Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vangin päivä 205€/päivä, vanhuksen 125€, pöyristyttävää! ev

Vierailija
23.11.2012 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidin päivä 10€, se on kaikkein pöyristyttävintä mitä tiedän.

Vanginvartijan päivä 90€?, vanhustenhoitajan päivä 90€?

Elämä on, suositan että kotiäidit ryhtyvät vangunvartijoiksi. Ja enemmän rikollisia tarvitaan, niin saadaan kotiäideille lisää töitä...

ja rikollisia kyllä saadaan, kun ajetaan kaikki sos.palvelut alas

Vierailija
2/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiakkaan kustannusta yhteiskunnalle.

Vartija esimerkiksi tekee yleensä 12h työvuoron eikä varmasti ole niin huono palkka että yhteiskunta maksaisi siitä vain 90€, ja niin vartioita kuin vanhustenhoitajiahan pitää olla töissä 24/7.

Vankiloissa ei ole vartioita liikaa, mutta muuta henkilökuntaa varmasti on kaikenmaailman viihdyttäjiä vangeille joka lähtöön, kun pitäähän sitä saada harrastaa.

Vankilassa olo pitäisi olla rangaistus, mutta nykyään se on lomailua. Vanhukset jotka ovat tämän maan eteen raataneet kymmeniä vuosia, saavat sitten rippeet. Hyvässä lykyssä on vähän tuolijumppaa ja yhteistä telkkaria porukalla vahdataan loppuaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä on pöyristyttävää että vanginvartijalla on isompi palkka kuin sairaanhoitajalla,mistä siis tuo ero lähinnä johtuu.

Vierailija
4/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostais tietää, mihin faktoihin perustuu tuo, että vankilassa on mukavaa ja siellä saa harrastaa. Mua itseäni kiinnostaa - jostain syystä - vankilat, joten olen lukenut asiasta paljon ja katsonut dokumentteja. Minulle ei ole välittynyt sellainen kuva, että vankilassa olo olisi mukavaa lomailua tai että siellä saisi vaikkapa harrastaa.

Vierailija
5/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä on pöyristyttävää että vanginvartijalla on isompi palkka kuin sairaanhoitajalla,mistä siis tuo ero lähinnä johtuu.

sitä, että vanginvartijan työ on vaarallista.

Vierailija
6/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole välittynyt sellainen kuva, että vankilassa olo olisi mukavaa lomailua tai että siellä saisi vaikkapa harrastaa.

...kuin puolustusvoimissa, palkkaeroa en nyt muista.

Vierailija
7/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko totta? Kaikkea sitä täällä oppii....

Vierailija
8/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostais tietää, mihin faktoihin perustuu tuo, että vankilassa on mukavaa ja siellä saa harrastaa. Mua itseäni kiinnostaa - jostain syystä - vankilat, joten olen lukenut asiasta paljon ja katsonut dokumentteja. Minulle ei ole välittynyt sellainen kuva, että vankilassa olo olisi mukavaa lomailua tai että siellä saisi vaikkapa harrastaa.

Vierailija
9/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaus on tiedossa...

Vierailija
10/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiakkaan kustannusta yhteiskunnalle.

Vartija esimerkiksi tekee yleensä 12h työvuoron eikä varmasti ole niin huono palkka että yhteiskunta maksaisi siitä vain 90€, ja niin vartioita kuin vanhustenhoitajiahan pitää olla töissä 24/7.

Vankiloissa ei ole vartioita liikaa, mutta muuta henkilökuntaa varmasti on kaikenmaailman viihdyttäjiä vangeille joka lähtöön, kun pitäähän sitä saada harrastaa.

Vankilassa olo pitäisi olla rangaistus, mutta nykyään se on lomailua. Vanhukset jotka ovat tämän maan eteen raataneet kymmeniä vuosia, saavat sitten rippeet. Hyvässä lykyssä on vähän tuolijumppaa ja yhteistä telkkaria porukalla vahdataan loppuaika.

Mutta sano nyt ihan rehellinen mielipiteesi, mihin me laittaisimme kaikki julkisen sektorin työntekijät, jotka nyt palvelevat näitä kustannusten aiheuttajia, jollei olisi niitä kustannusten aiheuttajia?????

Tarkoitan kaikki sos. työntekijät, alkoholistien/huumetyyppien kanssa työskentelevät, kelan virkailijat, suuri osa terveydenhuollosta (huono-osaisia varmaan esim. 85% päivystyksen asiakkaista), kaikki ns. lastenvalvojat ym.

Mihin tämä popula laitettais ideaalimaailmassa???

Toinen juttu sitten se, että vartijan työ on kyllä erittäin raskasta ja he ovat varmasti palkkansa ansainneet...

mitä tulee päiväpalkkaan, niin toki 12h vuorosta saa enemmän kuin 8h, se ei ole pointti eikä asian ydin ollenkaan.

Vierailija
11/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaus on tiedossa...

kuka kysyi mitäh? Yritin vastata ironisesti,mutta en näköjään onnistunut.

Vierailija
12/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on tuloja, maksaa vanhus itse tuon 125 e/pv.

Vanki ei maksa täysihoidostaan mitään vaan saa jopa palkkaa siitä, että puuhastelee vankilassa.

Mentäisiin siihen, että vanki joutuu itse maksamaan eli myyntiin auto ja asunto sekä terä- ja ampuma-aseet sekä moottoripyörä.

Vierailija
13/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai suomalaiset vankilat ovat kuin lomakoteja. Esimerkiksi minäkin hieman rötöstelen pari kertaa vuodessa, että pääsee hieman lomailemaan, kun ei tuota mökkiä ole tullut hankittua. Suomalaisessa vankilassa se stressi ja töiden aiheuttama väsymys suorastaan sulavat pois hartioilta kun ne ovat niin lomakotimaisia. Aina välillä kuulee kun suomalaiset valittavat sitä miten vangeilla on niin hyvät olot, olen aina sanonut, että kyllä sinne kiven sisälle helposti pääsee kunhan oikeasti tahtoa on. Pääsee sitten nauttimaan niistä lomakotimaisista oloista.

Vierailija
14/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin tarkistaa faktat, ennen kuin puhuu täällä. Jos vanki tekee vankilassa palkkatyötä, kuten usein tehdään, hän myös maksaa tuosta palkastaan verot, ruokakulut sekä ylläpitokulut. Niin ja elatusmaksut, ulosotot ym. jos niitä on. Eli ei se nyt ihan kaikki vangille käteen jää. Ja vankilassa se työ, jota tehdään palkkaa vastaan, on ihan kunnon työtä, esim. eräässä vankilassa tehdään lasikuituveneitä, toisessa puistonpenkkejä ja grillejä jne..

Vankilassa _ei_ ole helppoa, päinvastoin. Se on todella raskasta ja rankkaa, eikä ihan mielinmäärin saa mitään tehdä/harrastaa/puuhastella.

Kulujen ero varmaan johtuu palkkaeroista tosiaan (vankilassa tarvitaan niiden vartijoiden lisäksi esim. rikosseuraamusesimiehiä ja muuta byrokratian hoitavaa porukkaa aika paljon enemmän kuin hoitokodeissa, eli kulut ovat suuremmat) ja toki esimerkiksi vankien valvontatekniikka, rakennukset jne. ovat kalliimpia kuin vanhusten, kun tarvitaan ihan erilaisia asioita.

Vierailija
15/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIVÄT ole verrannollisia. Erilaiset tarpeet ja tulevaisuuden näkymät ja haasteet.

Vierailija
16/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että asiakasmaksut pitkäaikaishoidossa on aina sen 85prossaa nettotuloista? Jos ton tosi iso eläke, joutuuko silti maksamaan noin suuren osan siitä??

"Pitkäaikaisessa laitoshoidossa olevan asiakkaan omaan käyttöön jäävä käyttövara nousee

työeläkeindeksin mukaisesti 97 eurosta 99 euroon. Asetuksen mukaan hoitotuki ja muut

vammaistuet maksetaan myös pitkäaikaisessa laitoshoidossa olevalle hoidettavalle ja

asiakasmaksu nousee 85 %:iin hoidettavan nettotuloista. Jos enemmän ansaitseva puoliso on

laitoshoidossa, hoitomaksu on 42,5 % puolisoiden yhteenlasketuista nettotuloista. Myös tällöin

hoitotuki ja muut vammaisetuudet otetaan huomioon tulona asiakasmaksua määrättäessä "

Vierailija
17/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa _ei_ ole helppoa, päinvastoin. Se on todella raskasta ja rankkaa, eikä ihan mielinmäärin saa mitään tehdä/harrastaa/puuhastella.

1. On työtä ja "työtä".

2. Suomen lainsäädäntö ei tunne rangaistusmuotoa "pakkotyö".

Vierailija
18/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että antaisivat mielellään suurimman osan vartijoista pois.

Vierailija
19/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisterikilpien ym. tekeminen on ihan oikeaa työtä. Siinä on säännöt ja työajat, joita pitää noudattaa.

Mutta vankiloissa on niin paljon kaikenlaista porukkaa, jotka ovat viinalla ja muilla aineilla pilanneet itsensä sellaiseen kuntoon, että ei heiltä tuo työnteko onnistu. Heille vankila on taatusti helpompaa kuin se elämä, mikä ulkopuolella odottaa.

Vierailija
20/35 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että vanhuksen ja vangin vuorokausikulujen erot syntyvät pelkästään henkilökunnan palkkaeroista? No ei todellakaan.

Vankiloissa maksaa turvallisuus. Vanhusten liikkumista ei tarvitse rajoittaa muurein, valvontakameroin, piikkilangoin, hälytysjärjestelmin ym. kuten vankien. Se maksaa. Jos vanhukset olisivat vanhainkodeissa suorittamassa rangaistusta, heistäkin tulisi enemmän kustannuksia koska he yrittäisivät tilaisuuden tullen karata.