Mitä mieltä lääkäristä jolla viiltelyjäljet?
Kävin tänään tk-lääkärissä. Oli semmoinen nuori, en ollut ennen nähnyt, mut ihan asiallinen vaikutelma jäi. Hänellä oli takin hihat kääritty joten huomasin kuitenkin viiltelyarpia käsivarsissa. Mitä mieltä av-raati?
Kommentit (11)
Määritteletkö itse itsesi menneiden tekojesi perusteella?
Olivatko ihan tuoreet jäljet vai vanhat valkoiset arvet? Kyllä lääkäritkin sairastaa siinä missä muutkin, jopa mielenterveyden häiriöitä. Ei välttämättä työhän vaikuta vaikka olisi juuri päälläkin, puhumattakaan siitä että on viillellyt joskus vuosia sitten.
Minä opiskelen lääkäriksi vaikka olen sairastanut syömishäiriötä. Olisin voinut hyvin viillelläkin niin kuin monet syömishäiriöiset, mutta enpä viillellyt. Ihan hyvä lääkäri uskon tulevaisuudessa olevani.
sattui samaan aikaan osastolla olemaan paljon hoitoalan ihmisiä ja 3 lääkäriä hoidettavana.
Kait ne samat taudit ja huolet iskee myös lukeneisiin ihmisiin.
Joten enää en ajattele mitään pahaa sekopäistä, enkä ihmettele mitään
Itse asiassa kysyin tätä ihan vaan keskustelua herättääkseni. Itselleni tuli oikeastaan jotenkin oudosti helpottunut olo. Itsekin olen kyseistä hommaa nuorena harrastanut ja hävennyt arpia kovasti, kulkenut kesäkuumalla pitkissä hihoissa jne.. haluaisin olla sinut asian kanssa, niin kuin tämä lääkäri näytti olevan mutta en vieläkään osaa.
ap
Minua et kuitenkaan kohdannut, koska olen nyt hoitovapaalla. Mielenterveydenhäiriöistä voivat lääkäritkin kärsiä ja myös parantua, aivan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset. Viiltely voi myös osittain olla teini-iässä näytösluonteista, huomiohakuista ja kavereilta matkittua, minulla kyse oli sellaisesta, henkinen pahoinvointini oli melko lieväasteista ja korjaantui itsekseen.
Itse olen kohdannut vaikeasti psykoottisen lääkärin. Luonnollisestikaan ei toiminut ammatissaan, vaan oli sairauseläkkeellä.
josta näkee että on inhimillinen ihminen. Kaikesta ei jää näkyviä jälkiä, voi olla paljon surullisempiakin taustoja ihmisillä kuin viiltely.
tuleva nukkumatti, eli anedtesialääkäri. Pääsee helposti käsiksi vahvempiin lääkkeisiin. Itsemurhakandidaatti.
symppaisin lääkäriä. Että tää tyyppi on ainakin nähnyt elämää.
Mulla on viiltelyjälkiä ja kyllä pidän ne visusti
piilossa työpaikalla vaatteilla sekä käsien asennolla. Mulla on käsi täynnä isoja arpia sekä ranteissa kivat arvet, kun vedin ranteet kerran auki.
Mutta joo, entinen psykiatrini kertoi kärsivän masennuksesta. Ei tuo haitannut minua.
Yleensä meistä ahdistuneista ja läheisriippuvaisista tulee sairaanhoitajia.