Miksi ihmiset hakeutuu harrastuksiin ja sitten lopettavat kesken?
Ilmoittauduin syksyllä kahvakuulatunnille ja olin iloinen päästessäni siihen 18 hengen onnelliseen ryhmään, joka tuli täyteen puolessa minuutissa.
Jo noin 7 kerran jälkeen ryhmän koko on kutistunut puoleen. Mikä saa näkemään vaivaa ja maksamaan, mutta sitten lopettaakin kesken??
Kommentit (14)
kesken kauden että 9 paikkaa vapaana? Kai sitä ryhmää voi täydentää ja sanoa pois jääneille että menetitte paikkanne kun ette tulleet tai ilmoittaneet poissaolostanne. Niin minä tekisin vetäjänä.
kesken kauden että 9 paikkaa vapaana? Kai sitä ryhmää voi täydentää ja sanoa pois jääneille että menetitte paikkanne kun ette tulleet tai ilmoittaneet poissaolostanne. Niin minä tekisin vetäjänä.
liikuntaryhmiä. Liikuntaharrastuksia kun ei kaikki halua tehdä, vaikka olisi vain pientä nuhaa. Rehkimällä kun pienikin nuha voi pahentua.
Ja aina ryhmään osuu joku, joka ei sittenkään pidä koko lajista, vaikka aivan alun jälkeenkin vielä halusi antaa lajille mahdollisuuden.
Joku toinen ei pitänyt tunnin vetäjästä tai porukasta, tunnin taso ei ollut sopiva tms.
Ja jollekin voi puhjeta vaikka pitkäaikaissairaus, joten pakko vain lopettaa, vaikka ei haluaisi.
Miksei vetäjä voi ilmoittaa lehdessä kesken kauden että 9 paikkaa vapaana? Kai sitä ryhmää voi täydentää ja sanoa pois jääneille että menetitte paikkanne kun ette tulleet tai ilmoittaneet poissaolostanne. Niin minä tekisin vetäjänä.
ei niitä paikkoja voi antaa muille.
Sepä se tyhmää onkin. Varasijalle jäi jonoon ties miten monta, mutta jos nää ei omatoimisesti anna paikkaansa pois, niin paikka pysyy varattuna.
ap.
mihin tullaan joka kerta katsomaan mahdutaanko mukaan ja maksu otetaan aina heti paikan päällä. Näihin on jonoa niin ettei kaikki pääse mukaan, mutta tulevatpa ajoissa jonottamaan, eikä vetäjä puhu tyhjille seinille. Pieni kisailu pääseekö mukaan vai ei pitää läskit aktiivisina.
Tähän aikaan syksystä flunssa-aallot on alkaneet kurittaa liikuntaryhmiä.
kunnes iskevät sitten taas jo ennen hiihtolomia =)
Tähän aikaan syksystä flunssa-aallot on alkaneet kurittaa liikuntaryhmiä.
kunnes iskevät sitten taas jo ennen hiihtolomia =)
niin ymmärrän, ettet voi ymmärtää lukemaasi.
Osu ja uppos.
tosiaan on jättänyt homman kesken.
Se EI nimittäin ole ihan vaan keskeyttäjien oma asia, jos ja kun monta innokasta aloittajaa ei päässyt ryhmään mukaan. Nuo "no ei tää nyt niin ihquu olekaan, jätänpä kesken kun ei huvita käydä" -tyypit veivät paikan muilta.
Paikkojen jakaminen uudestaan voi olla hankalaa: miten ne hinnoiteltaisiin, jos osa kurssista on jo ohi? Ja entä olisiko tunnin tasolle hyväksi, että mukaan tulee vasta-alkajia pitkin syksyä?
Ehkä hommaa auttaisi, että alussa olisi kaksi tutustumiskertaa, jonka jälkeen saisi vielä ilmaiseksi jäädä pois - siten nämä "no ei ollutkaan niin kivaa" -tyypit jättäytyisivät pois jo alussa, koska säästäisivät siten kurssimaksun.
Ja sitten ehtisi vielä tehdä täydennyskierroksen.
Enää ei huvitakkaan olla niin reipas ja laihtua, vaan aina löytyy tekosyy miksi tunnille ei ehdi; ylityöt, koiran pentu, kaupassa käynti, lapsen juhlat, nuha, pitää siivota, pitää leipoa ja oho söinkin koko pellillisen itse hupsista no joulun jälkeen sitten.
Käynyt kiltisti ja tunnollisesti vähintään kolme kertaa viikossa ryhmäliikuntatunneilla tai salilla ympäri vuoden. Sama ilmiö on havaittavissa joka tammikuu kaikissa liikuntakeskuksissa. Kauheat ruuhkat, täydet salit, spinningiin ei mahdu, lokeroita ei riitä kaikille jne. Mutta kappas kummaa, tätä ruuhkaa kestää korkeintaan neljä viikkoa. Sen jälkee on taas tilaa treenata :)
joka ei ole sinun murheesi.
Ihmiset saa ilmoittautua ja aloittaa harrastuksen, jos haluavat. Sinä et voi pakottaa ketään käymään tunneilla, sillä se valinta ei ole sinun.
Ja kai sulla sen verran järkeä löytyy, että keksit muutaman syyn, miksi kaikki ilmoittautuneet eivät aina käy tunnilla.