Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuullostaa meidän uusperheonni

Vierailija
27.11.2012 |

lapset (minun ed) 10v ja 7v pojat sekä miehen ed liitosta 11v tyttö.

Meillä paljon ollut riitoja lasten kasvatuksesta ja linjauseroista ja olenkin luovuttanut sen suhteen, että mies hoitakoon omansa asiat ja minä omieni. Omilla pojillani on tiukka kuri ja tietyt säännöt joiden mukaan ovat oppineet olemaan, miehen tytöllä taas vapaan kasvatuksen metodi johtuen miehen laiskuudesta. Mies on rakas tietysti minulle, mutta lasten asioissa käydään turhaa riitelyä jatkuvasti. Pojilta edellytän kunnioittavaa käytöstä, aikuisille ei haistatella tai puhuta rumasti. Oma huone siivotaan ja tavaroista pidetään huolta. Tyttö taas....haistattelee, homottelee ja huorittelee minua ja isäänsä, ei siivoa huonettaan, ei vaihda vaatteitaan jos ei niin halua, voi kulkea viikonkin likaisissa vaatteissa. Pojat taas vaihtavat vaatteet päivittäin ja minulle on tärkeää huoliteltu pukeutuminen. Tyttö menee nukkumaan silloin kun haluaa eikä hoida koulutehtäviään tms oma-aloitteisesti koskaan. Kaikista "käskytyksistä" tulee homohuoravittua ja ovien paiskomisia. Huoneen siisteyteen olen puuttunut ja kehoittanut edes viemään likaiset vaatteet pyykkiin ja tyhjentämään lattian, että voin imuroida huoneen, tätä ei tapahdu, niin isänsä käy vaivihkaa siivoamassa tytön huoneen. Olen niin turhautunut kun minulla ei ole ns. sanavaltaa asiassa, tyttö elää kuin pellossa ja omilleni olen jämynä. Pojat kyseenalaistaakin, että miksi he joutuvat tekemään ja toimimaan ja tytön ei tarvitse. Äitipuolena olen paskahuora ja jos jotain tytöltä velvoitan, tyttö itkee isälleen, ettei halua asua meillä minun takiani ja tämä vetoaa puolisooni. Huoh, en enää tiedä mitä tehdä, olen niin väsynyt tähän kuvioon....Kaikki hyvä sitten pitäisi kuitenkin tasapuolisesti jakaa ja antaa tytöllekkin, jos pojat saa jotain ekstraa, riippumatta siitä, onko tyttö sitä ansainnut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi linja on väärin että mies hoitakoot omansa ja sinä omasi jos kerran yhdessä asutte.

En katsoisi tytön tuollaista käytöstä hetkeäkään. Mitä poikasi mahtavat ajatelle myös?

Olisiko kenties vakavan keskustelun paikka? Sinä olet vastuullinen aikuinen, etkä varmaan halua tehdä karhunpalvelusta kotonasi asuvalle lapselle myöhempää elämäänsä varten?

Vierailija
2/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tämän äitikään. Itse en tuollaista kuuntelisi, koska kokti on myös minun kotini.

t. toinen lähi-äitipuoli jolla on oikeasti ihana lapsipuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samassa perheessä voi olla useita sääntöjä. 11v tytön saanee vielä ojennukseen, joten laita äijäs hoitamaan asia tai sitten äijä ulkoruokintaan tyttärensä kanssa.

t. M41

Vierailija
4/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vastuullinen aikuinen, etkä varmaan halua tehdä karhunpalvelusta kotonasi asuvalle lapselle myöhempää elämäänsä varten?

mutta eikö sen TYTÖN ISÄ ole tässä tekemässä karhunpalvelusta lapselle?

Ap:lle,

ehdotan joko erilleen muuttoa (seurustelisitte silti) tai sitten vielä pidemmälle menevää eriyttämistä saman katon alla. Eli tytölle ei "ekstroja", viet vain omat poikasi kylpylään/huvipuistoon/retkelle. Mieluiten tietysti ajoitat nämä niin, ettei tyttö ole teillä, jolloin miehesikin pääsee mukaan. Et pese tytön pyykkejä. Ruokaa voi antaa jos tekee omilleen, niin samalla, mutta et tee tytölle erikseen mitään. Vähän aikaa tätä, niin ehkä sitten mieskin on valmis keskustelemaan siitä, saadaanko teille YHTEISET säännöt.

Vierailija
5/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joudutte kaikki kärsimään siitä. Ja se on kyllä teidän aikuisten syy, ja tämän kirjoituksen perusteella miehesi on eniten syypää. Jonkinlanen kompromissi pitäisi löytää, ei tee tytöllekään hyvää jos ei sillä ole minkäänlaisia rajoja, teini-ikäkin tulossa ja se on usein muutenkin haastavaa, saati tuollaisessa tilanteessa. Ja ehkä sinunkin pitäisi jossain asiassa tulla vastaan, että saatte asioita sovittua.

Jos ette saa asioita kuntoon, ennustan että eroatte parin vuoden sisällä, viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsenne tulevat murrosikään. Jos oikeasti tahdotte jatkaa, suosittelen että pikaisesti teette asialle jotain. Asiantuntijasta olisi apua, esim. perheneuvola, parisuhdeterapeutti tms (vaikka kyseessä onkin koko perhe-elämään liittyvä ongelma, niin kyse on kuitenkin ennenkaikkea teidän kahden väleistä, kun ette pysty elämään niin, että vedätte yhtä köyttä kasvatusasioissa).

t. uusperheelleinen

Vierailija
6/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdottomasti omat kodit, sun pojat isompina tulevat vihaamaan sua, ja sitä tuskin haluat. Heiltä vaaditaan ja miksi, miehen ja tytön vuoksi...

Vierailija
7/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson olevani vastuussa myös kuitenkin tämän tytön tulevaisuudesta ja siksi tätä touhua onkin niin vaikea katsoa vierestä. alussa oli enemmän yhteiset pelisäännöt, mutta niissä kävi niin, että minä pidin niistä kiinni, mies laistoi. Jos tytöltä edellytti jotain, tuli hirveä huuto ja huorittelu ja tyttö pakkasi kamansa ja oli lähdössä äidilleen. Tyttö huoritteli ja haukkui, mies tuli välin, rauhoitteli tytön suostumalla tämän ehtoiluihin, mutta ei puhettakaan että minulta pyydettäisiin anteeksi tms.Miehen kanssa puhuttaessa yhteisistä säännöistä, mies sanoi, että mun tulee ottaa huomioon tytön erilainen tempperamentti ja että tyttöä ei voi käskyttää vaan asia pitää hoitaa erilailla. Sääntöjen pitämisestä sain niin paljon paskaa niskaan, että lopetin sen lapsen osalta. Myös mummonsa eli anoppini silmissä olen pahis, Riidoissa tyttö soittaa aina mummolleen ja valittaa minusta. Ja kun mummo tulee käymään, näen, että hän paheksuu kovasti sitä, että tytön huone sotkuinen ja tyttö likaisissa vaatteissa, kun taas pojat päinvastoin. Umpikujassa!!!

Vierailija
8/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta ei tosiaan yksi lapsi voi koko huushollia pyörittää. Jos ei sovi yleiset käyttäytymissäännöt niin sitten menkööt äitinsä luokse.

Vierailija
9/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kertakaikkiaan voi jatkaa saman katon alla asumista niin kauan kuin ette saa mitään yhteistä linjaa sovittua lasten suhteen.

Muuttakaa erillenne kunnes lapset kasvavat kotoa pois.

Vierailija
10/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anhd ja ex vaimo juoppo. Plääh...

Vierailija
11/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anhd ja ex vaimo juoppo. Plääh...

No, äiti on välinpitämätön lapsen asioista, siksi lapsi asuu meillä...

ap

Vierailija
12/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu. Tyttö asuu meillä.

Vierailija
13/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneensa siivous, pyykit tms mitä haluat vaatia, laitetaan palkkahommiksi? Eli jos tekee ne, saa viikkorahaa, jos ei edelleenkään hoida näitä, niin viikkorahaa ei tule. Sit on ihan omasta halusta kiinni, tarjottu on.

Vierailija
14/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiltasi?

Vierailija
15/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää, että saa pyydettäessä isältään rahaa ja jos ei saa, niin puhelinsoitto mummolle, niin on rahaa ostella karkkia. Meillä ei viikolla lapset syö karkkeja, viikonloppuisin kyllä herkutellaan, mutta jostain syystä tällä tytöllä on huoneessaan jemmassa aina nameja. Muuhun ei koe tarvitsevansa rahaa, kun kaikkea saa kun pyytää...:(

Vierailija
16/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiltasi?

ai 11v huoneen siistinä pitämistä, tai edes sitä, että lattiat pidettäisiin tyhjänä, että huoneen voi imuroida? Puhtaudesta ja läksyistä huolehtimista?nukkumaanmenoaikojen noudattamista? -en usko.

ap

Vierailija
17/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että vaatiiko ap liikaa lapsiltaan tai tytöltä. Mitä liikaa siinä on, että huorittelua ei sallita, pidetään huone siistinä, vaihdetaan vaatteet ja käydään pesulla???

Vierailija
18/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla oikeassa, että sellainen käskyttäminen ei ehkä kaikille onnistu, omat poikasi ehkä ovat sellaiseen jo pienestä pitäen tottuneet, tai ovat erilaisia temperamentiltaan tms. Mutta rajat täytyy silti olla, ketään ei saa huoritella tms, nukkumaan täytyy mennä ajoissa jne.

Ja ennen kaikkea, JOS sinä käsket tyttöä, niin miehesi TÄYTYY olla sinun puolella tytön edessä, ja jos on eri mieltä niin keskustella asiasta sinun kanssa, ja keskustelun jälkeen sinä ehkä voi tytölle sanoa, että sorry, että tuli käskettyä liian tylysti/vaadin liikaa tms. Jos siis tulette siihen tulokseen, että sinä teit väärin. Jos mies selkäsi takana puhuu sinua vastaan, on sinun tosiaankin aivan turha edes yrittää pitää tytölle rajoja, siinä olet oikeassa.

Entäs jos pitäisitte yhteisen perhekokouksen, lapset mukana, ja nostaisitte kissan pöydälle. Ottaisitte lapset mukaan miettimään, miten elämä saadaan sellaiseksi, että kaikki tuntevat olevansa tasa-arvoisia muitten kanssa eikä keneltäkään mene hermot päivittäin. Nyt on oikea aika sellaisen pitämiseen, lapset on tarpeeksi isoja kyetäkseen itsekin miettimään asioita, mutta eivät vielä teinejä, joiden kanssa ei välttämättä pysty tuollaisista asioista puhumaan.

Vierailija
19/19 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimisi meidän uusperheessä..Yksi oleellinen tekijä siinä että tässä ollaan, on että lastenkasvatuksessa on löytynyt suht yhteinen linja. Toki pienissä asioissa on erimielisyyttä ja niihin sitten etsitään kompromisseja, ja täytyy myöntää että minä olen enemmän päässyt vaikuttamaan toimintatapoihin koska olen kasvatuksesta kiinnostuneempi ja siihen enemmän perehtynyt kuin puoliso. Perhe-elämän toimivuuden kannalta on kuitenkin mielestäni ihan välttämätöntä että "suuret linjat" on yhteiset ja molemmat vanhemmat pitävät kiinni yhdessä sovituista toimintatavoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi