Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä V***** yläkerran naapuri oikein tekee?! Ehdotuksia?

Vierailija
26.11.2012 |

Kiva herätä siihen, että yläkerran naapurista alkaa kuulua yli tunnin ajan ihan saakelinmoinen kolina ja ryminä ja natina ja vikinä, niinkuin huonekaluja siirrettäisiin paikoilleen ja pois paikaltaan ja lattiaa vedettäisiin ikkunalastalla ja kolisevia tavaroita heiteltäisiin lattioille. Menee niin hermot! Kyseessä ei ole muutto sen tiedän. Jos siivoavat, niin kenellä vi™™™ menee yhden huoneen siivoamiseen yli tunti ja miten siinä pitää pitää niin jumalatonta mekkalaa. Tähän asti ovat siirtäneet varmaan kaikki huonekalunsa jo sata kertaa.

Kenelläkäään ehdotuksia, mistä voi olla kyse, en tajua!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaukseni on, että naapurilla oli joku pieni lemmikkieläin hukassa, ja on sitä etsiessään kääntänyt koko kämpän moneen kertaan ympäri. Turhautuneena raivannut tavaroita etsintöjen tieltä äänekkäämmin, kun ei itsekään ole päässyt nukkumaan ennen kuin tietää, että lemmikki ei ole vaikka karannut ulos, ja voi rauhoittua. Esim. fretti osaa piiloutua todella tehokkaasti.

Vierailija
62/86 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin naapuri (lapseton pariskunta) on ihan hiljaa päivällä,

mutta yöllä alkaa kolistelu ja hirveät jysähdykset. Ilmeisesti

töitä ei ole ja vuorokausirytmi on vaihtanut paikkaa. Molemmat

ylipainoisia laiskimuksia ja ilmeisesti netissä suurimman osan ajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kävelette kämpässänne yöllä kovaäänisesti niin hommatkaa matot jotka eristää!!! 

Vierailija
64/86 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapurilla oli liikkumisvaikeuksia ja ylipainoa. Jysähtelyt johtuivat lonkka- ja polviongelmista.

Vierailija
65/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan joka asunnossa (kerrostalossa) ollut joku urpo naapuri. Miksi ihmiset ei voi ottaa naapureita huomioon? Ja nimen omaan yöllä.

Yksi käveli korkkareissa kotona eikä matoista tietoakaan, ilmeisesti tykkäsi itse kuunnella sitä korkojen kopinaa.

Yksi piti bassoa niin kovalla, että kuului mulle ihan selvästi, musiikki ei, vain se tum tum tum kuului tunteja joka päivä. Sitten oli yötappelijat, huutoa, tavaroiden heittelyä, karaokea yöllä, tunnin pituisia yösuihkuja joka yö kun tuli baarista ja tappelua. Vaatteita ym. heiteltiin riidan yhteydessä parvekkeelta 5. kerroksen korkeudelta ja siellä ne koivuissa roiukkuivat sitten.

On ollut koko yön kännissä mölyäviä, yömuuttaja joka oli yötyössä. Vapaalla ollessaan myös eli öisin, eikä yhtään yrittänyt olla hiljaa. Piti juhlia, lauma tuli etkoille ja joku mies äänekkäille jatkoille. Lopulta löysi itselleen miehen ja lapsi tehtiin saman tien. Sen jälkeen alkoikin joka yö lapsen itku.

Nyt on aika mukavaa, vaikka täälläkin naapureille piti käydä sanomassa, että huutopuhe yöllä klo 1 kuuluu meidän makkariin niin hyvin, että sanoista saa selvää. Kolisevat edelleen jatkuvasti, mutta huuto on vähentynyt ainakin toistaiseksi. Ja seuraavan kämpän (jos täytyy muuttaa) katson niin, ettei ole ikkunan alla päiväkodin piha/taloyhtiön leikkipaikka.

Toivoisin, että tehtäisi sellaisia taloja, joissa mekkalointi olisi kielletty. Vähän samaan tyyliin kuin on nykyään savuttomia taloja.

Vierailija
66/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa ihmeteltiin naputtelua,poraamista, yms, varmaan3 vuotta. Sitte selvis että yks mummo rakentaa rottinkihuonekaluja pikku asunnossaan ja myy niitä jos joku sattuu tilaamaan.

En tiedä onko tuo ees sallittua.

Vierailija
67/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
68/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lienee toipunut tässä kuudessa ja puolessa vuodessa yläkertansa muutosta?

Vierailija
69/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin naapurista kuuluvaa joka aamuista poraus ääntä. Kerran sitten kysyin asiasta ja selvisi, että ääni tulee blenderistä, kun hän tekee smoothieta.

Vierailija
70/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ghettoelämää

Vierailija
71/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin naapurista kuuluvaa joka aamuista poraus ääntä. Kerran sitten kysyin asiasta ja selvisi, että ääni tulee blenderistä, kun hän tekee smoothieta.

Minun entinen naapurini sahaili jatkuvasti asunnossaan, mitä ihmettelin kovasti kunnes sain selville, että tosiasiassa hän raastoi porkkanoita :D Kyllä, talo oli rakennettu pahvista.

Vierailija
72/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoilee siellä? Itselläni kämppis jolla 'kuntokeskus' ja uusin tuttavuus; hyppynaru.

Korvat kiittävät kun treenaus käynnissä, huoh. Ja varmasti oltais lennetty jo ulos jos kerrostalossa asuttaisiin.

Urheilua minäkin veikkaan. Itsekin ennen pelasin sisälätkää ja säbää tai mitä tahansa sisällä kerrostalossa aina kun vanhempien silmä vältti. Yksi virolainen haahka kävi aina ovella valittamassa, mutta koskaan en opikseni ottanut, joten se muutti lopulta pois.

Vierailija
73/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entinen naapurini sahaili jatkuvasti asunnossaan, mitä ihmettelin kovasti kunnes sain selville, että tosiasiassa hän raastoi porkkanoita :D Kyllä, talo oli rakennettu pahvista.

Tämä! Nimenomaan. Kerrostaloissa ja rivareissakin kuuluu äänet todella hyvin. Monissa uusissa kerrostaloissakin on tehty ulko-ovet siten ettei ole väliovea laisinkaan ja aivan kaikki kuuluu rappukäytävään.

Usein äänet eivät kantaudu seinänaapuristani, mutta ontelolaatat ym kuljettaa ääntä kerrostaloissa pystysuuntaan todella helposti.

Meillä on yhdessä asunnossa, ylimmässä kerroksessa kuulunut ääniä ja kolinaa yläkerrasta eli sieltä missä ei ketään edes asu, joten äänet kantautuivat jostain muualta sen kuuloisesti kun ne tulisi ylhäältä. Tämä saattaa sekoittaa kerrostaloissa sen mistä äänet kuuluvat ja valituskin voi mennä väärään osoitteeseen ellei ole todella tarkkana.

Me asuimme kerran pienkerros/luhtitalossa ja toisessa kerroksessa. Alimmasta kerroksesta tuli perheen esikoinen valittamaan aivan raivona, että hän soittaa pian poliisit kolinastamme ja se ei ole normaalia! Ainoa vaan ettei meillä kukaan tehnyt mitään mistä olisi aiheutunut sellaista ääntä. Nimittäin oli joulu ja meillä oli hipihiljaista. Pienimmät lapset leikkivät uudella lahjallaan kahdenkesken hiljaa kun se oli niin mielenkiintoinen. Lattialla olivat maton ja täkin päällä eli ei kolissut mikään vähääkään. Isommat taas olivat saaneet uusimman pleikkarin silloin kaikkine vermeineen eli kuulokkeet päässä pelasivat istuen sängyllä, joten ainoa ääni mitä saattoi kuulla oli ohjaimen, hiljainen naputus. Itse olin olkkarissa lukemassa sohvalla ja lepäilin ansaitusti. Näin ehti olla pari tuntia kunnes tuo valitus tuli. Olin aivan puulla päähän lyöty, että mistä se nuori nainen siinä riehuu ja häiriköi meidän joulurauhaa karjuen rapussa. Myöhemmin kävin heidän isälle sanomassa, että en tiedä mistä metelistä puhuvat, mutta meiltä se ei tule. Hän pahoitteli, mutta myöhemmin kun olimme muuttaneet niin kävi ilmi etteivät olleet uskoneet minua sillä hän ilmoitti, että tosiaan se ääni ei sittenkään tullut meistä kun jatkui kuulemma yhä meidän muutettua pois. Niin? Olin sanonut, että joskus äänet kiertävät niin ettei voi mennä takuuseen mistä se kuuluu.

Eli voi käydä niinkin, että yläkerran naapurinne aiheuttaa joskus meteliä, mutta sitten kun alatte tarkkailla sitä metelin laatua ja määrää niin saattaa olla, että laitatte sellaisiakin ääniä heidän piikkiin mitkä ei heiltä kuulu ja tuohdutte kokonaisuudesta mikä on teidän käsitys asiasta. Eikä se aina ole se oikea. Siksi suosittelen oikeasti kysymään kauniisti ja kunnioittavasti, että voisiko kyseinen ääni kantautua heiltä ja yritätte selvittää mistä se tulee, koska se häiritsee teitä ja olisi mukava jos sen saisi loppumaan. Tämä jättää myös sen mahdollisuuden ettei ääni välttämättä ole yläkerrastanne suoraan vaan kenties heidän seinänaapurista tm. Ja jos he sisimmissään osaavat itseään epäillä metelin aiheuttajaksi niin varmasti jää parempi fiilis yrittää tarkastella omia tekemisiään kun se, että ensimmäisenä tultaisiin syyttelemään.

Tuon kantapään ja astumisen kuvien lähettäjä kuulostaa jo neuroottiselta.

Vierailija
74/86 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva herätä siihen, kun naapuri antaa jälkikasvunsa riehua ja kiljua aamulla puoli kuusi. Tuossa ei enää EHKÄ pitäisi vakioselityksen "mutku lapset on normaaleja elämisen ääniä hurrhurr terveisin euroopan omistaja ja lapset" pitäisi toimia. 

Mutta en ole enää uskaltanut testata, joten lapun lähettäminen on tällä kertaa saanut riittää. Riittävän moni lapsellinen naapuri on henkkoht sanomisen jälkeen (- aikaisemmat tapaukset, koska yläkerran naapuri on muuttunut mutta aina ne löytävät sinne asukkaan jolla on poukkoilevia ja loikkivia lapsia vuorokauden ajasta viis + uutuutena alakerrassa esiteini joka on juuri keksinyt musiikin soittamisen niin kovalla että kuuluu kunnolla naapuriinkin) mulkoillut mua kuin olisin paskantanut heidän ovensa eteen.

Tilannetta seuraillen :)

Seuraavalla kerralla lähtee anonyymi lasu.

Aikisemmin olen aina selitellyt että "enhän mä niitä lapsia inhoa, van niitä vanhempia jotka laiminlyö kasvtusta". Mutta tuo on jo vale. Vanhemmat ja lapset pskapää listan numerolla yksi ja yksi.

Vierailija
75/86 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäpä alakerran yörauha? Onko se sinulle yhdentekevää?

Kyllä tuntuu olevan. Noita samantapasia ihmisiä löytyy jotka päättävät tosta noin vaan muuttaa sääntöjä koska oma elämäntilanne. Samalla logiikalla esim isyysvapaalla oleva timpuri voisi harjoittaa puutöitä, vasarointia, talttaamista ja sahaamista yöllä- vieväthän lapset päivästä ajan niin pitää tehdä yöllä. Surullista on se että noita säälittäviä käveleviä paskakasoja, jotka kyseisellä logiikalla ajattelevat, löytyy valitettavankin paljon. Ainoa oikea teko olisi opettaa noiden kusipäiden lapsille ensin kaikki kirosanat ja sen jälkeen selventää, millaiset persenaamat niillä on vanhempina

Vierailija
76/86 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko asunnossani, täällä nimittäin yhtä sekopäinen naapuri?

Vierailija
77/86 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
78/86 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäpä alakerran yörauha? Onko se sinulle yhdentekevää?

Kyllä tuntuu olevan. Noita samantapasia ihmisiä löytyy jotka päättävät tosta noin vaan muuttaa sääntöjä koska oma elämäntilanne. Samalla logiikalla esim isyysvapaalla oleva timpuri voisi harjoittaa puutöitä, vasarointia, talttaamista ja sahaamista yöllä- vieväthän lapset päivästä ajan niin pitää tehdä yöllä. Surullista on se että noita säälittäviä käveleviä paskakasoja, jotka kyseisellä logiikalla ajattelevat, löytyy valitettavankin paljon. Ainoa oikea teko olisi opettaa noiden kusipäiden lapsille ensin kaikki kirosanat ja sen jälkeen selventää, millaiset persenaamat niillä on vanhempina

ja alapeukutuksesta päätellen kellään muilla kun näillä omien kotirauhasääntöjen keksijöillä/ soveltajilla ei ole oikeutta metelöidä.... ainoastaan yh äitien( ja silloinkin tiettyjen siunattujen) oikeus rymistellä kuten haluavat mutta annas olla jos joku muu pitää meteliä tai asiasta edes mainitsee....

Vierailija
79/86 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sielä pääministerillämme meneillään jatkot :D

Vierailija
80/86 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin työttömät saavat aikaan joka päivä hirveitä jysähdyksiä.

Rööki palaa, ja himassa makoillaan. Totta on, että tuollainen toiminta

kertoo vaan mielenterveysongelmista, ei muusta. Avohoito on nykyään

aiheuttanut sen, että häiriintyneitä on talot pullollaan. Meno on sitten sen mukaista.

Syrjäytyneet purkavat pahaa oloaan täysin tuntemattomiin ihmisiin.

Käydään molemmat töissä ja sekös naapuripariskuntaa harmittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi