Joulukuun inssiläisiä!
Hei!
Löytyykö vielä ketään, kelle olisi joulukuussa tiedossa inssi? Mulle tehdään inssi seuraavaan kiertoon eli joulukuussa, mikäli ei ovis satu viikonlopulle. Ensimmäinen inssi tiedossa ja ihan normaaliin kiertoon ilman piikittelyjä tms. Odotukset on aika korkealla, vaikka tiedossa onkin, ettei inssin onnistumisprosentit pilviä hipovia ole. Mutta nyt on ainakin saatu hoidot pyörimään reilun parin vuoden yrittämisen jälkeen :).
Kommentit (86)
Tämä pino alka tässä pikkuhiljaa kehittymään :) Mukava saada piinis -seuraa. Minä aloittelin tänään clomien popsimisen, ultra olis torstaina 24.11 ja inssi toivon mukaan jossain marras/joulukuun vaihteessa.
Mitä muille kuuluu?
kyseleepi,
Nuuskuliini
Täällä uusi tapaus kirjoittelee, olen kyllä seurannut taustalaisena tätä palstaa koko lapsettomuuden ajan. Meillä myös toinen inssi toivottavasti joulukuussa, on kokeiltu sitä sun tätä ja tuntuu ettei mikään oikein toimi. Mulla pco ja nyt kokeillaan metforminia josko siitä jotain apua olisi. ultraan olis tarkoitus ens perjantaina mennä, joten siitä se sitten toivottavasti lähtee! :) on ollut mukavaa elää kaikkien palstalaisten vaiheissa mukana kun on toivottomuus iskenyt. Mut siis ekassa insissä oli piikit+pregnyl, joilla saatiin jonkinlainen mollukka kasvamaan. Sen jälkeen ei mollukat ole oikein jaksanut isoksi asti kasvaa. mutta toivotaan....! Tsemppiä kaikille joulukuun insseilijöille!:)
kaikki joulukuiset taitaa olla vielä odottavalla kannalla, sen verran on hiljaista ollut! ON: kuukautiset alkoi illalla, kohta pitää soittaa sairaalaan ja sopia ultra-aikaa. Pelkään vaan pahoin, että me missataan kuitenkin inssi, ovis on todennäköisesti juuri itsenäisyyspäivänä. Nyt oli pitkästä aikaa kierto vaan 27 päivää, yleensä mennyt yli 30 päivän. Ovis oli kp15, se nähtiin ultrallakin ja tuntemukset oli sen mukaiset! Mä en vaan mitään ovislimoja ole ikinä havainnut. Ehkä siinä syy meidän selittämättömään sekundääriseen lapsettomuuteen, siittiöt ei pääse kohtuun kun lima on huonoa tai sitä ei ole? Pitäisiköhän aloittaa greippimehukuuri, ihan siltä varalta että inssiin ei päästä...
Tuossa marraskuun pinossa surkuttelin joulukuun ajoituongelmia, ehdotin lääkärille, että jätetään koko homma joulukuulta ja tammikuussa sitten IVF:ään. Lääkäri suositteli kuitenkin vahvasti, että tehdään 2.12 tai 5.12 inssi, kun kerran sillä on yksi onnistuminen (km) tullut. Tänään siis kp 3 ja eka clomi popsittu. Odottelu alkaa taas. Nyt yritän ottaa vähän lungimmin kun nuo kaksi viimeistä negaa veivät niin kovin voimia.
Kuulumisiin,
Anno
Ajattelin kirjoitella vaikkei tänne oikeastaan mitään kuulukaan... Odottelen menkkoja alkavaksi (eikä ne ala kuin vasta viikon päästä) että pääsee varailemaan aikaa seurantaultraan! En tiiä millä mielellä tässä oikein olis, kun viime kiertoon oli niin kovat odotukset ja sitten se koko homma kuitenkin peruuntui, elikkäs siis ensimmäistä inssiä sitä taas yritellään! Hulluna haluisin jo päästä piinaileen ;) No nyt en ainakaan hermoile tai tutkaile mitään raskausoireita, mikä on toisaalta aika vapauttavaa... mutta toisaalta myös aika surullista :( Onneks pääsee viikonloppuna katsoon 2kk vanhaa kummityttöä joka on niin ihana että itkettää! :)
Onko teillä muilla paljon lähellä näitä" korvikevauvoja" joita pääsee hellimään? Vai tuleeko teillä vain paha mieli kun niitä näkee?
Onpas meitä joulukuisia inssiläisiä jo kivasti löytynyt :). Ite tässä vielä odottelen menkkoja ja toiveissa olisi josko ensi viikolla alkaisi. Niiiiin, mikäli ei luomutärppi tässä viime hädässä yllätä ;). No tuskin...
Yhdyn Tuupalaisen kommenttiin, että " hulluna haluaisin päästä jo piinaileen" . Odotan ihan mielettömästi tuota inssiä, toiveet on ihan pilvissä, vaikka tiedänkin ne alhaiset onnistumisprosentit. Onhan se kuitenkin ihan uusi mahdollisuus tämän 2,5 vuoden luomuilun jälkeen. Pakkohan inssiin on uskoa ja toiveet siihen ladata. Pudotaan sitten korkealta ja kovaa, jos toiveet valuu vessanpöntöstä alas :/...
Tuupalainen kyseli löytyykö lähipiiristä pikkuisia halipulan yllättäessä. Meillä ei vielä kaveripiirissä pahemmin vauvoja ole. Kummityttökin on jo 5 vuotias pikku neiti. Lopun perin mä olen ollut tosi vähän vauvojen kanssa edes tekemisissä eli oman kanssa saisi opetella kaiken kyllä ihan alkeista alkaen.
Hei vaan kaikille!
Eli marraskuussa tehtiin eka inssi, nega siitä ja tänään kp1. Lienee lugejen " ansiota" , mut tuntuu et vuodan kuiviin..HUH! En maanantaiksi kp5 varasin polille ajan, sit varmaan piikitykset alkaa. Kertoilen kuulumisia, kun jotain uutta ilmenee:)
seruska
Minäkin tulen mukaan pinoon. Kolmas inssi joulukuussa. Eka yritys oli elokuussa, toka lokakuussa, molemmat negoja. Molemmissa oli tukena clomit ja menogon-piikit. Nyt kp 5 ja inssi luultavasti joulukuun ekana viikonloppuna. Asumme ulkomailla ja täällä hoitoja tehdään viikonloppuisin ja iltaisin ja vaikka mihin aikaan, ihan riippuen miten kierto menee. Se antaa pikkaisen lisätoiveita, ainakin inssin ajoitus on aina mahdollisimman hyvä. Vaikka toiveet eivät kylläkään ole kovin korkealla. No, jos ei nyt tärppää niin ensi vuonna on sitten IVF.
Tuossa pari viikkoa sitten minulle iski epätoivo ja päätin melkein että nyt nämä hoidot loppuvat tähän. Olin kyllästynyt tähän " sitten kun" elämään. " Sitten kun tulemme raskaaksi" tai " sitten kun kokeilemme sitä hoitoa" jne... Aikaisemmin ajattelin vain ja ainoastaan sitä, että nyt käymme systemaattisesti kaikissa mahdollisissa hoidoissa kunnes plussa pamahtaa - mutta tajusin yhtä-äkkiä etteivät hoidot ole mikään kyseenalaistamaton itsestäänselvyys (minulle ne olivat sitä olleet) ja vaikka tekisimme mitä, niin saatamme silti jäädä lapsettomiksi. Lopulta puhuimme asiasta keskenään oikein kunnolla, minä ja mieheni. Päädyimme siihen, että haluamme kuitenkin toistaiseksi jatkaa hoitoja. Sovimme myös, että herkistämme itsemme sille, että tilanne voi muuttua. Nyt tuntuu siltä, että tämä on juuri tässä hetkessä oikea ratkaisu - ja tiedän että jos emme kokeile IVF:ää niin sitten myöhemmin kaduttaa.
Netti pimennossa pari päivää ja uutta porukkaa mukavasti tullut...hienoa on monta " hermoiliaa" ...heh!
Täällä on clomit napsittu nassuun ja kp13 menossa ,eli inssi olisi sit to tai pe riippuen vahvojen viivojen ilmaantumisesta. Ultraa ei ole ,tikuttelu pitäisi aloittaa alkuviikosta. Toivottavasti kierto pysyy nyt samassa etteä ei taas pitene sit menee viikonlopulle ja inssi peruuntuu.
Kierto on ollu nyt pari kertaa 35 ja ovis tikut näyttäny viivoja kp18.
Tuo kp 18 olis siis torstaina...no vielä ehtis tietty jos päivällä kierto pitenis ,mut täällä eivät mielellään käytä irrotuspiikkejä. Jos kierto pitenis pitäs tuo piikki juntata napaan kp19 ja samalla tehdä inssi.
Välillä jo alkoi ahdistaa koko inssiin meno ja meinasin et sitä ei tehdäkkään...ehkä epäonnistumisen pelossa haluaisi säästää viimesen kerran myöhemmäksi ,kun muihin hoitoihin esim. ivf ei olla menossa.
No kokeillaan nyt kuitenkin tämä ja keskustellaan sit uudestaan jos ei tärppää. Pieni leikkaus operaatio olisi mahdollista tehdä joka mahdollisesti auttaisi raskautumaan...mutta siitä myöhemmin sitten!
No niinhän siinä taas kävi että ultran tuloksena yksi kysta ja meni lopullisesti voimat ja päätettiin lopettaa nämä hoidot ja siirrytään seuraavaksi IVF:ään. Liian raskasta jatkuva stimulointi, josta ei kuitenkaan ole mitään hyötyä. Nyt kerätään voimia siihen saakka, toiveena olisi että päästäisiin IVF:ään jo alkuvuodesta... mutta teille kaikille tuhannesti plussasäteilyä, tehkää tästä pinosta historiallinen! :)
Kenellä sattuu inssi heti kuun alkuun? Minulla nyt kp16 ja eilen aloitin tikutuksen ,ei viivaa ,edes haamua, illalla alkoi ristiselkäsärky (ovismerkki) ja yökötys joka tänä aamuna vaan voimistunut ja viivakin tikkuun jo ilmestyi ,ei vielä yhtä tumma kun testiviiva mutta viiva kumminkin. Sen tummumista tässä huomiseksi odottelen ,eli inssi olis sit torstaina tai viim. perjantaina! Onko kuka muu ihan samassa aikataulussa?
Täällä ollaan jo niin pitkällä että kp1 tänään ;) Kipuja taas niinku aina. Polin soittoaikaki meni jo, huomiseen menee siis seurantaultran varaaminen, vaikka eipä tuolla väliä, onhan siihen vielä aikaa... Laskeskelin tässä että mikäli nyt tällä kertaa sinne inssiin asti päästäisiin, niin piina ja joulustressi olisivatkin sitten samaan aikaan, huh huh!
kovasti et kuinka se jo tässä vaiheessa noin iso oli, aiemmin ollut inssipäivänä (kp 13 tai 14) just jotain ton kokonen...Nyt sit vähän jännittää et ehtiikö inssi otollisiin hetkiin. Tänään ei ollut enää aikoja polilla joten huomiselle meni. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että parempi onkin kokeilla tää inssi nyt vähän myöhemmin, aiemmat inssit tehty etuajassa. Et jos vaikka ajotus olis otollisempi. Tänäiltana pitäs taas pregnylin kanssa sählätä, toivottavasti menis paremmin kun viimeks...:/
Mutta tosiaan inssi tehdään marraskuun puolella mut tuun tänne teidän kanssa piinailemaan kun taitaa toi marraskuun inssiläisten pino olla jo aikasta hiljainen.
eli Tuupalaisen kanssa mennään samoissa lukemissa. Meillähän inssi tehdään luonnolliseen kierttoon, joten laskeskelin jo, että jos kierto pysyy normaalissa mitassaan, niin inssi osuisi hyvässä lykyssä to 15.12. tai pe 16.12. ja huonoimmillaan ovis osuisi viikonlopulle ja inssi siirtyisi tammikuulle. Mutta vähänkö olisi hienoa päästä testaamaan uudeksi vuodeksi plussa =)!
tänään kp1, ja ensimmäinen follikkeliultra 9.12.
ylihuomenna aliotan clomit, niiden perään menopuria sitten se 6-8 päivää, riippuen mitä toinen folliultra näyttää, oliskohan se sitten 12.12.
jos hormonihoito toimii samalla tavalla kuin kahdessa edellisessä inssissä, tää kolmas inssi sattuu tohon 13.-15.12 tietämille. varmaankin.
Meneillään kp10, huomenna follikkeliultra. Jos inssi voidaan tehdä niin se tehdään varmaankin maanantaina, ellei ovis ole jo viikonloppuna tai sitten vasta itsenäisyyspäivänä. Viime kierrossa mulla oli ovis 3 päivää aikaisemmin kuin normaalisti, saa nähdä miten tässä kierrossa käy. Olen varautunut siihen, että inssi siirtyy tammikuulle, vaikka olisihan se ihan kiva päästä piinailemaan joulun alla!
Täällä nappasin juuri ensimmäisen clomin ja kovasti toivotaan, että joulukuussa saadaan inssi tehtyä. Odotukset on aika maltilliset,sillä simpat on tosi hitaita. Kokeillaan nyt kuitenkin yksityisellä inssiä sillä aikaa kun jonotetaan julkiselle hoitoihin.
Hei,
ilmeisesti taidan, nopealla silmäyksellä tosin :), olla tämän pinon ensimmäinen, jolle on inssi tehty. Tää mun toinen inssi tehtiin maanantaina 28.11. Siellä oli pari follikkelia, toinen 18mm ja toinen 19mm (tuntuivat pieniltä omasta mielestäni) Lääkärin mukaan optimaalinen tilanne, mutta itse en oikein jaksa inssiin uskoa. Todennäköisesti tämä jääkin meidän viimeiseksi, ainakin näin alustavasti juteltiin. Sit siirryttäisiin IVF:ään.
Yllättävän nopeasti inssi tuli, odottelin, että olis ollut muutaman päivän myöhemmin. Meikäläinenkin kuuluisi tuonne marraskuun piinailijoihin, mutta kuten pampula totesi, siellä taitaa jo olla aika hiljaista.
Ihanaa joulun odotusta kaikille :-) Onneksi on muuta ajateltavaa kuin tää piinailu, kun on joulupuuhat edessä. Ja sit meidän lähipiiriin on tullut nyt viikon sisään 3 vauvaa, niin voipi heitä helliä ja helpottaa omaa vauvakuumetta ainakin hetkeksi.
Täällä alkaa menkat olla loppusuoralla ,vielä pari päivää clomeja ja hillitöntä hikoilua...no mut jokaisesta tippuneesta hikipisarasta ollaan lähempänä inssipäivää ,joka siis pitäisi olla 2.12 ,eli ennen joulua ehtii tiedon saada kuinka kävi.
Gerdrut kyseli tuosta kasvaneiden munisten määrästä ,miten vaikuttaaa inssin tekoon. Yleensähän rajana pidetään se et jos kolme munista on ei inssiä tehdä ja kotihommatkin kielletään...mut tämäkin riippuu lääkäristä paljon. Esim. minulla kävi eka inssissä niin ettei ultrattu lainkaan ennen inssiä ,ei siis tiedetty montako munista siellä oli.
Tätä lääkärille ihmeteltyäni ,hän vastasi ,että inssi ilman ultraa voidaan tehdä ,että hyvin harvoin kehittymään lähtee yhtä munista enempää , oli niitä sit kolme tai viisi,vaikka clomien käytössä varoitetaankin monisikiöisen raskauden mahdollisuudesta.
No silloin oli ainakin yksi munis joka lähti kehittymään ,eikä km-kaavinnassa ainakaan löytynyt viitteitä siitä ,että tulijoita olisi olut esim. kaksi.