Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olisipa turvaverkko että saisi olla miehen kanssa kaksin viikonlopun.

Vierailija
22.11.2012 |

mutta kukaan tuttava,ystävä,sukulainen tms ei halua tuota 4-v hoitoonsa.Terve lapsi kyseessä ja isovanhemmat liian vanhoja ja sairaita.Olisi ihana mennä miehen kanssa juhlimaan ja viettämään kohta tulevaa 6-v hääpäivä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että sulla on hyvät suvut ja auttavaiset isovanhemmat on tuuria, olet syntynyt hyvään sukuun. Itse olen syntynyt väkivaltaiselle narsisti-isälle ja alistetulle tunnekylmälle äidille, eivät auttaneet ja hoitaneet minua edes lapsena, ja ei puhettakaan että aikuisikäisenä olisin saanut mitään tukea tai apua.

Puolison suku taas tuollaista "jokainen hoitakoon omat ongelmansa" eli mistään ei puhuta, ketään ei auteta, yhteyksiä ei pidetä.

Yritimme kaikkemme luodaksemme suhteita isovanhempiin, mutta ei onnistunut. Ei, koska vastavuoroisuutta ja kiinnostusta ei tullut, ja mitenkäs sellaista voi pakottaa.

Itseäni aina sattuu korvaan kun täällä tukiverkottomia syytetään että vika on HEIDÄN kun ei ole ketään kuka auttaisi. Itse voin vilpittömästi sanoa tehneeni kaikkeni että saisin lapsilleni tukiverkon, mutta jos on tunne-elämältään vammautuneet piittaamattomat isovanhemmat tai tyly etäinen suku, niin sille vaan ei voi mitään.

Se että SINULLA on hyvä tuuri ja ihanat vanhemmat, ei tarkoita sitä että kaikilla muilla olisi. Ja ne joilla ei tätä verkkoa ole, voivat olla silti oikein ihania ja miellyttäviä ihmisiä. Elämä on monesti aika rankkaa jos on saanut paskat sukujuuret itselleen.

Vierailija
22/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni niin 5v kuin 10v hääpäivä juhlimatta, ja menee vielä 15v ja 20v hääpäiväkin. Meillä ei ole tukiverkkoa. Meillä on 4 isovanhempaa joista yksikään ei ole kiinnostunut lapsenlapsista, eivät edes vietä aikaa lasten kanssa ja eivät todellakaan auta tai hoida edes viittä minuuttia. Miehellä yksi sisarus, ei hoida. Pienestä suvustamme saimme lapsillemme yhdet kummit (samat kaikille lapsille) joiden ehto suostumiselle oli että hoitamaan eivät sitten ala. Otimme tämän tietäen heidät kummiksi, vaihtoehtoja ei ollut. Meillä ei ole ollut seitsemään vuoteen hetkeäkään kahdenkeskistä lapsivapaata aikaa. Edes synnytyksen ajaksi isovanhemmat ei tulleet hoitamaan. Joten kahden emme ole koskaan, aina on lapset mukana joka paikassa tai sitten mennään yksin. Mikään "hanki turvaverkko" -ohje ei ole toiminut, kokeiltu on vaikka mitä, mutta ei naapureita kiinosta vaihtarit lastenhoidossa koska kaikilla on omat isovanhemmat. Kaupan päälle naapureilta joskus tullut sättimistä siitä miten olen "ylihysteerinen" kun en "anna" lapsia mihinkään hoitoon. Antaisinhan minä jos olisi joku paikka! Olen käynyt psykologilla selvittelemässä tätä murhetta puuttuvista isovanhemmista, ja sitä kautta olen oppinut sen että sellainen asia mitä EI OLE; pitää unohtaa. Eli ei saa haaveilla, kaihota, kaipailla kahdenkeskistä aikaa. Sitä kun ei ole eikä tule, niin siitä kaihoamisesta tulee vain itselle paha mieli. Pitää ajatella näin että nämä nyt on ne kortit millä pelataan. Tukiverkkoa ei ole, joillain muilla nyt on mutta meillä ei, ja tällä mennään. Raskasta on, vaikeaa on, mutta tämä on nyt tällainen elämä ja sille ei itse voi mitään vaikka mitä tekisi. Kyllä mekin alkuun yritimme kaikkemme isovanhempien suhteen mutta parin vuoden päästä luovutettiin kun mitään pienintäkään kiinnostuksen merkkiä ei sieltä tullut. Elämme siis täysin ilman isovanhempia. Joten neuvoni sinulle on: lopeta kaihoilu. Ihan oikeasti, usko kun sanon, se auttaa kun lopetat sen. Niinkauan kun murehdit että "olisi ihanaa päästä, voi kun päästäisiin, voi miksei joku voisi hoitaa", niin kauan vellot surun tunteessa ja se tunne vetää sinut sisäänsä. Pitää olla kiitollinen pienistä asioista.

harrastatte seksiä lasten läsnäollessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku ja perhe joka ei auta.

Vierailija
24/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai harrastatko SINÄ sitä vain kerran vuodessa kun viet lapset mummolaan yökylään? Olipa "näsäviisas" mukahauska heitto...

Vierailija
25/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja MLL:llä, NNKY:llä ja vastaavilla järjestöillä on myös aikuisia ihmisiä hoitajina! Meillä on käynyt lapsia hoitamassa aivan ihana, hiljattain eläkkeelle jäänyt rouva.

Jos ennakkoasenteesi on se, että kukaan ei kykene teidän lapsianne hoitamaan, ei kannata valittaa.

siinä ei ole mitään marttyrointia jos ei jätä alle vuosikasta MLL hoitajalle. Ja kun lapsia on useampi kuin yksi niin aina niistä joku on vauva! lapset (siis ne nuoremmat) on tehty tietoisena tukiverkottomuudesta, se isovanhempien piittamattomuus tuli ilmi jo esikoisen kohdalla. Eli ei kyse ole marttyroinnista, päin vastoin ohjeeni oli se että se asia pitää HYVÄKSYÄ. Annoin siis ihan konkreettisia ohjeita että pitää vain olla haaveilematta kahdenkeskisestä ajasta. Ei siinä mitään marttyrointia ole.

Vierailija
26/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja MLL:llä, NNKY:llä ja vastaavilla järjestöillä on myös aikuisia ihmisiä hoitajina! Meillä on käynyt lapsia hoitamassa aivan ihana, hiljattain eläkkeelle jäänyt rouva.

Jos ennakkoasenteesi on se, että kukaan ei kykene teidän lapsianne hoitamaan, ei kannata valittaa.

siinä ei ole mitään marttyrointia jos ei jätä alle vuosikasta MLL hoitajalle. Ja kun lapsia on useampi kuin yksi niin aina niistä joku on vauva! lapset (siis ne nuoremmat) on tehty tietoisena tukiverkottomuudesta, se isovanhempien piittamattomuus tuli ilmi jo esikoisen kohdalla. Eli ei kyse ole marttyroinnista, päin vastoin ohjeeni oli se että se asia pitää HYVÄKSYÄ. Annoin siis ihan konkreettisia ohjeita että pitää vain olla haaveilematta kahdenkeskisestä ajasta. Ei siinä mitään marttyrointia ole.

Vingutaan ja vongutaan asiasta, joka on omaa syytä ja sitten vingutaan vähän lisää, kun tarjotaan apua, että: "enhän minä nyt sellaista kun olen niin maailman paras vanhempi MUTTA KUN TUO LAPSI PILAA MEIDÄN ELÄMÄN KUN SIITÄ PITÄÄKIN HUOLEHTIA 24/7!"

Ota apu vastaan tai lopeta vinkuminen. Tuolla nykyisellä asenteella olet pian vielä enemmän "yksin" kuin nyt.

Vierailija
27/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ALAIKÄRAJA, mutta suurin osa MLL:n hoitajista ainakin meillä päin on kyllä vähintään täysi-ikäisiä, myös eläkkeelle jääneitä vanhempia ihmisiä.

Tuskinpa teillä sitä paitsi jatkuvasti on vauva talossa, ellette ole lestadiolaisia. Selittelyn makua.

en jätä 16v MLL tytölle vauvaa siinä ei ole mitään marttyrointia jos ei jätä alle vuosikasta MLL hoitajalle. Ja kun lapsia on useampi kuin yksi niin aina niistä joku on vauva! lapset (siis ne nuoremmat) on tehty tietoisena tukiverkottomuudesta, se isovanhempien piittamattomuus tuli ilmi jo esikoisen kohdalla. Eli ei kyse ole marttyroinnista, päin vastoin ohjeeni oli se että se asia pitää HYVÄKSYÄ. Annoin siis ihan konkreettisia ohjeita että pitää vain olla haaveilematta kahdenkeskisestä ajasta. Ei siinä mitään marttyrointia ole.

Vierailija
28/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ole tuo jolle huudat mutta meidän perheelle ei lkukaan ole tarjonnut apua koskaan. Eikä ole antanut apua koskaan pyydettäessäkään. Ei siis kukaan suvusta, isovanhemmat, sisarukset, tädit, serkut tai kummit.

Ei sitä apua hitto vie vaan SAA, miten voi olla niin vaikea tajuta sitä? Itse kelpuuttaisin ihan minkä avun tahansa jos sitä vaan saisi!!!!!!!!

Vierailija
29/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kaikki jotka huudatte naama punaisena tuolle että pitää jättää MLL hoitajalla lapset. Laittakaapa käsi sydämelle. JÄTTÄISITKÖ ITSE LAPSET YÖN YLI VIERAALLE MLL HOITAJALLE?

Et varmasti jätä. Teillä kun on se mummo.

Meillä ei ole mummoa, mutta en jätä vieraalle yön yli. En todellakaan. Ja siinä ei ole mitään marttyrointia tai sellaista mistä muut voisivat silmää nokkia tai typeräksi syyttää. Sen on viisautta ettei jätä lapsia tuntemattomalle yön yli, kiva juttu jos vaikka lapsi kuolee?

Vierailija
30/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai harrastatko SINÄ sitä vain kerran vuodessa kun viet lapset mummolaan yökylään? Olipa "näsäviisas" mukahauska heitto...

joten ne lapset ovat siinä vieressä koko ajan. Meillä lapsilla on omat huoneensa, käyvät nukkumaan noin 20.00 ja siitä eteenpäin meillä on kahdenkeskistä aikaa. Vaikka lapset ovat kotona! Siksi minä en ruikuta, että en saa olla miehen kanssa kahden, koska se on meillä ihan jokapäiväistä.

Vierailija
31/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kaikki jotka huudatte naama punaisena tuolle että pitää jättää MLL hoitajalla lapset. Laittakaapa käsi sydämelle. JÄTTÄISITKÖ ITSE LAPSET YÖN YLI VIERAALLE MLL HOITAJALLE? Et varmasti jätä. Teillä kun on se mummo. Meillä ei ole mummoa, mutta en jätä vieraalle yön yli. En todellakaan. Ja siinä ei ole mitään marttyrointia tai sellaista mistä muut voisivat silmää nokkia tai typeräksi syyttää. Sen on viisautta ettei jätä lapsia tuntemattomalle yön yli, kiva juttu jos vaikka lapsi kuolee?

tai MLL;n hoitaja.

Vierailija
32/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ap nimenomaan aloitti keskustelun siitä että pitää ola yön yli poissa lasten luota. Luulin että tässä kommentoitiin sitä. Ei meilläkään ole koskaan ollut mitään mahkuja olla yötä pois ilman lapsia kun ei ole ketään joka hoitaa, eli tuo iltojen "lapset kotona mutta nukkumassa" -aika on sitä ainoaa "parisuhdeaikaa"

:)

mutta tuo yksi neuvo siitä että lopettaa asian murehtimisen ja siitä haaveilemisen on kyllä oikeasti hyvä neuvo ja on toiminut minullakin. Ennen surin asiaa ihan jatkuvasti mutta en enää.

Vierailija
33/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ole tuo jolle huudat mutta meidän perheelle ei lkukaan ole tarjonnut apua koskaan. Eikä ole antanut apua koskaan pyydettäessäkään. Ei siis kukaan suvusta, isovanhemmat, sisarukset, tädit, serkut tai kummit.

Ei sitä apua hitto vie vaan SAA, miten voi olla niin vaikea tajuta sitä? Itse kelpuuttaisin ihan minkä avun tahansa jos sitä vaan saisi!!!!!!!!

Olen yh ja meillä on mitä mainioin turvarinki, joka muodostuu puistoystävistä, tarhakavereiden vanhemmista ja muista yksinhuoltajista.

Aloitat sillä, että tutustut. Sitten kun on leikkikyläilty ja tarjottu illalliset puolin ja toisin, voit ehdottaa, että mitä jos te saisitte vaikka perjantain vapaaksi, me otetaan silloin teidän lapsi niin te saatte lauantait vapaaksi.

Oma-aloitteisuutta kehiin.

Parhaat perheystäväni ovat puistoiluajalta. Nytkin otan illaksi yhden pojan, jonka äiti menee hammaslääkäriin illaksi. Perjantaina hän ottaa lapseni yökylään, että pääsen humputtelemaan.

Toimii kuin junanvessa!

Maailma on täynnä tukiverkottomia perheitä, jotka ilahtuisivat vapaa-ajasta. Eikö? Tässäkin ketjussa sen näkee!

Vierailija
34/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi vaikka saa sairaskohtaukset tai tukehtuu tai jotain, niin kyllä mummo, joka oletettavasti on lapsen verisukulainen ja kiinnostunut lapsesta, varmasti tekee parhaansa lapsen pelastamiseksi. MLL hoitaja, jos on kovin nuori tyttö, ei välttämättä osaa tai uskalla tehdä mitään.

itselläni iso kynnys MLL hoitajan palkkaamiseen ja tukiverkkoa ei ole mutta syynä on erityislapsi. Jos löytyäisin jonkun kokeneen tädin niin voisi onnistua, toistaiseksi kaikki kerrat jota olen MLLään soittanut ovat johtaneet siihen että tarjottu vain niitä 16v tyttöjä.

Vierailija
35/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tässä ole ollut pakottamassa yön yli hoitoon, mutta kyllä on outoa, jos edes pariksi tunniksi ei normaaleja lapsia voi hoitajalle jättää.

Meillä lapset ovat olleet kyllä MLL:n hoitajan hoivassa kerran yönkin yli. Kyseessä tuttu, luotettava hoitaja (sh-opiskelija), joka käynyt usempaan kertaan lapsia hoitamassa.

te kaikki jotka huudatte naama punaisena tuolle että pitää jättää MLL hoitajalla lapset. Laittakaapa käsi sydämelle. JÄTTÄISITKÖ ITSE LAPSET YÖN YLI VIERAALLE MLL HOITAJALLE? Et varmasti jätä. Teillä kun on se mummo. Meillä ei ole mummoa, mutta en jätä vieraalle yön yli. En todellakaan. Ja siinä ei ole mitään marttyrointia tai sellaista mistä muut voisivat silmää nokkia tai typeräksi syyttää. Sen on viisautta ettei jätä lapsia tuntemattomalle yön yli, kiva juttu jos vaikka lapsi kuolee?

Vierailija
36/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin hoitajavälitysten hoitajat ovat usein lähihoitaja- tai sairaanhoitajaopiskelijoita, joilla on hiljattain käytynä mm. ensiavun perusteet. Omat vanhempani eivät todennäköisesti osaisi toimia hätätilanteessa ainakaan yhtään sen paremmin, koska eivät ole siihen koulutusta saaneet. Sukulaisuus voi päin vastoin olla haitaksi hätätilanteessa, koska läheisen ihmisen hädän kohdalla panikoi helposti, eikä kykene toimimaan järkevästi.

Erityislapsen haasteet toki ovat iso asia hoitajaa mietittäessä, se on selvä. Kuitenkin oletan että ap:n ja valtaosan tähän ketjuun osallistuneista lapset eivät ole erityislapsia.

jos lapsi vaikka saa sairaskohtaukset tai tukehtuu tai jotain, niin kyllä mummo, joka oletettavasti on lapsen verisukulainen ja kiinnostunut lapsesta, varmasti tekee parhaansa lapsen pelastamiseksi. MLL hoitaja, jos on kovin nuori tyttö, ei välttämättä osaa tai uskalla tehdä mitään. itselläni iso kynnys MLL hoitajan palkkaamiseen ja tukiverkkoa ei ole mutta syynä on erityislapsi. Jos löytyäisin jonkun kokeneen tädin niin voisi onnistua, toistaiseksi kaikki kerrat jota olen MLLään soittanut ovat johtaneet siihen että tarjottu vain niitä 16v tyttöjä.

Vierailija
37/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivanet vuokraa lastenhoitajia kotitalouksille. Varauksen voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa ja viikon jokaisena päivänä. Nopeimmillaan hoitaja on paikalla jopa muutaman tunnin sisällä varauksesta.

Hoivanetin hoitajat ovat hoiva-alan ammattilaisia, opiskelijoita tai muuten hoivatyöhön perehtyneitä.

Hoitajat ovat

täysi-ikäisiä

esittäneet nuhteettoman rikostaustaotteensa

ensiapukurssin ja Hoivanetin perehdytyskoulutuksen käyneitä

Hoivanet on tarkastanut kaikkien hoitajien suositukset.

Vierailija
38/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja meillä on mitä mainioin turvarinki, joka muodostuu puistoystävistä, tarhakavereiden vanhemmista ja muista yksinhuoltajista.

Aloitat sillä, että tutustut. Sitten kun on leikkikyläilty ja tarjottu illalliset puolin ja toisin, voit ehdottaa, että mitä jos te saisitte vaikka perjantain vapaaksi, me otetaan silloin teidän lapsi niin te saatte lauantait vapaaksi.

Oma-aloitteisuutta kehiin.

Parhaat perheystäväni ovat puistoiluajalta. Nytkin otan illaksi yhden pojan, jonka äiti menee hammaslääkäriin illaksi. Perjantaina hän ottaa lapseni yökylään, että pääsen humputtelemaan.

Toimii kuin junanvessa!

Maailma on täynnä tukiverkottomia perheitä, jotka ilahtuisivat vapaa-ajasta. Eikö? Tässäkin ketjussa sen näkee!

nykyäään ihmettelen, kun tämä käytäntö m,eillä oli, kun lapset oli pieniä ja asuttiin stadissa.

eikö ne puistoystävät ole todellsia ystäviä.?

Vierailija
39/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osasta tulee tervehdystuttuja. Mä en ymmärrä, miksi muilla ei ole samanlaista, mutta toisaalta, ei kaikki ole seurallisia.

Vierailija
40/45 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kaikki jotka huudatte naama punaisena tuolle että pitää jättää MLL hoitajalla lapset. Laittakaapa käsi sydämelle. JÄTTÄISITKÖ ITSE LAPSET YÖN YLI VIERAALLE MLL HOITAJALLE?

Et varmasti jätä. Teillä kun on se mummo.

Meillä ei ole mummoa, mutta en jätä vieraalle yön yli. En todellakaan. Ja siinä ei ole mitään marttyrointia tai sellaista mistä muut voisivat silmää nokkia tai typeräksi syyttää. Sen on viisautta ettei jätä lapsia tuntemattomalle yön yli, kiva juttu jos vaikka lapsi kuolee?

Aika monilla tahoilla yökylässä. Ja miksi ihmeessä on av-mammalle niin vaikeaa tajuta, että ei sitä ehkä ihan heti ensimmäisenä tarvitse jättää vauvaa yöhoitoon vieraalle ihmiselle?

Mitäs jos ottaisi sen hotiajan aluksi ihan vaan tutustumaan ja vaikka vasta kolmannella kerralla viettäisi sen yön poissa?

Mikä on tässä niin vaikeaa?

Ja joo, mun lapsia on ollut esim. kummeillaan yökylässä, samoin tädillä ja enolla ja kavereiden luona. Eipä lapsia noihinkaan ole kylmiltään lykätty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan