Te pitkään yhdessä olleet, keskustelusta
Montako prosenttia arvioisitte teidän ja puolisonne välisestä keskustelusta koskevan arkisia asioita (tyyliin mitä ostetaan kaupasta), ja montako prosenttia on syvällisempää, mielipiteisiin, maailman tapahtumiin, unelmiin jne. liittyvää?
Meillä ensiksi mainittu vie ajasta varmaan 95 %, syvälliset jutut 5 %. Valitettavasti.
Kommentit (14)
25% arkea, 25% hauskuutta ja loput kunnon keskustelua. Koko ajan kiinnostaa toisen ajatukset.
Ei me kyllä oikeen mistään arkisesta kaupassa käynnistä tms jutella. Sanoisin et 2% arkisia ja 98% syvällistä mielipiteiden vaihtoa. Mä en ikinä sais mistää arkisista aiheista puhuttua noin paljoo mitä jotkut täällä heitti :( enkä kyl edes jaksais.
97/3
En edes kaipaa muuta, kun iso osa siitä elämästä on arkea niin miksei keskustelutkin.
Yhdessä 24 vuotta, 4 lasta.
75%/25%. Miehellä on pitkät työpäivät ja aika vähän nähdään, muuten tulisi varmaan puhuttua enemmänkin syvällisiä.
ja hyvä että on sitä arkistakaan, tuntuu että mies ei kuuntele/ei kiinnosta. Syvällistä sitten vielä vähemmän.
Olis pitäny aikoinaan toimia sen viisauden mukaan että "valitse itsellesi puoliso jonka kanssa on mukava ja sujuva keskustella."
meillä kyllä aika paljon huumoria myös mukana
Jo suunnilleen 10 minuuttia jutellaan viikossa, niin ehkä se menee aika tasan, tai voi olla että 60 - 40. Yhdessä on oltu vuodesta 79.
Kun lapset menneet nilkkaan kun hän ei pysty metelissä yhtään keskittymään. Tänään viimeksi sanoin, että ei, vaan puhutaan nyt - koska koskaan ei puhuta kun lapset menneett nukkumaan. Arvatkaapa miksi: mies on iltauninen. Taas se on nukahtanut lehti tai iPhone sylissä, tällä kertaa taas päiväpeiton päälle. Unbelievable! Minkäs teet, ihminen ei voi tollasta ominaisuuttaan muuttaa. Mutta kyllä se ottaa päähän.
Arkiset jutut 50%, syvälliset jutut 25%
Yhdessä oltu 9v,
Suurin osa on arkisten asioiden vaihtoa siksikin, että toiselle täytyy siirtää tietoa lasten voinnista ennen kuin itse menee omille menoilleen tai nukkumaan.
Muulle keskustelulle riittää aikaa. Kommentoimme aika paljon ajankohtaisia asioita ja ajatuksia ääneen, siitä on tullut ihan tapa.
Erityislapset
ensi vuonna 30 vuotta enkä tarkalleen muista kauan olivat yhdessä ennen kuin menivät naimisiin, mutta heidän jutuissa arkisia on se 25%, 25% on pelkkää huvittelua ja 50% on syvällisiä keskusteluja.
Voi kun oma suhde olisi yhtä hyvällä pohjalla vielä noinkin pitkän yhdessä olon jälkeen :) Arvostan omia vanhempiani ihan kauheasti, koska he antavat luottoa siihen, että elämässä voi olla myös kestäväkin parisuhde, mikä on onnellinenkin :) Olen vain yhden kerran kuullut, että he ovat riidelleet. Muuten, jos tulee kinaa, osaavat keskustella asiat läpi ja tätä käytän myös omassa parisuhteessani. Sekä minä että mies inhoamme riitelyä, joten keskustelemme asiat läpi, halki poikki ja pinoon :)
eli 99% arkijuttuja ja läppää ja 1% joskus jotain himpun verran syvällisempää.Oltu yhdessä 13 vuotta.Olen alkanut kaipaamaan itse enemmän sitä, että mies juttelisi enemmän syvällisempiä juttuja ja asioita.Itse pähkäilen usein ääneenkin mm.maailman tilannetta,ihmiskohtaloita jne.