Miksi 25-vuotias nainen haluaa olla 45-vuotiaan miehen kanssa?
Tunnen kolme tapausta. En voi millään käsittää. En kuitenkaan ihmettele heille ääneen. Ehkä joku tällä palstalla osaa selittää?
Kommentit (50)
vaikka kuten meillä. Ne eivät katso ikäeroa. Tiesimme molemmat heti ensinäkemältä että tuossa se on, minun puolisoni. Siinä ei olisi ollut väliä vaikka toinen olisi 20 ja toinen 70.
no jos huomioidaan se, miten hitaasti miehet kasvavat henkisesti, niin 45v mies voisi nipinnapin olla henkisesti itseni tasolla ;)
T. nti 25v,samanikäisen miehen kanssa tulee vaan hulluksi
Olisin valmis sanomaan saman vaimostani, vaikka hän ei olekaan minua vanhempi.
Minä olin 23-vuotias ja mieheni taasen 43-vuotias. Kun ensi kerran tutustuimme, minä kuvittelin mieheni 10 vuotta nuoremmaksi ja mieheni minut 10 vuotta vanhemmaksi. Siinä sitten ihastuttiin. Ihastumisen jälkeen molemmat saivat selville todellisen iän. Olihan se molemmille shokki (miehelleni isompi, sillä hänen vanhin tyttärensä on vain puoli vuotta minua nuorempi). Aikansa mietittyään ja kyseltyään kavereiltaan mielipiteitä hän kuitenkin lämpeni ajatukselle meidän yhteisestä tulevaisuudesta (nyt yhteistä taivalta on ollut 5 vuotta).
Isäkompleksista en tiedä, oma isäni kasvatti minut yksinhuoltajana ja yhteiselomme oli kyllä melkoisen myrskyisä. Nykyään tulen isäni kanssa paremmin toimeen ja miehenikin viettää isäni kanssa paljon aikaa. Isäni ja mieheni ovat luonteeltaan kuitenkin hyvin erilaiset.
Minä elin suhteellisen turvallisen nuoruuden ja hankin hyvän koulutuksen. Mieheni on istunut armeijan jälkeen muutaman vuoden linnassa ja nuoruus oli muutenkin todella hurja. Minä olen säästäväinen, mieheni tuhluri. Lähtökohtamme on siis todella erilaiset.
Se mihin rakastuin oli hänen huumorintajunsa (ja hän saa minut vieläkin nauramaan ja hymyilemään), hänen rohkeutensa näyttää minulle tunteensa (ei tosin vieläkään uskalla suudella julkisella paikalla) ja se elämänkokemus ja näkemys, mikä hänellä on.
Mieheni rakastaa minussa minun nauruani, pieruvitsejäni, itsenäisyyttäni ja älyäni. Ja ripauksena vielä pientä itsepäisyyttä asioissa ;)
Näiden lisäksi suhteemme toimii varmasti siksikin, että molemmat tietävät toistensa mukavuus- ja epämukavuusalueet. Toista kunnioitetaan, eikä isketä vyön alle (vaikka joskus kyllä tekisi mieli).
Tässä nyt tämmöisiä syitä. Toisilla saattaa olla toisenlaisia syitä. En koe ikää ongelmaksi, vaikka olisihan se ollut varmasti mukava löytää samanikäinen sielunkumppani. Nyt vain löytyi vanhempi.
Mulla ei olisi mitään asiaa vanhempien luo enää jos ottaisin heidän ikäluokkaansa olevan miehen. Ja mielessäni ajattelisin aina tuota isäkompleksia jos olisin 20+ vanhemman miehen kanssa. Mua pelkkä ajatus kuvottaa, hyvä että joillain toimii.
joka tänä päivänä hakee kumppanin sukupolvea nuoremmasta naisesta, ei ole omassa seksuaalisuudessa kaikki kohdillaan.
Miesnarsisti hakee aina myös huomattavasti nuorempaa naista. (vrt. yllä)
ole samanlaisia. Tämä on sellainen asia, jota on aivan turha miettiä oman navan kautta. Se mikä sopii itselle ei ehkä sovi muille ja päinvastoin. Eihän kaikki 25 vuotiaat sovi kaikkien 25 vuotiaidenkaan kanssa. Ja en muutenkaan ymmärrä, miksi tällaista asiaa pitää ulkopuolisten edes pohdiskella, saati sitten paheksua. Se on toisten asioihin puuttumista ihan pahimmalla mahdollisella tavalla. Ajatuksen ja tunteen vapaus halutaan kieltää.
Ja en muutenkaan ymmärrä, miksi tällaista asiaa pitää ulkopuolisten edes pohdiskella, saati sitten paheksua. Se on toisten asioihin puuttumista ihan pahimmalla mahdollisella tavalla. Ajatuksen ja tunteen vapaus halutaan kieltää.
ovat varmasti komplisoituneita ja hyväksikäytettyjä eivätkä ymmärrä omasta parastaan. Todennäköisesti avohoitopotilaita.
Tai sitten tunteiden tarpeet vain kohtaavat ja mystinen rakkaus on pelissä. Mies voi olla hyvällä itsetunnolla varustettu ja juoksut on juostu, seksi on hyvää ja asuntolaina maksettu, joten yksi murhe vähemmän elämässä.
Nainen voi saada turvallisuutta, taloudellista vakautta, hellää ja tajunnan räräyttävää seksiä sielunkumppanin kanssa.
Mutta jos se mies onkin tavis eikä omista omistusasuntoa ja isoa autoa, onko nainen silloin perverssi hmmmm.
Mies on joko ulkonäön perässä juoksija, ikilapsellinen, tai tykkää nuorista tytöistä.
20 v ikäero on käytännössä sukupolven verran eroa. mutta kukin tyylillään