Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun inssiläisiä!

09.11.2005 |

Hei!

Löytyykö vielä ketään, kelle olisi joulukuussa tiedossa inssi? Mulle tehdään inssi seuraavaan kiertoon eli joulukuussa, mikäli ei ovis satu viikonlopulle. Ensimmäinen inssi tiedossa ja ihan normaaliin kiertoon ilman piikittelyjä tms. Odotukset on aika korkealla, vaikka tiedossa onkin, ettei inssin onnistumisprosentit pilviä hipovia ole. Mutta nyt on ainakin saatu hoidot pyörimään reilun parin vuoden yrittämisen jälkeen :).

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 9 ja huomenna follikkeliultra. Ensimmäinen inssi olisi luvassa ensi viikolla, jos vain kroppa ymmärtää välttää itsenäisyyspäivää... Inssiin valmistaudutaan Puregon - Pregnyl cocktaililla.

Toiveet eivät ole kovin korkealla, ehkä johtuen siitä että olemme selittämättömiä ja tämä kaikki tuntuu jotenkin turhalta. Ehkä tähän tuntemukseen vaikuttaa myös se, ettei lääkärikään näyttänyt tähän kauheasti uskovan...

Vierailija
22/86 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin follikkeilultrassa tänään ja yllätys yllätys, olinkin muninut liikaa follikkeleita. Sieltä löytyi 8 kpl ja suurin oli 26mm! Lääkäri sanoi ettei tähän tilanteeseen voida mitenkään tehdä inssiä ja ehdottikin heti inssin sijaan siirtymistä IVF:ään. Apua, meillä meni hommat ihan uuteen uskoon!! Pitäkää peukkuja. Mä siirryn siis sitten tuonne IVF-puolelle... Tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmella aiemmallakin kerralla eikä ole tärpin tärppiä nähty...Mut eihän tässä nyt auta taas muu kuin piinailla ja odotella pari viikkoa tulosta. Onneks tässä alkaa jouluvalmistelut pikkuhiljaa niin on muutakin mieluisampaa miettimistä kun piinailu!:)

Vierailija
24/86 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen follikkeliultra näytti ihan hyvää vastetta clomeille, mutta kun ovis on tod. näk. sunnuntaina tai maanantaina ja klinikka auki seuraavan kerran vasta keskiviikkona niin ei tullut meille inssiä tähän kiertoon. Eikä seuraavankaan, sillä silloin klikka on muuten vaan kiinni. Joten ehkä joskus helmikuussa. Ens kierto taukoo clomeissa.

Olin itse jo valims heittämään hanskat tiskiin ja lopettamaan tähän, mutta yllätys yllätys mieheni pisti vastaan. Hänen mukaansa nyt pitää kotona yrittää oikein ahkerasti eikä vaipua pessimismiin. Hän on sitä mieltä, että tähdätään edelleen kevätpuolen insseihin, ellei nyt satu kotona tärppäämään. Pyysi jopa minua tekemään ovulaatiotestit! Ja totesi, ettei voi mitenkään ymmärtää miten vaikeaa tämä on minulle, mutta yrittää kaikkensa. Aika ihana mies mulla!

Toivon kaikille teille joulukuun inssiläisille plussaa!!!

Gertrud

Vierailija
25/86 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni inssi tehtiin jo eilen kp 13 eli yllätävän nopeasti oli munis kasvanut. Tämä on meidän neljäs ja viimeinen inssi, IVF seuraavana jos ei nyt ole onni myötä.

Piinatsemppiä !

Anno

Vierailija
26/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä palstaa satunnaisesti jo usean vuoden ajan. Nyt rohkaistuin kirjoittamaan, kun tämä piinailu alkoi. Tuntuu, että pakko saada jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Olemme selittämättömästi lapseton pari, minä 28v ja mieheni 32v. Esikoista olemme toivoneet jo noin 5½ vuotta, ensimmäinen inseminaatio tehtiin viime viikon perjantaina 2.12., lääkkeinä Clomit, Menopur ja Pregnyl. Ja nyt jännittää! Ennen inssiä toiveeni olivat korkealla ja inssin jälkeenkin olin varma, että nyt meitä onni vihdoin potkaisi. Mutta mitä useampi päivä inssistä on kulunut, sitä epätoivoisemmaksi olen vaipunut. Onhan se onnistumisen mahdollisuus todella pieni... Pidän peukkuja kaikille piinailijoille! :)

Vierailija
27/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei! Tänään on pp 0 eli inseminaatio tehtiin aamulla. Nyt taas jännätään pari viikkoa. Olisi maailman paras joululahja! :-))

Vierailija
28/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryn tuolta marraskuun puolelta tänne joulukuulle. Tänään toinen clomipäivä ja uä ens viikon ti sovittu. Tämä on meidän 3 inssi.

Onnea kaikille yrittäjille ja toivotaan useita plussia joululahjoiksi itse kullekin :)

Palaillaan astialle ens viikolla.

Vierailija
29/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi sittenkin jo huomenna!!! Veikkailtiin, et ovis olis ollut jo viikonloppuna mut testi näyttikin plussaa vasta just äsken ja sain ajan huomiselle. Nyt jännittää... lähinnä se, ettei munasolu vaan ehdi irrota liian aikaisin!

Vierailija
30/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme sitten näköjään edetä inssiin asti. Kaikki on edennyt oikein hyvin eikä sille mitään syytä ole miksi sitä ei tehdä. Taitaa olla kunnallisen terveydenhuollon hörhötyksiä. Tällä hetkellä tunnen lähinnä kovaa kiukkua, sillä tuntuu aivan kuin olisin piikittänyt itseeni hormoneja (ja käyttänyt kivan summan rahaa...) aivan turhaan kun kotihommiksi meni.

Kotihommat eivät aikaisemminkaan ole riittänyt (clomeilla ollut hyvä hoitovaste ja luonnollisestikin ovuloin). pieni epäilys on ollut, pääsevätkö siittiöt sitten kohtuun asti - no tämä ei ainakaan helpota. Nyt olen siis todella pettynyt, varsinkin itseeni, kun en avannut lääkärin vastaanotolla tänään suutani. Inssistä tässä tähän mennessä on puhuttu, syy lienee kait sitten resurssipulan tai jotakin...

Vierailija
31/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan kaikille! Olen tässä nyt pari viikkoa taustaillut, mutta nyt kun on kirjoitettavaa niin kirjauduin vartavasten:)

Eli tänään oli toka ja meidän osalta vika inssi. Oikealla munis ja limis ok. Eilen pistin prgnylin, joten varmaan munis pian irtoaa.

Siittiötiheys niin alhainen että lääkärikin suositteli ivf:ään siirtymistä. Tammikuun lopussa sitten suunnitteluaika ja helmikuussa alkaa hoidot. Jos nyt sinne uskallan, kun pelkään sitä punktiota jo etukäteen niin paljon:( No voihan tässä ihme tapahtua ja jouluks sais testistä plussan:) Sitä toivon tietysti meille kaikille!

seruska

Vierailija
32/86 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse punktiota pelätä. Itse kävin punktiossa viime perjantaina, ei ollut yhtään niin kauhea kokemus kun olin luullut ja toimenpiteen jälkeen sanoin että tämän voisi käydä uudestaan läpi jos tarvetta olisi. Munatorvien aukiolotutkimus oli paljon kivuliaampi minulle. Käy lukemassa punktiokommenteja IVF:n keskusteluista ja piinapinoista. Ainakin löydät juttua v. 49 piinapinosta jos kiinnostaa.

Vierailija
33/86 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös inssiläinen! Nyt toista pvää napsimassa clomeja, jonka jälkeen menopur+pregnyl, inssi menee ihan jouluvkolle.. viime kierrossa ovis osui vkonlopulle ja nytkin jännättiin, et joulunpyhiksikö osuu. Nyt haluan sanoa kaikille inssiläisille: tässä ilmoittautuu ekalla inssillä plussannut (poika 02/04) !!! Eli kyllä se inssi monille avun tuo. Mulla on suht paha pco ja mies ok. Luomuna yriteltiin pikkukakkosta, mutta turhaan. Esikoista tehtiin yli 2v, ennenkuin hoidot aloitimme. Nyt taas jänskäillään täällä, ja toivotaan että joulussa ois taikaa.

Onko muille tullut voimakkaammat menkkakivut näistä " lääkityksistä" ? Mulla oli edellisessä kierrossa aivan hirveet kivut, epäilin jo keskenmenoakin.. Mulle kyllä hormoneista tulee muutenkin " lisäpersoonia" .

Tsemppiä kaikille joulukuisille!

Vierailija
34/86 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tämä vaatii...pp6 menossa ja rinnat alkaa muistuttaa Pamela Andersonin etu varustusta ,turvoksissa ja pirun kipeet. Lisänä vilun väristyksiä yöllä ja välillä päivälläkin ,minulla joka olen oikea hikilinko. Viime yönäkin tärisin vällyjen alla kun palensi niin vietävästi. Toivottavasti tähän kaikkeen ei ole kuin yksi syy " jouluplussa" se olis kyllä paras lahja.

Jonkinlainen hormonimyrsky kyllä on menossa se tuntuu luissa ja ytimissä. Toivottelen kaikille hyviä hermoja loppupiinaan, kuka sit missäkin vaiheessa on menossa.

Vierailija
35/86 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka inssi tehtiin tänään. Kaksi isoa munarakkulaa oli kehittynyt ja siittiöt olivat ensiluokkaisia. Eli kai tässä nyt edes jonkinlaiset mahdollisuudet on! Täytyy varmaan vielä kotona illalla varmistella... Onneksi on töitä ja tekemistä niin paljon, että saa ajatukset välillä muualle!!

Kiva kuulla että joillain inssi onnistuu jo ekalla kerralla! Yritän nyt olla optimistinen, sitä miehenikin aina mulle sanoo. Ja välttää stressiä.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
36/86 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressatakaan. Oireita ilmaantunut sen verran et rinnat kipeet ja välillä paleltaa ja välillä kauhee hiki päällä, tän päivän aikaan lisäksi kipuillut mahaa välillä tosi ikävästi. Noita oireita on kyllä ollut muissakin kierroissa joten mitään johtopäätöksiä ei voi vetää suuntaan tai toiseen...odotella täytyy vaan vielä viikon verran.

Tsemppiä kaikille pinoutuneille, missä vaiheessa inssiä olettekin menossa. :)

t: pampulainen kp 21 / pp 8 (huih, kohtahan tässä tosiaan alkaa jo tää kierto olla lopuillaan :P )

Vierailija
37/86 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään eka follikkeliultra, ja kas, komea 21,5mm follikkelihan se siellä. endometrium 11,8mm.

alkaa varmaan metforem auttaa, kun nyt saatiin kypsempi folli kuin ennen, (aiemmin alle 20mm 7päivän piikityksillä)ja hormonejakin vähemmän, nyt clomit+menopur 75iu X4päivää, kun aiemmin on ollut clomit +menopur 75iu x7päivää.

jos huomenna EI lh-testi näytä +, niin maanantaina tehdään se kolmas inseminaatio. (jos sunnuntainakaan ei lh+, niin pistän pregnylin).

nyt sitten toivotaan, että lh+ näkyisi siis sunnuntaina, tai sitten ei ollenkaan, että tuikkaan sen pregnylin sitten, niin päästäisi siihen inssiin, ma. muuten menee kotiromantiikan puolelle.

huomista jännäten

-ennis-kp11

Vierailija
38/86 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille piinailijoille!

Mulla menossa pp7/kp18, vielä pitäis jaksaa odottaa, että miten tässä ekassa inssissä kävi (kierto 28-30 pv), jänskättää ihan hirmuisesti. Mitään oireita ei ole ollut. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta...

Vierailija
39/86 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä siinä sitten kävi, että 14. piinispäivä on pikkuhiljaa kp1, hienoinen vuoto alkanut ja lämmöt laskeneet aika lähelle normaalia. Ei toinenkaan inssi tuottanut tulosta.

Huomenna soittelen hoitajalle ja kyselen jatkosta. Todennäköisesti siirrytään ivf -hoitoon. Näin ainakin alustavasti keskusteltiin. Se vain lannistaa ihan hirmuisesti, kun ko. hoitoon on 6-8kk:n jonot. Ei olisi näin paha mieli, jos jo tässä lähiaikoina pääsisi eteenpäin. Olemme julkisella puolella hoidossa ja aiomme vielä jonkin aikaa ollakin. Pitänee sitten siirtyä yksityiselle, jos tämä jonottaminen alkaa käydä liian ahdistavaksi.

On muuten tuo kuumemittari melkoinen " raskaustesti" , hyvin minulla ainakin alkaa lämmöt laskea noin 1vrk ennen menkkojen alkamista. Siitä tiedän heti, ettei nyt ole plussaa tulossa. Sitä ennen pysyttelevät noin 0,4-0,6 astetta normaalin yläpuolella.

Toivon plussausta kaikille teille, olisihan se mitä ihanin joululahja :)

t. aika masentunut nuuskuliini

Vierailija
40/86 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että kaikki ovat tämän pinon jättäneet, onneks on kuitenkin vähän seuraa! Vai onko kaikki vaan lueskellut jaksamatta itse kommentoida? :)

Tosi hyvä mieli on nyt kun inssi saatiin tehtyä. Lääkäri kehui miehen simppoja, tää oli nyt eka kerta kun ne pestiin. Tulos oli kai tosi hyvä, niin mää ainaki ymmärsin. Kuulemma noin 50 milj. siittiötä ja liikkuvuus oli 98%. Sitä yritinkin etsiä että millaisia arvoja oli muut inssiläiset saanut pesun jälkeen, että olis jotain vertailukohtaa, että kannattaako kuinka toiveikas olla? :) Mutta enpäs läytänyt. Kertokaa jos viitsitte!

Ajoituskin oli kai ihan kohdallaan, yhentoista maissa tehtiin ja nyt on pitkin iltaa tuntunut nippailuja , joten eiköhän tuo siellä juuri irtoile...

Missäs vaiheessa teidän muiden joulutohinat on? Mää sain just piparkakkutalon osat paistettua, kokoaminen vielä edessä. (huh huh)

Joululahjaostokset on vielä täysin tekemättä, ei yhtään huvittais tonne ihmisvilinään lähtee horjumaan. :( Aina se joulu tulee yhtä arvaamattomasti! Eihän tässä oo enää yhtään aikaa, apua!

Salkkarit alkaa. Moi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä