Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmistä, joka pukee poikalapsensa tyttömäisiin vaatteisiin,

Vierailija
27.11.2012 |

koska poika tykkää niistä ja sitten valittaa kun poikaa nimitellään ja kiusataan. Koska pojalla on oikeus pukeutua kuten haluaa, sanoo äiti.

Olen samaa mieltä, että pukeutua saa kuten haluaa, mutta miksi ehdoin tahdoin altistaa kiusaamiselle? Sitä minä en tajua. Mutta ehkä olenkin vain ahdasmielinen tai kapeakatseinen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pitkätukkainen poika on ihan normaali.

Maailma muuttuu, ei tarvitse tartuttaa omia aataminaikaisia asenteita pikkulapsiin. Miten joku 7-vuotias osaisi kiusata homoudella, ellei isä ole naureskellut saatanan pinkkiin pukeutuville neitihinteille ja äiti kauhuissaan sanonut, että et kyllä kukallista paitaa voi käyttää, kaikkihan luulee että oot homo ja saat turpaasi.

Vierailija
62/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki värit käyvät kaikille. Tämä pitäisi olla kaikille vanhemmille selvää. Eri asia on sitten kannattaako poika pukea kukkamekkoon vielä eskari-iässäkin. Yhteiskuntamme normi on kuitenkin se, että tytöt pukeutuvat mekkoihin. Ja ennen kuin se muuttuu... siihen on vielä pitkä matka. Esimerkiksi jo lastenohjelmista pojat ja tytöt huomaavat mitä vaatteita ja värejä tytöt ja pojat yleensä käyttävät. Itse olen opettanut pojilleni, että kaikki värit käyvät kaikille ja ostanutkin mm vaaleanpunaista ja pinkkiä tietyssä määrin. Kuitenkin jo 3-vuotiaana poikani on huomannut sen, että tytöt tykkää pinkistä. Vaikka hän kyllä itsekin tykkää.

Ikävää tässä aiheessa on se, että koska kuitenkin pojissa ja tytöissä/ naisissa ja miehissä on ja tulee olemaan niitä, jotka eivät pukeudu stereotypisesti, niin tämän vuoksi vanhempien tärkein tehtävä olisi kasvatuksessa ottaa huomioon suvaitsevaisuus. Tätä suvaitsevaisuutta ei sinänsä tarvitse opettaa, mutta lapsi kyllä vaistoaa hyvinkin pienistä eleistä, ilmeistä ja sanoista sen millainen pukeutuminen on sallittua. Äiti saattaa pojalleen sanoa, että se on tyttöjen väri tai että nuo ovat tyttöjen leluja. Sitten koulussa helposti kiusataan poikaa joka pukeutuu pinkkiin ja harrastaa esim balettia. Vanhempien tulee ehdottomasti pyrkiä ihan tietoisesti itse pääsemään eroon ahdasmielisyydestä, koska sehän ruokkii sitten esimerkiksi koulukiusaamista. Lapset imevät asenteensa suoraan vanhemmiltaan.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia, myös niiden poikien, jotka pukeutuvat kukkatakkeihin ja niiden tyttöjen, jotka eivät koskaan pue ylleen mekkoa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous on ihan ookoo ja vähän pinkkiä saa vaatteessa olla, mutta kuitenkin loppupeleissä ei nicoyamppa tai yampan-isä ei saa edes havaijipaitaa päälleen laittaa ja punaiset terälliset sukkahousut pojalla on kielletty jopa joulun aikaan, koska "muut" on niin juntteja että kumminkin kiusaa.

Ehkä olisi aiheellista hieman miettiä sitä omaakin asennoitumista.

Vierailija
64/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt tykkää yleisesti ottaen enemmän kimallejutuista kun taas pojat ihan muusta. Se on sisäsyntyinen asia eikä todellakaan mikään yhteiskunnan synnyttämä asia.Poikkeuksia toki on aina.

Kouluiässä todellakin on raakaa peliä jos poika laittaa päälleen pinkin kukkapaidan tai jotain Kitty-juttuja. ihan turhaa väittää muuta. Sääliksi käy!

Itse asiassa ei, se ei ole sisäsyntyistä. Ja huvittavaa kyllä, vielä 1800-luvulla vaaleanpunainen oli POIKIEN väri. Vaaleansinistä pidettiin pikkutyttöjen värinä. Oliko silloin sisäsyntyiset värimieltymykset erilaisia?

Ja tällä tavalla niitä kiusaajia sitten ymmärretään, hyysätään ja ainakin alitajuisesti kannustetaan pelaamaan koulussa "raakaa peliä". (Mistä se "raaka peli" kouluihin tulee, elleivät koululaiset itse sitä mukanaan tuo?)

Yksi kerjää verta nenästään Hello Kitty -paidalla. Toinen silmälaseilla, kolmas änkyttämällä. Neljäs olemalla lihavampi kuin kaverit... viides vammautuneella jalalla.

Vierailija
65/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous on ihan ookoo ja vähän pinkkiä saa vaatteessa olla, mutta kuitenkin loppupeleissä ei nicoyamppa tai yampan-isä ei saa edes havaijipaitaa päälleen laittaa ja punaiset terälliset sukkahousut pojalla on kielletty jopa joulun aikaan, koska "muut" on niin juntteja että kumminkin kiusaa.

Eiks havaijipaidassa ole kukkia? Niitä pitävät miehet on siis selvästi homoja!!!?!1!

Huti meni siis. Jokaisella on mun mielestä oikeus pukeutua mihin haluaa, kunhan on siihen itse tyytyväinen ja vaatteet on kuitenkin puhtaat. Oli se oma tyyli sitten kiitos-paita tai vaaleanpunainen röyhelöpaita.

Tuttavia mulla löytyy molemmista tyyleistä.

Vierailija
66/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peesi

Vierailija
67/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks havaijipaidassa ole kukkia? Niitä pitävät miehet on siis selvästi homoja!!!?!1!

Huti meni siis. Jokaisella on mun mielestä oikeus pukeutua mihin haluaa, kunhan on siihen itse tyytyväinen ja vaatteet on kuitenkin puhtaat. Oli se oma tyyli sitten kiitos-paita tai vaaleanpunainen röyhelöpaita.

Tuttavia mulla löytyy molemmista tyyleistä.

...jätti huolellisesti ottamatta kantaa punaisiin sukkahousuihin. :D

Vierailija
68/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa pojallesi päälle pinkkiä? Anteeksi vaan mutta todellakin altistat kiusaamiselle! Et selvästi voi kuvitellakaan miten tuollaista poikaa tullaan siellä kiusaamaan MIKÄ ON HEMMETIN VÄÄRIN MUTTA TOSIASIA.

t.ohis

kun monellakin oli yhteen aikaan pinkki pusero päällä?

Vierailija
69/69 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai kulkea hello kitty -aluspaidassaan ihan rauhassa hoidossa (päiväunille mentäessähän se näkyi). Tosin hän taisi luopua siitä viisivuotiaana. (jo!)

Pojalla oli myös ihan satavarmasti tyttöjen talvikengät lempikenkinään eskarissa. Toppakengät, joissa oli hopeaa ja blingiä. Kukaan ei hoksannut niistä kiustata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi