En ymmärrä ihmistä, joka pukee poikalapsensa tyttömäisiin vaatteisiin,
koska poika tykkää niistä ja sitten valittaa kun poikaa nimitellään ja kiusataan. Koska pojalla on oikeus pukeutua kuten haluaa, sanoo äiti.
Olen samaa mieltä, että pukeutua saa kuten haluaa, mutta miksi ehdoin tahdoin altistaa kiusaamiselle? Sitä minä en tajua. Mutta ehkä olenkin vain ahdasmielinen tai kapeakatseinen.
Kommentit (69)
tyttömäistä pukeutumista? Lapsethan nyt keksivät pilkan aihetta mistä vaan esim juuri siitä että pojalla päällä pusero jossa pieni pläntti jotain pinkkiin vivahtavaa.
laittaa pojallesi päälle pinkkiä? Anteeksi vaan mutta todellakin altistat kiusaamiselle! Et selvästi voi kuvitellakaan miten tuollaista poikaa tullaan siellä kiusaamaan MIKÄ ON HEMMETIN VÄÄRIN MUTTA TOSIASIA.
t.ohis
Jos pieni poika, alle kouluikäinen, haluaa pitää tyttömäisiä vaatteita, pitäköön. Koulussa kyllä oppii siihen, millaisia vaatteita "kannattaa" pukea ja millaisia ei. Ja tähänkin tulee onneksi pehmeä lasku: harvemmin esikoulussa ja 1-2 -luokilla lapset kiusaavat toisiaan kovinkaan fyysisesti tai muuten rankasti, se vaihe tulee yleensä vasta myöhemmin.
tyttömäistä pukeutumista? Lapsethan nyt keksivät pilkan aihetta mistä vaan esim juuri siitä että pojalla päällä pusero jossa pieni pläntti jotain pinkkiin vivahtavaa.
Ja juu, minä annan pojan (6v.) pitää esim. vaaleanpunaisia Hello Kitty-paitoja. Lapsi tietää, että joku voi nauraa mutta ei välitä siitä. Joskaan tähän mennessä kukaan ei ole vielä kiusannut, korkeintaan joku eskarikaveri on todennut, että Hello Kitty on tyttöjen juttu tms.
Kyllä meilläkin punaiseen poika pukeutuu, pinkkiä löytyy t-paidasta ja lilaa, joka ei enää taida ns. tyttöjen väri olla. Mutta jos 6-vuotias laittaa päällensä kukkatakin, niin eikö se ole "veren kerjäämistä" nenästä?
ap
Puhutko nyt jostain hello Kitty-vermeistä? Keltaisista sukkahousuista? Täsmennä hei vähän.
Hello Kittyt, mekot yms.? Näkeekö ap punaista, kun meidän poika kulkee punaisessa hupparissa ja rakastaa kirkkaan oranssia? Turkoosi menee, mutta musta yms. perinteiset poikavärit on out. Pukekoon mitä pukee, on sillä ollut mun pinkit sukatkin jalassa... Pääasia että on puhdasta ja siistiä muuten.
etten todella ikinä ostaisi enää esim kouluikäiselle pojalle pinkkiä vaatetta tyttöjen osastolta. Haluan toki kasvattaa lapsilleni terveen itsetunnon mutta kun satun tietämään elämän realiteeti niin en koskaan voisi tehdä lapselleni niin! Siinä voi olla elinikäiset arvet sielussa kun saa koulussa 1-9-luokilla kuulla olevansa puppelipoika. Pahimmassa tapauksessa maineesta tulee sellainen ettei ole kavereita ollenkaan :(
Sori vaan nelonen mutta nämä ovat elämän realiteetit!
laittaa pojallesi päälle pinkkiä? Anteeksi vaan mutta todellakin altistat kiusaamiselle! Et selvästi voi kuvitellakaan miten tuollaista poikaa tullaan siellä kiusaamaan MIKÄ ON HEMMETIN VÄÄRIN MUTTA TOSIASIA.
t.ohis
asutte, jos poika ei voi pitää pinkkejä vaatteita? Mun pojilla on aina ollut joitain pinkkejä vaatteita, esim. nyt on 9v pojalla pinkki paita jossa Yodan kuva, toisella valko-pinkki kauluspaita... Hui kamalaa.
Kyllä meilläkin punaiseen poika pukeutuu, pinkkiä löytyy t-paidasta ja lilaa, joka ei enää taida ns. tyttöjen väri olla. Mutta jos 6-vuotias laittaa päällensä kukkatakin, niin eikö se ole "veren kerjäämistä" nenästä?
ap
Puhutko nyt jostain hello Kitty-vermeistä? Keltaisista sukkahousuista? Täsmennä hei vähän.
pukeutumista omien mieltymysten mukaan, ei veren kerjäämistä nenästä.
tyttölapsi puetaan poikamaisiin kuteisiin.
Pojat ja miehet ovat kulttuurissamme normi ja arvostetumpi sukupuoli. Naisille pitkät housut mutta ei miehille hametta. Naisen kannattaa olla hyvä jätkä mutta mies ei saa olla neiti.
Sukupuolten tasa-arvo olisi todellakin suotava asia.
kukallista päällystakkia. Sen koin karvaasti kun poikani tuli itkien kotiin kun sillä oli eskarissa ruskeat plyyshihousut joissa pinkki kukka printtinä. oli niin kova päivä ollut että sen jälkeen ei kyllä poika itsekään niitä olisi enää päälleen pukenut.
Valitettavaa mutta totta!
saa olla ns tyttöjen värejäkin mutta en todellakaan osta kukkaprinttiä tms Hello Kittyä! Poika nyt 8v enkä olisi eskariinkaan enää näitä laittanut.
joka koulssa vielä laittaisi päälleen pinkin Hello Kitty-paidan. Tai ylipäänsä mitään Hello Kittyä.
kun suoraan sanoen en tajua miten joku poikalapsi edes haluaisi koulussa vielä pukeutua kukkiin tai Hello Kittyyn?
mitään sitä vastaan, että poika pukeutuu punaiseen, oranssiin, lilaan, pinkkiin jne. Näitä värejä löytyy myös meidän pojan kaapista. Mutta selkeät tyttömäiset vaatteet (kukat, sydämet jne.) aiheuttaa kummeksuntaa. Kotona pitäkööt mitä lystää, mutta miksi laittaa eskariin/kouluun kyseisen tyylisiä vaatteita, kun niistä saa kuitenkin lapsi kuulla?
ap
Hello Kittyt, mekot yms.? Näkeekö ap punaista, kun meidän poika kulkee punaisessa hupparissa ja rakastaa kirkkaan oranssia? Turkoosi menee, mutta musta yms. perinteiset poikavärit on out. Pukekoon mitä pukee, on sillä ollut mun pinkit sukatkin jalassa... Pääasia että on puhdasta ja siistiä muuten.
kasvattaa niitä kiusaajia. Opetatte pienestä asti lapselle, että "ei tuollaista vaatetta saa ostaa, kun se on tyttöjen vaate. Ei se pojille sovi".
Onpa ihme, että nämä pikkupojat tällaisen opin jälkeen kiusaavat toisia, joilla vanhemmat on enemmän nykyajassa mukana ja antavat lastensa pukeutua sellaisiin vaatteisiin joista pitävät.
Miksi tytöt saa pukea poikien vaatteisiin, muttei poikia tyttöjen vaatteisiin? Miksi edes on poikien ja tyttöjen vaatteita erikseen?
että olen enemmän kuin onnellinen ettei teini-ikäinen poikani halua päälleen kukkia eikä hametta.
Kiellättehän myös nukke-, barbie- ja kotileikit? Ylipäätänsä kaikki "tyttöjen" leikit siis?
Ja jos poika osoittaa kiinnostusta vaikka äidin kenkiä tai käsilaukkuja kohtaan, niin haette heti kriisiapua ja iskette pojalle kouraan leikkipyssyn?
Koska erilaisuushan ei voi olla hyväksyttävää ja kaikki pikkupojat on tehty samasta muotista ja tykkää samoista poikien jutuista. Samoin kuin kaikki pikkutytöt tykkää vaan prinsessaleikeistä ja vaaleanpunaisesta. Ei vaan kannata opettaa niitä lapsia hyväksymään erilaisuutta ja antaa niiden löytää itse niitä asioita, joista pitävät...
aikoihin halunnut leikkiä barbeilla tai pukeutua pinkkiin ja ikää 8v.
Toki olisin antanut niin tehdä mutta olisin kyllä alkanut kouluiässä ostelemaan vaivihkaa kivan värisiä POIKIEN vaatteita. Edelleen saa leikkiä millä vaan ja leikkii siskonsa kanssa esim Lalaloopsy-nukeilla mutta nauraisi mulle päin naamaa jos ehdottaisin kukkapaitaa päälle.
Isosiskolta lainattuja. Itselläni ei olisi ollut pokkaa. Poikaa ei kuulemma kiusattu kuitenkaan. Sellaista boheemia porukkaa.