiden jankkaajien jauhamiseen.
Viimeisen vuoden aikana tämä palsta on mennyt tosiaan ihan suolitasolle. Ennen sitä täällä saattoi olla ihan hyvääkin juttua.
Nyt voi odottaa, että kolmantena on se idioottimamma hokemassa niitä iänikuisia, kyllästymiseen asti hoettuja aaveevittuiluja.