Miten hellannupit puhtaiksi?
Mulla on aina likaiset, en saa niitä hohtavan puhtaiksi. Niksejä?
Kommentit (31)
Nuppi nuppi hellannuppi isoisän päähän putosi
Vedät ne irti, peset, kuivaat, pyyhi etupaneeli ja laita ne nupit paikoilleen.
Mun hellassa on hipaisukytkimet, miten ne revitään irti?
Vierailija kirjoitti:
Mun hellassa on hipaisukytkimet, miten ne revitään irti?
Hampailla.
T: Rautahammas
Mun nupeissa on vielä semmoset ärsyttävät kumipäälliset. Mikä tun idea???? Kitkan esto??
Yhdestä hellasta otin ja putsasin mutta ne lakkasi toimimasta. Pitäiskö kodinkonekorjaaja pyytää irroittamaan?
Samanlailla kuin lipputangonnuppikin, linimentillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun nupeissa on vielä semmoset ärsyttävät kumipäälliset. Mikä tun idea???? Kitkan esto??
"Kitkan esto??" Mitä ihmettä tuolla kitkan estolla tarkoitat? Nyt ei kyllä avaudu.
Ihan käytän veitseä apunani ja nuppi lähtee hyvin.Työnnän sen ruokailussa käytetävän veitsen kärjen nupin ja lieden väissä olevaan hitusen pieneen väliin.
On olemassa liesiä, joissa ne eivät ole irrotettavia. Ehkä 7:lla oli sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vedä ne irti ja liota.
Ei kannata liottaa, sisäosien metalli voi ruostua.
Asetonilla. Käytän itse kaiken puhdistamiseen asetonia. Viimeksi putsasin pallitkin sillä ja puhdasta tuli
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytän veitseä apunani ja nuppi lähtee hyvin.Työnnän sen ruokailussa käytetävän veitsen kärjen nupin ja lieden väissä olevaan hitusen pieneen väliin.
FYI veitsi-sana taipuu partitiivissa veistä eikä 'veitseä'.
Luutu kouraan ja nupista kiinni, pyörittelyä luutulla.
Omasta sähköhellasta lähtee nupit irti. Jos kaikki nupit irrottaaa kerralla, kannattaa ensin ottaa hellasta kuva, niin saa nupit laitettua oikein. Jos nupit ei lähde irti, niin hammasharja on hyvä apu niiden putsaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Luutu kouraan ja nupista kiinni, pyörittelyä luutulla.
Paremmin irtoaa sillä kaksipuoleisella sienellä. Karheammalla puolella jos ei muuten tehoa. Mahdollisimman lämpimällä tiskiaineliuoksella ni rasva irtoaa. Lattialle sanomalehti.
Vierailija kirjoitti:
Asetonilla. Käytän itse kaiken puhdistamiseen asetonia. Viimeksi putsasin pallitkin sillä ja puhdasta tuli
Mistä ne sitten olivat likaantuneet !?
Uista säilyttää järjestys. Muuten eivät toimi.
Vedä ne irti ja liota.