Hävettääkö teitä, jos olette itse tai lapsenne on kipeä esim.
flunsassa?
Eli ettette ole osanneet pestä käsiänne, pukeuta lämpimästi ja syödä vitamiineja?
Oonko ainut ihan outo, kun tunnen sairastumisesta syllisyyttä ja häpeää?
Kommentit (16)
kuule ei flunssaa torjuta pukeutumalla lämpimästi.
että jos joskus käyttäisivät saippuaa käsien pesussa ja söisivät muutakin kuin makkaraa tai kalapuikkoja ja leipää, niin eivät ehkä joka viikko olisi vuorotellen flunssassa ja vatsataudissa.
Mutta, enpä kehtaa, itsehän sairastavat, kunhan eivät meille enää yritä kipeänä ängetä.
Lapsia 3, kaikki jo koulussa, yks kai ollut kuumeessa.
Käsienpesut ym. sitä ja tätä
Jos on kipeä, niin on kipeä. Flunssa ja nuha lähinnä ärsyttävät, koska kestävät monta päivää. Sitäpaitsi paraskaan lämpimästi pukeutuminen, vitamiinien syöminen ja käsien peseminen ei täydellisesti estä flunssaa. Se on sitkeä virus ja on ihan normaalia saada pieni flunssa pari kertaa vuodessa.
Eli en koe syyllisyyttä, vaikka vastustuskyky joskus pettääkin. :)
ja nuhakuumetta se suurin pärskiminen kouluissa on.
Jos olen itse tai lapsi kipea, kerrotaan heti miten heilla syodaan, mita lisaravintetia otetaan (han myy niita) jne. Ja lapset juoksee lumessa lenkkarit markina koko paivan eika ole koskaan kipeita!
ja elämäsi tulee olemaan todella hankalaa tuon vuoksi. Toivottavasti ei tule pahempia seurauksia kuin tuo huono omatunto.
Pitkästä kokemuksestani voin sanoa, että flunssa-alttius vaihtelee riippumatta tavoista.
flunsassa?
Eli ettette ole osanneet pestä käsiänne, pukeuta lämpimästi ja syödä vitamiineja?Oonko ainut ihan outo, kun tunnen sairastumisesta syllisyyttä ja häpeää?
Täh? No se, tuleeko flunssa, ei pelkästään riipu noista, mitä sanoit. Joten vastaukseni on ei.
Esim. minä kaivan nenää ja olen melkein aina terve, enkä pese käsiäni saipualla edes päivittäin, se kiristää ikävästi ihoa ja aina sais rasvata.
Ihmisillä on erilaisia vastustuskykyjä, mininkin on vaihdellut vuosien varrella. Nykyään on taas hyvä. Mies ja lapset saavat flunssat, en minä.
Räkää olen syönyt aina, joten ei näytä sekään auttaneen tai heikentäneen tilannetta.
Täh? No se, tuleeko flunssa, ei pelkästään riipu noista, mitä sanoit. Joten vastaukseni on ei.
Esim. minä kaivan nenää ja olen melkein aina terve, enkä pese käsiäni saipualla edes päivittäin, se kiristää ikävästi ihoa ja aina sais rasvata.
Ihmisillä on erilaisia vastustuskykyjä, mininkin on vaihdellut vuosien varrella. Nykyään on taas hyvä. Mies ja lapset saavat flunssat, en minä.
Räkää olen syönyt aina, joten ei näytä sekään auttaneen tai heikentäneen tilannetta.
[/quote]
Kaksi pienintä, jotka pesevät käsiään erittäin huolimattomasti, ovat äärimmäisen harvoin kipeinä, vaikka ovat koulussa ja kerhoissa. Kaksi vanhempaa hoitavat itseään paremmin, mutta ovat silti useammin kipeinä. Ruoka on kaikilla terveellistä. Allergisuus lisää flunssa-alttiutta yhdellä lapsella.
En syyllisty omista vähistä enkä myöskään lasten sairauksita.
Kun mieheni oli hyvin vakavasti sairas, huomasin, että joillakin ihmisillä - aika useillakin - on kuva, että he eivät sairastu, koska elävät oikein. Mieheni sairastumiseen etsittiin syytä hänen itsensä piirteistä tai tavoista, niitä tietenkään löytämättä. Se hiukan otti pattiin. Ymmärrän toki, että kyse on vain puolustusmekanismista, joka tosin on vähä-älyinen.
Millä tavalla sen pitäisi hävettää? Ei ole peseytynyt pissaamisen jälkeen? Entä hiivatulehdus?
on selvä merkki siitä, että ei ole huolehtinut henkilökohtaisesta hygieniasta tai vaihtoehtoisesti harrastanut jotain perversioita, joissa peräaukon bakteereja pääsee virtsateihin.
Nykyisessä työpaikassa olen oppinut, että on erityistaito olla sairastumatta. Osa porukasta kehuskelee, kun eivät ole koskaan kipeänä, kun on NIIIIN hyvä vastustuskyky. Kieltämättä tulee näitä sankaritarinoita kuunnellessa tunne, että on jotenkin epäonnistunut, kun talven aikana aina ne muutamat räkätaudit meidän perheessä kiertää ja petiin porukkaa kaataa.
Virtsatieinfektiohan se vasta hävettääkin, sehän on selvä merkki siitä, että ei ole huolehtinut henkilökohtaisesta hygieniasta tai vaihtoehtoisesti harrastanut jotain perversioita, joissa peräaukon bakteereja pääsee virtsateihin.
Missä seksitavassa se työnnetään virtsaputkeen..? Hygieniakaan ei siihen liity. Muuten minulla pitäisi olla kroninen vti :D
tiedän, että kuulostaa hölmölle. Miehelle välillä motkotan, koska tiedän, että lastaa välillä käsienpesusta.