Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työttömänä pystyy muuttamaan? Kun ei rahaa vuokratakuuseen.

Vierailija
01.02.2023 |

Maksoin itse nykyisen vuokratakuun, mutta enhän minä sitä heti takaisin saa, niin ei ole rahoja heti uuteen vuokratakuuseen jos kämpän saisi. Myöskään Kela ei myönnä jos mukavuusyistä muuttaa,. Ja nykyinen asunto on jo tosi edullinen,muutan koska naapurissa häiriköitä. Työmarkkinatuella ja toimeentulotuella olen. Pitääkö vain itse säästää näistä rahoista?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omista varoistaan muutkin ne takuut maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omista varoistaan muutkin ne takuut maksaa. 

Olen etsinyt töitä nyt vuoden ja läehtellyt satoja hakemuksia, ei tärppäää.

Vierailija
4/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, jos ei saa säästettyä tai lainattua vuokravakuutta ja muuttoautoa (+miehiä). Useampi tonnihan siinä menee.

Vierailija
5/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luottokorttia ei ole?

Vierailija
6/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, jos ei saa säästettyä tai lainattua vuokravakuutta ja muuttoautoa (+miehiä). Useampi tonnihan siinä menee.

Ja jos lainaa, menettää toimeentulotuen koska tilille tullut "tuloja" :D?

Vierailija
7/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin  vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.

Vierailija
8/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo tietää vastauksen joten laita viestiä.

Tämän takia käteinen raha halutaan poistaa systeemistä että Kela-orjia voidaan sitoa asuinpaikkaansa nykyisen stasimaisen kontrolloinnin päälle. Tee pimeitä töitä tai ole muuttamatta.

Vierailija
9/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos lainaa, menettää toimeentulotuen koska tilille tullut "tuloja" :D?

Lainan voi selvittää Kelan kanssa etukäteen. Minulle tuli veromätkyjä pari vuotta sitten sen verran, etten olisi pystynyt maksamaan niitä verotoimiston sallimassa kahdessa erässä. Selvitin asian Kelan kanssa, otin lainaa ja maksoin mätkyt samana päivänä.

En enää muista kaikkia yksityiskohtia, mutta ei vaikuttanut toimeentulotukeen leikkaavasti, muttei lainaa myöskään huomoitu korvattavana kuluna, joten käyttörahaa jää parikymppiä vähemmän kuussa kun lyhennän lainaa pois.

Vierailija
10/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toimeentulotuki asiakas, hakemuksessa on kohta "Haen vuokravakuutta." Miten se toimii, en tiedä, kun ei ole tarvinnut kokeilla.

Vierailija
11/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä maksoin.

Vierailija
12/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on toimeentulotuki asiakas, hakemuksessa on kohta "Haen vuokravakuutta." Miten se toimii, en tiedä, kun ei ole tarvinnut kokeilla.

Ennen ainakin sai maksusitoumuksen.

Vierailija
13/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
14/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöillä maksoin.

Nykyisin ei saa säästää, ainakaan tililleen.

Ja missäpä ottavat vuokavakuuksia käteisenä, jos jemmaat patjan alle.

Vierailija
15/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.

Vierailija
16/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma lainata summa jostain, kun kerran voit maksaa sen takaisin heti kun saat vanhan vakuuden takaisin

Vierailija
17/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma lainata summa jostain, kun kerran voit maksaa sen takaisin heti kun saat vanhan vakuuden takaisin

Ei ole rikkaita sukulaisia tai perhettä.

Vierailija
18/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin  vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.

Miten niin et saa takaisin?

Tuossahan kyse "osarista". Samalla laillahan sinä olet tuossakin maksanut sen vakuuden. Tosin korkojen kera.

Vierailija
19/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.

Missä tilanteessa ? Tuskin saa jos itse vain haluaa muuttaa koska naapurit häiriköi...

Vierailija
20/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa soitat oman kuntasi kaupunkisi soisalivraston varaat ajan sinne. Kysyt rukea asiaan sosialivrastosta.Opastavat nevovat ainakin. Niin tulee vuokratakuu raha, He perivät sen itseleen kun aikanan mutat pois.Suoraan vuokran antajalta.Kuin saat sen mutto-auton tilauksen heidän kautta ja maksavat sen. Tuskin rittä haluat mutaa häirinnän takia? Mutta kysy.Kysyvä ei koskaan eksy. Sosiaali virasto on kaikia ihmisiä varten ,ei vain ongelma tapauksia varten. Mikä pelotaa heiltä kysyä neuvoa tai apua?