Siis katsooko kukaan UusiPäivä sarjaa ?
en tiedä ketään, kuka katsoisi... ja tämä sarja säilytettiin ja Kotikatu lopetettiin. hienoa yle
Kommentit (72)
En katso.
Eikös se ole nuorille suunnattu, aika yksinkertaisen oloinen sarja..
No meillä koululaiset rakastaa sitä sarjaa. Itsekin joskus katson. Se mikä aikuisesta kaikentietävästä kyynikosta tuntuu naiivilta on tasan oikeaa tavaraa koululaisille ja nuorille. Sarjassa on selkeästi oikea ja väärä, ihmissuhteet hoidetaan liioitellunkin oikein, on luovia, innostuneita nuoria. Siis sellaista mallia samaistumiskohteena mitä ei missään muualla mediassa tule vastaan. Eli pidän todella tärkeänä- ja luulen kyllä että on ihan tietoinen valinta yleltä; että sarja tarjoaa yltiöpositiivista maailmaa ja rakentavia ratkaisuja kaiken nykyp****n rinnalle. Eihän moni suomalaisista lapsista/nuorista edes tiedä mikä on joskus ollut normaalia ja miten tasapainoisia ihmisiä on tähän maailmaan kasvanut. Että oikein hyvä et tuollainen sarja on. KOululaiset eläytyvät siihen ihan täysillä.
Se on jotenkin liian boheemi vasemmistohenkinen. En mä ainakaan tunne tuontyylsiiä teinejä, mitä sarjassa on.
Katson aina välillä. Esimerkiksi kotikatua en katsonut koskaan, hirveä sarja.
Katson ja perjantaisin vielä maanantain jakson ennakkona. Kiva sarja jossa ei tapeta ja ammuskella.
32v ja katson ja tykkään :). Kotikatua en ole katsonut vuosikausiin ja Salkkaritkin lopetin muutama vuosi sitte. En halunnut muutaman vuoden ikäisen lapseni näkevän sitä. Up:ää voidaan katsoa yhdessä. Myös äitini +70 tykkää sarjasta :D. Sopii siis monen ikäiselle.
Minä seuraan. Ja kovasti pidän. Eihän tuo mikään maailman laadukkain sarja ole, mutta mukavan leppoisaa arkipäivän viihdettä, jossa ei tapahdu mitään liian ylidramaattisia asioita. Siis käsitellään sellaisia asioita, jotka voivat olla mahdollisia tosielämässäkin. Ehkä hieman Kotikadun tyylinen, tosin Kotikatu oli ehkä hieman liian vakavahenkinen, UP:ssä on enemmän huumoria.
Minä katson. Lempisarjani Salkkareiden lisäksi. Enpä vertaisi näitä kahta sarjaa, ne ovat jo tarkoitusperältään täysin erilaisia; Salkkarit on saippuasarja kun taas UP draamakomedia. Seuraankin näitä eri mielellä ja asenteella.
Yritin ihan sarjan alussa muutama vuosi sitten katsoa jotain jaksoja, mutta oli niin tylsää ja huonoa ettei sytyttänyt yhtään. Viime kesänä innostuin katsomaan kuitenkin uusintoja ja sitten syksyllä uusia jaksoja. Sarja on kehittynyt paljon, onhan siinä hyviä ja huonoja näyttelijöitä, mutta juoni kulkee! Tamperelaisena pidän myös paikallisuudesta... :) Koukussa ollaan ja pahasti, virkistävä sarja vaihtoehtona kaikenmaailman kaunarisalkkareille, joiden juoni junnaa paikallaan viikosta toiseen.
Aloitin seuraamaan UP-sarjaa vasta viime syksynä. Aluksi olin ihan pihalla, pikkuhiljaa sain juonesta kiinni. Tietysti ne vanhemmat juonenkäänteet ovat jääneet pimentoon, mutta uutta tulee lisää koko ajan. Mielestäni sarja muuttuu paremmaksi ja mielenkiintoisemmaksi.
UP on ollut pieni sarja, joka kasvaa, kehittyy ja ponnistaa päivänvaloon. Jäin koukkuun. :)
Se on jotenkin ihan älyttömän lapsellinen ja naiivi sarja. Ihan kuin olisi tehty joillekin hieman "vajaille". Sarja tarvitsisi lisää uskottavuutta ehkä uusien näyttelijöiden, mutta ainakin käsikirjoittajien myötä.
että paranee nyt kun Mirja Mäkimaa siirtyy Kotikadusta sinne.
<a href="http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/ajankohtaista/uusi-paiva-mirja-makimaa" alt="http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/ajankohtaista/uusi-paiva-mirja-makimaa">http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/ajankohtaista/uusi-paiva-mirja-makimaa</…;
Musta tuntuu että "Mirja Mäkimaa" saattaa olla ton sarjan pelastus. Tähän mennessä ollut nimittäin sellanen floppi...
Katselen sitä yleareenasta. En anna lapseni (3v) katsoa mitään sarjoja (mummoloissa kyllä on nähnyt kaikenlaista katsomista ei voi estää).
Musta sarja on kiva, ehkä osittain siksi, että se herättää mukavia muistoja Tampereesta, jossa asuin opiskeluaikana. Lisäksi siinä on lahjakkaita näyttelijöitä ja se on tosi kevyttä katsottavaa. Muuten katson aika vähän televisiota (ja yleensä siis netistä, meillä ei ole televisiota). Tällä hetkellä katson lisäksi Kimmoa ja välillä jonkun poliisisarjan tai dokumentin. Aiemmin en katsonut televisiota oikeestaan juuri ollenkaan mutta olen todnenut kuitenkin kivaksi rentoutumiskeinoksi tuon uuden päivän katsomisen.
Lasten kanssa, yhteinen tv hetki. Sopii kaikille,hyvä sarja
Uusi päivä on aidosti huonointa televisio-ohjelmaa mitä löytää koko Euroopasta. Olen aikamoinen päivittäissarjojen fani ja työkseni matkustelen ympäri maailmaa. Useasti esim. Britannia katselin Emmerdalea, joka on hieno.
Mutta Uusi päivä on kehnosti toteutettu ja yksinkertaisesti tavattoman tylsä. Näyttelijöiden vika se ei ole, siinähän on ihan hyviä tyyppejä, mutta siinä ei ole yhtä ainutta henkilöä, josta voisi kiinnostua. En yhtään ihmettele, miksi sarjan katsojaluvut ovat niin matalat. Sääli.
Uusi Päivä on hyvän mielen sarja, ja todella tervetullut tähän maailmaan, jossa on niin paljon pahaa ja ikävää. Loistavia näyttelijöitä ja hahmoja mainitakseni ainakin Teron, Elinan, Otson, Ainon ja Tuijan.
UP välittää elämästä kauniin ja valoisan kuvan, joka ei ole minusta lainkaan huono asia. Hahmoihin kiintyy helposti ja kaikenkaikkiaan konsepti on luova ja uniikki – Virtauksen kuvitteellinen kaupunki, hahmoille tehdyt some-profiilit jne.
Tosin se on vähän kiinni siitä, mitä sarjalta odottaa. Itselle ei ole viihteessä niinkään tärkeää realistisuus enkä hae viihteeltä "laadukkaat brittisarjat" -statusta. Tärkeintä on fiilis, jonka sarja välittää. Suomalaisissa sarjoissa ja elokuvissa maailma näyttäytyy inhorealistisen melankolisena paikkana valitettavan usein. Toki poikkeuksiakin on (Klikkaa mua, Toisen kanssa, Kimmo, Parasta aikaa jne). Mutta siksi UP on virkistävä poikkeus.
Eihän kukaan katso Salkkareitakaan näyttelijäsuoritusten tai ohjauksen takia. Tärkeintä on tunnelma ja toisaalta rutiini. Eikä yhden jakson katsottuaan välttämättä vielä pääse sisälle siihen tunnelmaan.
Välillä toivoo, että oikea elämä olisi kuin UP:ssä. Kauan eläköön Uusi Päivä!
UP:ssa ei tuputeta homoseksuaalisuutta, mikä on erittäin positiivinen juttu.
Krista on tosi namu mimmi.
Minä ja monet ystäväni seurataan tätä sarjaa.
N25
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 08:17"]
feministien propagandaa koko sarja.
Miestä lyödään halvalla.
[/quote]
Perusteluja?