Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavaa. Mun oppilas kiusaa mua.

Vierailija
21.11.2012 |

Huomauttelee jatkuvasti, on ilkeä. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kielikurssilla?

Vierailija
2/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vaikka tunnin jälkeen juttelemaan kanssasi. Sanot tiukasti, että sinä olet opettaja, eikä hänen tarvitse puuttua opetustapaasi. Sano, että jos hänen käytös ei muutu niin lähtee viesti vanhemmille tms. millä luokalla hän nyt onkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvostele mun opetusta vaan fyysistä olemusta.

ap

Vierailija
4/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan kuullutkaan että poika kommentoisi opettajan ulkonäköä.Sen ikäiset kyttää tupakkaa ja tyttöjä.

Vierailija
5/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen periaatteessa kivan, mutta ei sittenkään oikeasti. Tai alat kutsua sitä muruksi ;)

terveisin toinen ope

Vierailija
6/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan kuullutkaan että poika kommentoisi opettajan ulkonäköä.Sen ikäiset kyttää tupakkaa ja tyttöjä.

Tuosta on ollut paljon juttuja lehdissäkin, minäkin olen lukenut useita, enkä ole opettaja.

Ap, poika yrittää selvästi päteä ja tuo on seksuaalista häirintää, vaikka tekijä onkin lapsi. Juttele rehtorin kanssa keinoista puuttua siihen.

Minäkin yrittäisin kaiketi ensin keskustella vakavasti kölvin kanssa kahdestaan. Että hänkään tuskin tykkäisi, jos sinä alat haukkua hänen olemustaan - sinä voitat sen kisan kyllä, jos ilkeäillä haluaisit. Kerro, että kommentit menevät vanhempien tietoon, jos tilanne ei muutu ja jälki-istuntojakin saat määrätä halusi mukaan.

Ketään ei mollata eikä ahdistella koulussa sanallisesti, eikä fyysisesti.

Vierailija
7/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oikein lähennellyt. Tota mä just pelkään että saan vielä itse syyt niskoilleni. Pojan käytös on toisaalta seksuaalisesti vihjailevaa, mutta enimmäkseen hän keskittyy eleitten imitointiin, vaatteiden ja vartalonmuotojen arvosteluun yms.

En oikein osaa tarttua siihen mitenkään. Olen yrittänyt pitää puhuttelua, mutta en edes uskalla olla sen kanssa kahden kesken ja tuntuu ettei hän paskaakaan välitä siitä mitä yritän sanoa. Naureskelee vaan, saattaa pyytää ivallisesti "anteeks ny", mutta jatkaa samaa menoa heti seuraavalla tunnilla.

Niin, ja Otto ei kyllä ole kyseessä (vai mikä se nyt oli...).

Ap

Vierailija
8/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on nyt pojan kostoreaktio. Koska muutenhan opettaja on tuon ikille aika yhdentekevä - täytyy olla joku syy, joka yhdentekevyyden poistaa.

Tämän nimenomaisen tapauksen kohdalla jo myöhäistä, mutta ehkä ap:n kannattaa jatkon kannalta mietitiä, miten oppilaitaan kohtelee, ihan vaikka suhteesssa siihen vanhaan sanalaskuun metsäänhuutelusta.8

Vierailija
9/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää oppilaan kanssa kahden tai voit olla vaikeuksissa. Mene heti aamulla puhumaan rehtorin kanssa asiasta, vaikka se olisi kuinka vaikeaa. Mitä kauemmin odotat sitä vaikeammaksi tilanne menee. Ja usko pois, poika muuttuu vain kamalammaksi. Olen itse ollut tilanteessa, jossa oppilas rupesi seuraamaan elämääni liian läheltä. Terv. opettaja, 25 vuotta alalla

Vierailija
10/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on nyt pojan kostoreaktio. Koska muutenhan opettaja on tuon ikille aika yhdentekevä - täytyy olla joku syy, joka yhdentekevyyden poistaa.

Tämän nimenomaisen tapauksen kohdalla jo myöhäistä, mutta ehkä ap:n kannattaa jatkon kannalta mietitiä, miten oppilaitaan kohtelee, ihan vaikka suhteesssa siihen vanhaan sanalaskuun metsäänhuutelusta.8

Muistan hyvinkin kuinka yläasteella pojat kiusasivat meidänkin koulussa paria naisopettajaa. Se oli tosin lähinnä sellaista naureskelua, mitä nämä opettajat eivät oikein edes tajunneet. Mutta siis kyllä tuon ikäiset opettajille ilkeilee. Hakevat sillä lähinnä hyväksyntää luokkakavereiltaan ja näyttävät kuinka he 'uskaltavat'.

Koita ap olla noteeraamatta asiaa mitenkään. Ja tuon ikäiselle voi tosiasn antaa jo vähän takaisin.

Vierailija
11/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeilystä jälki-istuntoa. Et enää neuvottele pojan kanssa. Kun on muutaman kerran istunut, voi käytös muuttua. Ja vaikkei muutu, saa siitä muut (ja poika) viestin, että ketään ei saa kohdella niin.

Vierailija
12/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut useasti samanlaiseen tilanteeseen ja olen kyllä ihan kivan ja reilun open maineessa. Tuon ikäiset pojat nyt ei vaan aina tiedä missä se raja menee miten opettajalle puhutaan tai yleensäkin toisille ihmisille tai aikuisille.

Noihin tyyppeihin ei keskustelut auta, ainoastaan sellainen kohteliaalla tavalla esitetty julkinen nolaaminen, jota muuten ei tietenkään harrasteta.

Kysymyksiiin kannattaa esittää vastakysymys eli jos poika kyselee open ulkomuodosta vaikkapa tyyliin "oletko ope lihonut?" niin samalla mitalla vaan takaisin eli "en ole, entä oletko itse?"

Ei saa olla liian kiltti.

Vierailija
13/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia on maailman sivu - nuoria naisopettajia - katsottu teinipoikien taholta sillä silmällä.

Nykyään ulkonäön ivaaminen on vielä teineillä maan tapa, ikävä kyllä. Mikäpä naisopen suun paremmin tukkii, kuin jos kommentoi sitä riipputissiseksi lehmäksi!

Kympin ja seiskan kaltaisista idiooteista ei kannata välittää, he eivät selvästi ole käyneetkään luokassa ikinä.

Vierailija
14/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opit vielä.

Ota jutut huumorilla ja vedä asiat yli... saat aseen pois pojalta. Hän huomauttelee, kun huomaa että sillä on suhun vaikutusta.

Murrosikäisten kanssa pärjää huumorilla parhaiten, ja ikäviltä huomautteluilta välttyy, kun on askeleen edellä oppilaita. Esim. jos sulla on hampaat ihan vinossa, sanot jotain siihen liittyvää hauskaa, tai jos olet esim. lihava, heität vaikka sivulauseessa, että "odota ope lyllertää kohta paikalle" tms. Tästä ei varmasti enää tässä vaiheessa ole apua, mutta jatkoa ajatellen...

Muurosikäisten kanssa eivät tosikot, tai huonolla itsetunnolla varustetut pärjää. Koveta nahkasi niin pääset helpommalla!

Vierailija
15/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaankin ollut tosi ilkeä. On vaikka kysynyt onko poika tehnyt läksyjään tai kehdannut pyytää poikaa olemaan tunnilla hiljaa.

Ei minun nuoruudessani taulapäät syytä tarvinneet, kunhan luulivat olevansa cooleja kun kukkoilivat aikuisille. Omat vanhempani olisivat hävenneet silmät päästään jos minä olisin niin tehnyt, näiden kukkopoikien vanhemmat eivät.

Kiusaamistahan tuo on ja mielestäni huolestuttavaa ihan ilmiönäkin Suomessa.

Mä taas epäilen, että ap on jo ilkeillyt ja mollannut poikaa. Ja tämä on nyt pojan kostoreaktio. Koska muutenhan opettaja on tuon ikille aika yhdentekevä - täytyy olla joku syy, joka yhdentekevyyden poistaa.

Vierailija
16/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää oppilaan kanssa kahden tai voit olla vaikeuksissa. Mene heti aamulla puhumaan rehtorin kanssa asiasta, vaikka se olisi kuinka vaikeaa. Mitä kauemmin odotat sitä vaikeammaksi tilanne menee. Ja usko pois, poika muuttuu vain kamalammaksi. Olen itse ollut tilanteessa, jossa oppilas rupesi seuraamaan elämääni liian läheltä. Terv. opettaja, 25 vuotta alalla

Pitäisi yrittää kerätä rohkeus siihen. Olen koko ajan optimistisesti ajatellut että kyllä se kohta loppuu, kun en huomioi sitä tai koitan ottaa huumorilla tai jotain... Mutta kun ei tunnu loppuvan niin alkaa jo syödä. Muu luokkakin menee levottomaksi ja tuntuu että auktoriteetti alkaa olla siellä ihan hukassa. Jotenkin se hyypiö vaan osaa tehdä sen niin taitavasti että siitä on vaikea mennä puhumaan. Jos selittää vaan että kun se arvostelee mun vaatteita ja matkii mun eleitä, niin kuulostaa tyhjännarisijalta, kyllä ne oppilaat muutenkin saattaa sellaista tehdä eikä sitä pidä ottaa iseensä. Jos taas sanoo että kokee sen seksuaalisena ahdisteluna, niin sitten tulee sellainen olo että onko itse rehtorin silmissä joku pervo, joka kuvittelee jotain oppilaista... Kaiken lisäksi rehtori ei ole sellainen, jolle tykkäisin mitään kamalan luottamuksellista kertoa... :(

Millähän tyylillä tän vois ottaa esiin?

ap

Vierailija
17/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut sen ja sen ulkonäön ihan p*skaks joskus kahden kesken ja uhkaat että moottoripyöräjengikaverisi tulevat opettamaan sen tavoille. Mut ensin poistat puhelimen ettei pääse tekeen nauhotuksia. Ja kun tulee reklamaatiota olet vaan ihan että mitä ihmettä..."minä kiltti opeko? Lapsellanne on ehkä jonkun asteinen mieleneterveysongelma...tässä psykiatrian polikllinikan yht.tiedot."

Vierailija
18/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut sen ja sen ulkonäön ihan p*skaks joskus kahden kesken ja uhkaat että moottoripyöräjengikaverisi tulevat opettamaan sen tavoille. Mut ensin poistat puhelimen ettei pääse tekeen nauhotuksia. Ja kun tulee reklamaatiota olet vaan ihan että mitä ihmettä..."minä kiltti opeko? Lapsellanne on ehkä jonkun asteinen mieleneterveysongelma...tässä psykiatrian polikllinikan yht.tiedot."

Vierailija
19/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua puhua rehtorille, juttele kuraattorin kanssa. Kuraattorit ovat nähneet koko kirjon eivätkä pienestä hätkähdä.Huumorilla pärjää kyllä yleensä, mutta koska tilanne on sinulle oikeasti inhottava, olisi paras kääntyä toisen aikuisen puoleen. Muuten, myös opot ovat taitavia näissä jutuissa. Älä jää yksin.se 25 vuotta opettanut

Vierailija
20/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän monet aikuiset kuvittelevat, että on ihan ok puhua muorille rumasti, mollata, ilkeillä, kommentoida fyysistä kehitystä ja ulkonäköä ja kaikkea sellaista, mitä eivät omalle kohdalleen sallisi - tai kun se omalle kohdalle iskee, sitä pidetään kiusaamisena.

Eli oikeasti se metsä vastaa. Ja kun nuorta kunnioittaa, hän kunnioittaa sinua. Mulla on näistä nuorsita okemusta laajalti, vaikkakin enimmäkseen luokkahuoneen ulkopuolelta.

On varmaankin ollut tosi ilkeä. On vaikka kysynyt onko poika tehnyt läksyjään tai kehdannut pyytää poikaa olemaan tunnilla hiljaa.

Ei minun nuoruudessani taulapäät syytä tarvinneet, kunhan luulivat olevansa cooleja kun kukkoilivat aikuisille. Omat vanhempani olisivat hävenneet silmät päästään jos minä olisin niin tehnyt, näiden kukkopoikien vanhemmat eivät.

Kiusaamistahan tuo on ja mielestäni huolestuttavaa ihan ilmiönäkin Suomessa.

Mä taas epäilen, että ap on jo ilkeillyt ja mollannut poikaa. Ja tämä on nyt pojan kostoreaktio. Koska muutenhan opettaja on tuon ikille aika yhdentekevä - täytyy olla joku syy, joka yhdentekevyyden poistaa.