Miten työttömänä pystyy muuttamaan? Kun ei rahaa vuokratakuuseen.
Maksoin itse nykyisen vuokratakuun, mutta enhän minä sitä heti takaisin saa, niin ei ole rahoja heti uuteen vuokratakuuseen jos kämpän saisi. Myöskään Kela ei myönnä jos mukavuusyistä muuttaa,. Ja nykyinen asunto on jo tosi edullinen,muutan koska naapurissa häiriköitä. Työmarkkinatuella ja toimeentulotuella olen. Pitääkö vain itse säästää näistä rahoista?
Kommentit (41)
Ihan omista varoistaan muutkin ne takuut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omista varoistaan muutkin ne takuut maksaa.
Olen etsinyt töitä nyt vuoden ja läehtellyt satoja hakemuksia, ei tärppäää.
Ei mitenkään, jos ei saa säästettyä tai lainattua vuokravakuutta ja muuttoautoa (+miehiä). Useampi tonnihan siinä menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, jos ei saa säästettyä tai lainattua vuokravakuutta ja muuttoautoa (+miehiä). Useampi tonnihan siinä menee.
Ja jos lainaa, menettää toimeentulotuen koska tilille tullut "tuloja" :D?
Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.
Petteri Orpo tietää vastauksen joten laita viestiä.
Tämän takia käteinen raha halutaan poistaa systeemistä että Kela-orjia voidaan sitoa asuinpaikkaansa nykyisen stasimaisen kontrolloinnin päälle. Tee pimeitä töitä tai ole muuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos lainaa, menettää toimeentulotuen koska tilille tullut "tuloja" :D?
Lainan voi selvittää Kelan kanssa etukäteen. Minulle tuli veromätkyjä pari vuotta sitten sen verran, etten olisi pystynyt maksamaan niitä verotoimiston sallimassa kahdessa erässä. Selvitin asian Kelan kanssa, otin lainaa ja maksoin mätkyt samana päivänä.
En enää muista kaikkia yksityiskohtia, mutta ei vaikuttanut toimeentulotukeen leikkaavasti, muttei lainaa myöskään huomoitu korvattavana kuluna, joten käyttörahaa jää parikymppiä vähemmän kuussa kun lyhennän lainaa pois.
Jos on toimeentulotuki asiakas, hakemuksessa on kohta "Haen vuokravakuutta." Miten se toimii, en tiedä, kun ei ole tarvinnut kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuki asiakas, hakemuksessa on kohta "Haen vuokravakuutta." Miten se toimii, en tiedä, kun ei ole tarvinnut kokeilla.
Ennen ainakin sai maksusitoumuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöillä maksoin.
Nykyisin ei saa säästää, ainakaan tililleen.
Ja missäpä ottavat vuokavakuuksia käteisenä, jos jemmaat patjan alle.
Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.
Mikä ongelma lainata summa jostain, kun kerran voit maksaa sen takaisin heti kun saat vanhan vakuuden takaisin
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma lainata summa jostain, kun kerran voit maksaa sen takaisin heti kun saat vanhan vakuuden takaisin
Ei ole rikkaita sukulaisia tai perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.
Miten niin et saa takaisin?
Tuossahan kyse "osarista". Samalla laillahan sinä olet tuossakin maksanut sen vakuuden. Tosin korkojen kera.
Vierailija kirjoitti:
Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.
Missä tilanteessa ? Tuskin saa jos itse vain haluaa muuttaa koska naapurit häiriköi...
Vierailija kirjoitti:
Jospa soitat oman kuntasi kaupunkisi soisalivraston varaat ajan sinne. Kysyt rukea asiaan sosialivrastosta.Opastavat nevovat ainakin. Niin tulee vuokratakuu raha, He perivät sen itseleen kun aikanan mutat pois.Suoraan vuokran antajalta.Kuin saat sen mutto-auton tilauksen heidän kautta ja maksavat sen. Tuskin rittä haluat mutaa häirinnän takia? Mutta kysy.Kysyvä ei koskaan eksy. Sosiaali virasto on kaikia ihmisiä varten ,ei vain ongelma tapauksia varten. Mikä pelotaa heiltä kysyä neuvoa tai apua?
Sama täällä.