Mikä teitä vaivaa parkkipaikoilla? Eikä ole mitään itsesuojevaistoa
joka sanoisi ettei peruuttavan auton taaksen kannata rynnätä niillä ostoskärryillä joissa istuu lapsi ja muutenkin?
Tänään taas meinasin peruuttaa yhden perheen päälle, näkyvyys autosta parkkipaikalla on todella huono, pitää katosa joka suuntaan ettei kolhi viereisiä autoja, tilat on pienet ja joka suunnasta tunkee ihmistä, kärryä ja lasta ja aikuista taakse vaikka näkee että auto peruuttaa??
Kommentit (50)
kuka oikeudessa olisi sitten se vastuullinen, niin kyllä järkevä ihminen väistää nähdessään että parkkiruudussa on auto, jossa on (selvästi ja kirkkaasti) näkyvät parkkivalot päällä. Puhumattakaan siitä, että se auto olisi jo liikkeellä.
Parkkihallissa peruutettaessa yleensäkin on autoilijan koitettava havainnoida 360 astetta joka paikkaan ettei kolhi viereisiä autoja tai peruuta kenenkään päälle, ei niitä kävelijöitä aina vaan meinaa millään nähdä vaikka kuinka yrittäisi.
Fiksu kuljettaja tullessaan peruttaa ruutuun jolloin on turvallista lähteä pois ajamalla eteenpäin.
Fiksu kuljettaja tullessaan peruttaa ruutuun jolloin on turvallista lähteä pois ajamalla eteenpäin.
silloin saisin viikon ruokaostokset takaluukkuun? Meillä siihen kuuluu kuitenkin min. 5 ostoskassillista ruokaa + vessapaperit sun muut.
mutta ne ei kai tajua, ettei sillä oikeudella ole niin väliä jos kuolee.
En todellakaan aina tajua kun joku täysillä ajaa risteykseen pyörätieltä, kun olen odottamassa kääntymistä vasemmalle ja viimeksi kun olen katsonut oikealle, ei siellä ole ollut ketään tulossa. sitten kun alan kääntyä ihan rauhallisesti vasemmalle jostakin puskasta yhtäkiä eteen kurvaa pyöräilijä tuhatta ja sataa, sillä se on hänen etuajo-oikeutensa mennä ensin!!!
Halooo, ihan pikkasen järkee peliin, jarrutus ja olisin mennyt sekunnissa edestä ja hän olisi saanut sitten mennä turvallisesti tien yli, mutta ei. Minä saan juuri ja juuri pysäytettyä auton, vaikkei vauhtia ole, mutta kun matkaa on vain 10 cm siihen, etten törmää ja pyöräilijä tekee vielä väistävän mutkan...
Oliko se nyt riskin arvoista? Entäs jos en olisi huomannut jarruttaa? Syy olisi ollut minun, ei siinä mitään, lohduttaisiko se siellä renkaan alla jotain?
nyt on MINUN oikeus mennä?
Kyllä on tyhmää väkeä, ei voi muuta sanoa! Ja ap, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat!
"Kaikista liikennevahingoista peräti 40 prosenttia tapahtuu pysäköintialueilla. Luku on kasvanut vuodesta toiseen aina vaan suurentuvien parkkialueiden myötä.
Pysäköintialueilla autojen seassa liikkuu myös jalankulkijoita, mutta alueilla sattuu harvoin henkilövahinkoja.
Kävelijöiden tulee käyttää jalankulkuun merkattuja väyliä. Ruutujen väliset ajoväylät olisi jätettävä autoilijoille, joten jalankulkuväylien puuttuessa ostoskärryjä ei työnnetä keskellä ajoväyliä vaan niiden laidalla. Tämä osaltaan lisää pienten maalivaurioiden riskiä."
joka sanoisi ettei peruuttavan auton taaksen kannata rynnätä niillä ostoskärryillä joissa istuu lapsi ja muutenkin? Tänään taas meinasin peruuttaa yhden perheen päälle, näkyvyys autosta parkkipaikalla on todella huono, pitää katosa joka suuntaan ettei kolhi viereisiä autoja, tilat on pienet ja joka suunnasta tunkee ihmistä, kärryä ja lasta ja aikuista taakse vaikka näkee että auto peruuttaa??
Äläs nyt hötkyile, ajattele ensin, mitä kirjoitat. Peruuttava auto on AINA syyllinen jos tällaisessa tilanteessa tulee törmäys. Eli kyllä se niinpäin menee, että se peruuttaja katsoo,koska on tilaisuus peruuttaa, eikä jalankulkija katso, koska on tilaisuus kävellä siitä.
mitä hyötyä on siitä että lapsesi tai itse jäät auton alle ja olit silti oikeassa?
Onko sulla joku itsensävahingoittamisvietti??!!
Jos parkkipaikalta auto lähtee peruuttamaan ruudusta ja sinä tieten tahtoen kävelet alle niin kenen vika ja syy törmäys oikein on? Oletko tosiaan niin tyhmä että luulet että jalankulkija, joka kävelee AUTOTIELLÄ (ajoväyläksi luokitellaan se tie missä autot ajaa parkkipaikoilla) ei olisi vastuussa siitä että kävelee peruuttavan (jo liikkuvan) auton alle?
Se on autotie senkin pässi!! Ja kävelijä väistää!!
Kun parkkipaikalla on paljon autoja, molemmilla puolilla joku auto ja siihen päälle pahimmassa tapauksessa vesisade tmv. ei sitä heti näe jos joku toisen auton takaa pomppaa eteen.
Ei se tönäisy varmasti mukavalta tunnu.