Eläkeläisillä menee vissiin hyvin, kun sossussa ei näy koskaan yli 50-vuotiaita
ainakaan niinä kertoina kun olen itse asioinut, asiakaskunta on alle 50-vuotiasta
Kommentit (13)
40-vuotiaana ja sen jälkeen sossunormit ylittyvät eikä rahaa sossusta tipu.
Kolmiossa saavat asustella siinä missä yksinasuvan työikäisen raja menee 37 neliössä. Pieninkin kansaneläke niille, jotka eivät ole töitä tehneet elämässään, on enemmän kuin työttömyyskorvaus sellaiselle, jolla on lapsiakin elätettävänä. Kaikesta saavat alennukset, matkustaminen halpaa, on vaikka mitä touhutaloa ja tekemistä. Ja terveyskeskuksissa heillä on kohta omat lääkärit, joille pitää päästä saman päivän aikana soitosta, vaikka työikäisillä tai heidän lapsillaan ei olisi edes hoitajaa paikalla kys. alueella.
Eli eiköhän ne 50:set ole vielä ihan töissä.
Huomaa että ap:lla on tainut jäädä koulut kesken.
koulua eikä se jäänyt kesken. Silti sossun jonossa.
Noin niinkuin yleisesti ottaen.
Noin niinkuin yleisesti ottaen.
eli ei tarvitse soppajonossa käydä.
Eläke ansaitaan työnteolla.Mitä pitempi työura sinulla on, sitä suurempi eläkekarttuma. Itse jäin sairauden vuoksi eläkkeelle ja todella nautin tästä eläkeläisena olosta. Työuraa noin 30 vuotta eli hyvin pärjään. Olin töissä jo silloin, kun suurin osa palstalaisista oli vielä lapsia.
eikä isolla osalla sossuasiakkaista ole edes tietokonetta kotona.
Ap. kirjoitti, että YLI 50-vuotiaita. Jos ette tienneet, niin esim. se 63-vuotias on YLI 50-vuotias. Toisekseen, 5-kymppisenä alkaa olla jo monella työperäistä vaivaa, että ei ole ihme jos sen ikäinen on jo eläkkeellä. Nimittäin sairaseläkkeellä.
Eläkeläiset ovat useinkin jo velattomia ja asuvat omassa talossa/asunnossa, joten eläke riittää aika hyvin elämiseen jos olet ollut töissä vuosikymmenet.
Äitini jäi juuri eläkkeelle eikä hänellä kk-tulot tippuneet merkittävästi.
Jotkut vanhan polven ihmiset pitävät kunnia-asiana tulla toimeen omillaan ja elää varojensa mukaan. Eli pärjäävät vaikka kuinka niukalla, jos enempään ei ole varaa.
Olisihan meidän pitänyt ymmärtää, että ap olettaa YLI 50-vuotiaiden olevan eläkkeellä.
niin miksi juuri tuo ikä 50v otettiin esiin? Ap siis luulee, että juuri tuon iän ylittäneet ihan normaalisti jäävät eläkkeelle?
50-vuotiashan onkin ihan yleisesti eläkeiässä.