Mitä V***** yläkerran naapuri oikein tekee?! Ehdotuksia?
Kiva herätä siihen, että yläkerran naapurista alkaa kuulua yli tunnin ajan ihan saakelinmoinen kolina ja ryminä ja natina ja vikinä, niinkuin huonekaluja siirrettäisiin paikoilleen ja pois paikaltaan ja lattiaa vedettäisiin ikkunalastalla ja kolisevia tavaroita heiteltäisiin lattioille. Menee niin hermot! Kyseessä ei ole muutto sen tiedän. Jos siivoavat, niin kenellä vi™™™ menee yhden huoneen siivoamiseen yli tunti ja miten siinä pitää pitää niin jumalatonta mekkalaa. Tähän asti ovat siirtäneet varmaan kaikki huonekalunsa jo sata kertaa.
Kenelläkäään ehdotuksia, mistä voi olla kyse, en tajua!
Kommentit (86)
Meillä on myös samanlaiset yläkerran naapurit. Vihaisia askelia ja kuseskelua kaikki yöt mikä kaikuu alakertaan. Sitten niillä on iso koira joka kohkaa siellä ja kaikki se kolinaa kuului alakertaan. Välillä se koira myös haukkuu kovalla äänellä joka saa mun seinänaapurissa olevat kolme koiraa räksyttämään. Huh. Eilen soitin yläkertaan poliisit kun siellä riideltiin niin kovaan ääneen että luulin ruumiita tulevan ja koiraa kävi todella sääliksi. Alkuaikoina tein noin 5 valitusta yöllisestä biletyksestä ja se onneksi loppui että saa öisin edes nukuttua.
Onneksi muutin kerrostalosta pois. Yläkerrassa alkoi joka arki tasan klo 22 hirveän kovalla rokki soimaan ja saattoi kestää kahteen. Moni naapuri kävi paukuttamassa sitä ovea. Nyt omakotitalon rauha.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 07:40"]
Onneksi muutin kerrostalosta pois. Yläkerrassa alkoi joka arki tasan klo 22 hirveän kovalla rokki soimaan ja saattoi kestää kahteen. Moni naapuri kävi paukuttamassa sitä ovea. Nyt omakotitalon rauha.
[/quote]
No valitus ja häätöhän tämmöisestä tulee normaalisti. Mikäs "viidakkotalo" se on ollut jos tuommonen on mahdollista ilman häätöä??
Aika törkeitä häiriköitä öisin. No tuo pissaamisella alakertaa häiritsevä ei ehkä kuulu joukkoon:-)
Meidän entisellä naapurilla ryminä johtui siitä että se paiskoi tavaroita kännipäissään. Kerran sen vaimo oli jäänyt kirjahyllyn alle. Sen metelin kuuli kyllä koko talo.
Minullakin on yläkerrassa kummallisia ääniä tuottava ihmisryhmä. Sanoisinko suoraan, että 'rikastuttamijistahan' tässä on taas kyse.
Aiemmat 'rikastuttajat' oppivat nopeasti tavoille, kun tehtiin heistä valitus, jonka ansiosta he ilmeisesti saivat varoituksen. Noin kolme urosta, ja porukkaa ravasi pitkin päivää ja osan yötäkin, mutta oppivat muuten olemaan hiljaa öisin, ja kun kopautti kattoa tai patteria heidän pahimman naurunremahduksensa aikaan, he ymmärsivät heti yskän, ja siirsivät vieraansa pellolle (ja tämähän toki tehtiin juuri klo 22).
Sitten he ymmärsivät pitää bileensä vallan muualla, ja täällä oli rauhallista ja mukavaa asua, mitä nyt kanta-astumista oli päivällä jonkin verran, mutta ei häiritsevässä mittakaavassa, vaikka olin kyllä ajatellut siitäkin mainita (mutta kun naapurin kauhukakarat ja koko taloyhtiön kaikki heidän kauhukakarakaverinsa rupesivat meuhkaamaan oveni edessä, paukuttaen jopa jalkapalloa oveani vasten, prioriteetit hieman muuntuivat).
Nyt naapurit ovat ilmeisesti saaneet lapsiaan hieman kuriin, mutta nämä vastamuuttaneet yläkertalaiset, jotka muuten EIVÄT OSAA SUOMEA (!), ovat ottaneet asenteekseen, että päivällä saa tehdä mitä hyvänsä (olen kerran keskustellut, kaksi kertaa lähettänyt paperitse informaatiota ja piirroksiani aiheesta, selkeyttääkseni huumorin ja kaavakuvien avulla, miten asiat ovat), ja päivä jatkuu suunnilleen klo 01-02 aamuyöhön saakka.
On helppo tietää, milloin he nukkuvat, koska silloin ei kuulu
- järkyttävän pauhaavaa kanta-astumista ja jynkytystä jalanpohjan narskumisineen
- outoa "pompsahtavaa kuulien putoamisääntä" lattiaan
- patterikälätystä (tämä on onneksi ollut nykyisin harvinaisempaa)
Olen vastikään laittanut heille kunnollista informaatiota, kaavakuvat erilaisista kävelytyyleistä, joissa päkiä osuu lattiaan ensin, järjestyssäännön pätkän, Suomen 'criminal code'n ja muuta vastaavaa (englanniksi tietenkin), mutta ei ole ainakaan vielä vaikuttanut -mitenkään-.
Eniten ihmettelen tuota kuulaääntä - joku kirjoitti joskus, että somalit tykkäävät pelata Kimbleä yöllä - ja siltähän se hieman kuulostaa, mutta on vaikea kuvitella, että Kimblen ääni tulisi noin kovaäänisenä betonilattian läpi. En oikein keksi mitään muutakaan selitystä, koska ääni on kuin tiputtaisi metallikuulia lattialle, jotka sitten hieman pompsahtelisivat ennen rauhoittumistaan.
Tämä ääni toistuu epäsäännöllisin väliajoin jatkuvasti, pitkin päivää, ja pitkin yötä. Se saattaa kuulua milloin tahansa.
Ääni ei itsessään ole sinänsä järisyttävän lujaääninen, mutta häiritsevän särähtävä ja terävä,. ja ihmetyttää, että miksi he kiduttavat nimenomaan lattiaa, kun pöytiäkin on olemassa. Tietenkin, jos tietäisin, mikä tuo ääni on, ehkä asia selkiintyisi jonkin verran.
Voin sanoa, että hermot ovat tiukalla, en ole koskaan ennen joutunut käyttämään korvatulppia vain saadakseni nukuttua (olen herännyt kantapääjynkytykseen, ja on ollut mahdotonta nukahtaa, kun jynkytys on ollut niin häiritsevää - ja toki välillä hiljaista, nin melkein saa nukahdettua, ja sitten PAU PAU PAU taas, aargh!).
Suunnitelmani on keskustella heidän kanssaan vielä kerta, ja selkeyttää koko asia puolin ja toisin (jos he eivät vaikka osaa lukea englantiakaan - kyllä he sitä puhuvat ja ymmärtävät kahden pienen keskustelun perusteella),. ja jos saan selville, että heidän asenteensa on se ongelma asiassa, eikä suinkaan heidän tietämättömyytensä, niin sitten on kait ainoana keinona laittaa hieman toisenlaisia suunnitelmia täytäntöön.
Kyllä minäkin osaan 'rikastuttaa' heidän kulttuuriaan... ettei tarvi ihan köyhässä kulttuurissa elää - sehän olisi epätasa-arvoista antaa heidän kärsiä rikastuksen puutetta..!
Minulla oli kyllä hienosti palstat laitettuna, mutta näköjään täällä ei voi sellaista tehdä. Voi helevetti.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2012 klo 09:44"]
Kuntoilee siellä? Itselläni kämppis jolla 'kuntokeskus' ja uusin tuttavuus; hyppynaru.
Korvat kiittävät kun treenaus käynnissä, huoh. Ja varmasti oltais lennetty jo ulos jos kerrostalossa asuttaisiin.
[/quote]
Kuntolaitetta minäkin veikkaan. Mikä, sitä en osaa arvata. Tai sitten joku pelikonsoli, missä on niitä liikuntapelejä, joissa tosiaan hypitään ja pompitaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2012 klo 10:17"]
Ja jos ei sitä niin sitten lauletaan kovaan ääneen joululauluja.
[/quote]
Repesin. :D :D :D
Minun entinen yläkerran naapurini siivosi useita tunteja harva se päivä. Pahinta meteliä piti imuri ja/tai moppi, jota hakattiin lattiaan (teollisuussiivoukseen tarkoitetun vesi-imurin nähnyt tietää tyylin) jopa tunti yhteen menoon. Jompikumpi tai kumpikin pariskunnasta oli varmasti mieleltään sairas, koska sen ajan, mikä siivoukselta jäi, käveltiin asuntoa päästä päähän. Tuntikausia yhteen putkeen, viikonloppuisin aamusta yöhön - enkä liioittele vähääkään.
Otin asian puheeksi, mutta se oli virhe: pariskunta otti kantapäät käyttöön ja hakkasi imuriaan entistä reippaammin. Ehkäpä he ajattelivat, että päätyisin muuttamaan pois kuten asuntoni edellinen omistaja oli joutunut tekemään (kertomatta minulle, tietenkin), mutta muuttivatkin lopulta itse. Muuttamisen he onnistuivat kuitenkin hoitamaan niin, että ääntäkään ei kuulunut eikä jälkeäkään näkynyt.
Yösiivooja minunkin seinäni takana. Sinänsä outoa, koska ei ole töissä ja päivät yksin kotona. Ehtisi siivota päivälläkin.
Kyseessä on varmastikin joku lahko, kun tuntuu olevan niin yleistä.
Olen itsekin tällaisen yöjyrääjän alapuolella asunut. Homma menee niin, että ennen puolta yötä ei aloiteta jyräämistä, vaan yleensä puoli yhden aikaan vasta. Kun aletaan jyrätä huonekaluja, niitä todellakin työnnetään pitkin lattiaa, eikä nosteta ja kanneta. Omien jalkojen suojaamiseksi operaatiossa käytetään puukenkiä. Näitä vähäisiä huonekaluja sitten pitää edestakaisin runkata, jotta ääntä riittää puoleksitoista tunniksi. Siinä kahden, puoli kolmen aikaa aletaan lopetella. Sitten kuljetaan vielä makkarista vessaan, olohuoneeseen ja eteiseen kuusitoista kertaa edestakaisin niillä puukengillä, käydään avaamassa rajusti keittiön vetolaatikoita, paiskataan kiinni ja avataan vittu uudestaan, kun ei muuten voi taas paiskata kiinni.
Mustaihoisia olivat nämä pahimmat yöjyrääjät. En tiedä oliko sattumaa vai onko siinä joku kuvio, ihan normisuomalaisillakin on tätä jyräämisharrastusta, mutta ei yhtä antaumuksellista. Suomalaiset lisäävät komboon poraamista puolilta öin sekä sisälenkkeilyä, eli eteisen käytävää juostaan yöllä edestakaisin ja näin kilot karisee. Lenkkeilyyn ei tarvita puukenkiä, ainoastaan riittävän raskasta ruhoa, mikä ruho onkin syynä siihen, ettei kehdata päivänvalossa lenkkipolulle lähteä, vaan yön pimeydessä treenataan kerrostalokämpässä.
Mulla oli tuollainen naapuri, kunnes vietiin vanhainkotiin. Ilmeisesti oli vainoharhainen, siirteli huonekaluja yöksi oven eteen. Välillä heräsi huutaen painajaisiin keskellä yötä.
Kuulostaa siltä että kannattaisi puhua asiasta. Meidän alakertalainen taas on ammattivalittaja, mutta hänet ollaan saatu hiljaiseksi. Valitti ihan normaaleista äänistä, kuten suihkussakäymisestä klo 21:00 tai imuroimisesta päivällä kun hän on päiväunilla. Mutta on kyllä ihanaa asua yläkerrassa, tänne ei äänet juuri kuulu :)
Minun yläkertalaisella on sänky huonosti joka ilta. Siirtää sitä keskiyöllä aina jompaan kumpaan suuntaan ja kuuluu laahausääni vaan railakkaasti muuten hipihiljaisessa tönössä :D En ole jaksanut ärsyyntyä, kun tosiaan menee alle minuutti ja sänky on siirretty. Oletan sängyksi, koska katsoin yläkerran asunnon pohjapiirroksen ja se on identtinen omaani nähden.
Täälläkin on yläkerrassa aivan järjetön meluaja. Käsittämätöntä kolinaa kuuluu ympäri vuorokauden. Lisäksi paiskoo ulko-ovea muutaman minuutin välein koko yön, jolloin koko talo heilahtaa ja kuuluu tajuttoman kova pamaus, johon herää joka kerta (jos on sattunut hyvä yö ja on ehtinyt nukahtamaan paukahduksilta). Asutaan siis kaksikerroksisessa rivitalossa. Muista naapureista ei kauheasti kuulu mitään, mitä nyt joskus koira haukkuu, mutta tämä yksi on pilannut monet kymmenet yöunet. Kun käytiin todella ystävällisesti ehdottamassa, että hän antaisi yörauhan, päätti kostoksi meluta entistä kovemmin. Pitänee taas ilmoittaa isännöitsijälle...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:51"]
Minun entinen yläkerran naapurini siivosi useita tunteja harva se päivä. Pahinta meteliä piti imuri ja/tai moppi, jota hakattiin lattiaan (teollisuussiivoukseen tarkoitetun vesi-imurin nähnyt tietää tyylin) jopa tunti yhteen menoon. Jompikumpi tai kumpikin pariskunnasta oli varmasti mieleltään sairas, koska sen ajan, mikä siivoukselta jäi, käveltiin asuntoa päästä päähän. Tuntikausia yhteen putkeen, viikonloppuisin aamusta yöhön - enkä liioittele vähääkään.
Otin asian puheeksi, mutta se oli virhe: pariskunta otti kantapäät käyttöön ja hakkasi imuriaan entistä reippaammin. Ehkäpä he ajattelivat, että päätyisin muuttamaan pois kuten asuntoni edellinen omistaja oli joutunut tekemään (kertomatta minulle, tietenkin), mutta muuttivatkin lopulta itse. Muuttamisen he onnistuivat kuitenkin hoitamaan niin, että ääntäkään ei kuulunut eikä jälkeäkään näkynyt.
[/quote]
Oho! Minulla on tällä hetkellä täysin samanlainen naapuri.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:17"]
Ai etten laiskuuttani päivällä siivoaisi =D Heh... Siitä ei kyllä ole kyse, vaan tästä: muutin yksin ja siivoan yksin hiljalleen asuntoa kuntoon, pala kerrallaan. Ai miksi en tee noita suurempia operaatioita päivällä? VASTAUS ON PIENI LAPSENI, joka on IKILIIKKUJA. Nopea, kiipeilee ja repii, saa laatikot ja kaapit jne. kaiken auki. On vahva kuin härkä ikäisekseen ja kokoisekseen. Jatkuvia vaaratilanteita oli missä hyvänsä. On pakko häntä vahtia. En voi keskittyä mihinkään muuhun. Ne tilat jossa oleskellaan päivällä, ovat kunnossa mutta monessa muussa on laittamista. Esimerkiksi vanhempien lasten huoneissa huonekalumuutos meneillään, kun muuton vuoksi kaikki entiset ratkaisut eivät enää toimikaan =( Yöllä ainoastaan voin liikutella raskaita huonekaluja, laatikoita jne. ilman että on riskiä pienen loukkaantumisesta. SEN VUOKSI SIIVOAN ÖISIN.
Tämä loppuu aikanaan. Siihen asti pahoittelut naapureita kohtaan. Ainoa joita asia voi häiritä ovat tosiaan alakerrassa asuva perhe. Haluaisin nähdä tuon äskeisen kommentoijan minun tilanteessani ja hänen ylivertaisen ratkaisunsa ongelmaani =D Yksinhuoltaja antaa päivällä kaikkensa lapsilleen ja yöllä tekee sen mitä päivisin tuon em. syyn vuoksi ei pysty. Kuten mm. opiskelee siivouksen lomassa jotta voisi siirtyä työelämään kun nuorin on riittävän kypsä menemään päiväkotiin.
[/quote]
Luuletko, että myös muut Suomen yksinhuoltajat siivoavat öisin?
Uskomatonta paskaa kirjoitat, en viitsi edes enempää kommentoida.