Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmeno, valekuukautiset vai mitä ihmettä ?

Vierailija
27.11.2012 |

Oon tehnyt 3 raskaustestiä viime viikolla, kaikki positiivisia. Viimeisimmät menkat olivat 3.10.

21.11. aloin vuotaa verta ja lisänä oli menkkakipua, johon oli otettava särkylääke. Vuoto oli paljon normaaleja menkkoja niukempaa, kuitenkin sitä tuli sen verran, että sidettä oli pidettävä. Kaikkineen tuo kesti kolmisen päivää, joista kaksi viimeistä todella vähäistä. Kipujakaan ei tuon ensimmäisen päivän jälkeen juuri ollut.

En tiedä kuvittelenko vain vai hävisivätkö myös ne vähäiset raskausoireet, joita mulla oli. Välillä tuntuu pientä painetta ja nippailua vatsassa kuitenkin, sellaista kuin ennen positiivisten testien tekoa.

Onko jollain ollut vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi just noin, ja kaikesta huolimatta olin raskaana kuitenkin. Tosin en raskaudesta saanut tietää kun vasta viikolla 10 tai jotain, mutta niukkaa verenvuotoa oli välissä, jota kuitenkin luulin kuukautisiksi.

Vierailija
2/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi just noin, ja kaikesta huolimatta olin raskaana kuitenkin. Tosin en raskaudesta saanut tietää kun vasta viikolla 10 tai jotain, mutta niukkaa verenvuotoa oli välissä, jota kuitenkin luulin kuukautisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin keskenmenoksi ja valitettavasti myös aloin ryypätä suruuni kun ajattelin että millään ei ole mitään väliä kun meni vielä keskenkin muiden murheiden lisäksi. Muutaman viikon päästä kävi sitten ilmi että raskaus jatkuikin, ja olin uittanut sikiöparkaa etanolissa kaikki illat oletetusta keskenmenosta asti. Ihme kyllä hän on silti ihan terve lapsi.

Vierailija
4/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan tuhlausta. Oletko nyt tehnyt testiä. Ei siis heti pelätyn keskenmenon jälkeen kannata testata, kun hormoonia saattaa olla vielä kehossa niin, että näyttää positiivista.

Vierailija
5/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi on nyt? Alkoholivauriot voivat näkyä vasta vuosien kuluttua.

Vierailija
6/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri noin kävi tässä raskaudessa. Itseasiassa vuotelin sitten aina ajoittan rv 6-9 välillä, joku hematooma se oli. Kaikki hyvin, nyt on rv 23.

Myös keskimmäistä lasta odotellessa oli vuotoja, ei vain ihan yhtä paljon. Keskenmeno tuli esikoista edeltävässä raskaudessa, ja silloin vuoto oli kyllä todella runsasta.

Mutta ainahan se vuoto huolestuttavaa on. Ei sun auta kuin odotella.

Vierailija
7/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi on nyt? Alkoholivauriot voivat näkyä vasta vuosien kuluttua.

ja joo, en varmasti koskaan pääse pelosta että olen jotenkin voinut kuitenkin vaurioittaa lasta, varsinkin jos tulee pieniäkin vaikeuksia vaikka koulussa tms.

Vierailija
8/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon 6 ja viikon 8, mutta yhä edelleen se sydän siellä sykähtelee ja vauva on tiukasti kiinni paikoillaan. Kerroin lääkärilleni vuodosta, mutta hän ei mitenkään kommentoinut asiaa eikä kertonut, mistä se olisi voinut johtua. Kunhan tarkasti, että vauva on edelleen elossa. Jäi vähän onho olo.

Minullakin on ollut alusta asti mahakipuja, viiltoja, nipistelyä ja kramppeja, mutta kuukautismaisia kipuja ei ole ollut (yleensä minulla on pahat kivut ennen kuukautisia), ja myös nuo vuodot ovat olleet aika niukkoja, sellaisia, että siteellä tai suojilla on pärjännyt. Ymmärtääkseni keskenmenossa on kovia kipuja ja tosi runsasta vuotoa. Itse kyllä tein raskaustestin uudelleen viikolla 7 ihan vain saadakseni mielenrauhan.

Vierailija
9/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että toivoa vielä on! Välillä tulee olo, että olen varmasti vielä raskaana, ja sitten taas iskee epätoivo, että se meni siinä.

En ole neuvolaan vielä soittanut, mutta kai sen aika olisi nyt, on mennyt kesken tai ei.

Tein viimeisimmän testin siis juurikin tuolloin kun aloin vuotaa, kaksi ensimmäistä taisin tehdä jo toissaviikolla, nyt kun aloin miettiä.

Vierailija
10/10 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä mittauttamas se raskaushormoniarvo verikokeella niin selviää onko se laskusuunnassa vai noususuunnassa. Sillähän tuo selviää onko menossa kesken vai jatkuuko...Tsemppiä!