Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta kummilapsille joululahjaa, jos lapsesta tai äidistä ei ole kuulunut mitään

Vierailija
25.11.2012 |

Vuoteen.

No yksi laittoi textarin, että luistimet kokoa 34 tarvitaan. No ei tuu, kortti vaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalalta tämä kummina olo. Ei tarpeet kohtaa millään...miksiköhän kukaan alkaa tähän halveksittavaan ja kyseenalaiseen hommaan ??

Vierailija
22/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olemme aktiivisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillettelijät jää ilman! Kyllä molemmat voi olla aktiivisia.

Vierailija
24/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen kummin tehtäfvä on pitää yhteyttä!

ei se pieni lapsi sille minkään voi jos hänen vanhemmat ei jaksa hoitaa yhetyttä kummiin. Kummitäti ja setä on yleensä AIKUISIA ihmisia, jotka ovat vapaaehtoisesti suostuneet tehtävään.

kamala kylmä' ihminen olet.

Itselläni on tuollainen kummi kuin sinä, ja kerronpa että en kutsunut häntä häihin en lasteni ristiäisiin, koska hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut elämästäni, on joskus lähettänyt joululahjan. ollut ns. lahja-automaatti. viimeaikoina ei ole lähettänyt edes joulukorttia vaikka minä häntä olenkin muistanut.

että sitä saa mitä tilaa. muista se.

Vierailija
25/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummius on lapsen ja kummin välinen asia MUTTA, kun lapsi on alle kouluikäinen, tapaamiset on vaan sovittava vanhempien kanssa.

Ja kyllä, itse olen kummi ja toisinaan mua harmittaa, kun lapsen vanhemmat eivät KOSKAAN soita mulle päin, siis ei oikeesti kertaakaan viimesen kolmen vuoden aikana. Minä kyllä soitan ja pidän yhteyttä, käyn kylässä, olen pyytänyt kylään, mutta ikinä ei ole vielä sopinut.

Tulee itselle sellanen olo, että niille on aivan sama, olenko mukana lapsen elämässä vai en. Siksi olis ihan mukava, jos hekin soittelis joskus, ei sillä pienellä lapsella itellään vielä puhelinta ole :)

Ja toisaalta, jos vanhemmat ovat valinneet JUURI sinut kummiksi, lapsen elämään, luulisi heidän ihan omasta halustaan olla kummin kanssa itsekin tekemisissä. Eihän kukaan ota kummiksi ihmistä, jonka haluaa VAIN kummiksi, vaan ihmisen, joka on itsellekin tärkeä. Vai olenko väärässä?

Vierailija
26/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummejani mitenkään. Minun vanhempani eivät siihen opettaneet ja lapsena ei käynyt edes mielessä että olisin voinut jotenkin heitä huomioida.

Mutta ilahduin suunnattomasti aina kun he muistivat (eivät muistaneet jouluna, joskus synttäreinä) ja olin kateellinen veljeni kummeista, jotka pitivät paljon yhteyttä veljeeni.

Kyllä pitäisi ajatella sitä lasta ja laittaa sinnikkäästi edes synttäri- ja joulukortit jos lahjoihin ei ole halua. Pieni lapsi voi ajatella ettei edes kummi pidä hänestä.

Vierailija
27/27 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 4 kummilasta (nuorin 2v ja vanhin 17v ja loput siltä väliltä) Olen ite huomannut monesti sen, että kun pyydän tavata lapsia esim. niin, että vanhemmat toisivat lapsen kyläilemään vaikka silloin kun itsellä on menoa tai sitten ihan muuten vain niin koskaan ei ole tarvetta tuoda. Olen monesti tajoutunut menemään itse paikan päälle hoitamaan lapsia, toki koettanut vierailla muutenkin vaikka tarvetta ei olisikaan.

Omien lasteni kummit eivät pidä yhteyttä juurikaan ja itse en enää kehtaakaan pyytää katsomaan hetkiä jos on omia asioita tulossa...se on vaan niin hankalaa kuulemma.

Joten kyllä minusta vanhemmat voisivat myös kertoilla kuulumisia lapsesta tai pyydellä kahville tai tulla kahville lapsen kanssa jos haluavat edes jollain lailla lapsiaan muistettavan. Alkaa itselläni tuntua pikkuhiljaa siltä, että jos mahdollisuutta ei edes anneta kummin olla lapsen kanssa kuin synttäreillä ja joulun alla lahjalistan kanssa, niin taidan vetäytyä kummiudestani takavasemmalle.

Tämä nyt yksi esimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä