Mikä teitä vaivaa parkkipaikoilla? Eikä ole mitään itsesuojevaistoa
joka sanoisi ettei peruuttavan auton taaksen kannata rynnätä niillä ostoskärryillä joissa istuu lapsi ja muutenkin?
Tänään taas meinasin peruuttaa yhden perheen päälle, näkyvyys autosta parkkipaikalla on todella huono, pitää katosa joka suuntaan ettei kolhi viereisiä autoja, tilat on pienet ja joka suunnasta tunkee ihmistä, kärryä ja lasta ja aikuista taakse vaikka näkee että auto peruuttaa??
Kommentit (50)
Oli pimeä ja tihkusade. Ikkunat eivä tolleet huurussa, mutta tihkusadehan pitää ikkunan ulkopuolella koko ajan vesipisaroita. Meidän autossa ei ole lasinpyyhkijää ja sitten ihmiset ryntäilee siellä pimeässä lastensa ja kärryjensä kanssa. Kyllä sai peruuttaa ihan etanavauhtia ja silti pelkäsin, että peruutanko jotain päin.
En mä itse käyttäydy kävellessä tolkuttomasti vaan otan muutkin huomioon jo ihan oman ja lasteni henkien takia.
autoilijat kyllä väistävät ja ovat tarkkaavaisia, vaikka varmasti ovatkin, en sano sillä, mutta kyllä mulla nyt sen verran on järkee päässä, että en jätä kaikkea autoilijan vastuulle. Vaikka olisi kuinka tarkkaavainen autoilija, niin jokaiselle voi sattua virheitä ja se virhe voi sattua just silloin, kun se jalankulkija ajattelee autoilijan huomaavan hänen kiilaavan auton eteen.. Ei jösses...
autossa on tuulilasissa pyyhkijät.
Ed. lisää.
Toki autoilijoilla se vastuukin on, ihan yhtälailla kuin jalankulkijalla. Olisihan se tietty kohteliasta autoilijan päästää jalankulkija ensin ym. mutta ei se mikään vastuu ole. Hah, sallikaa mun nauraa!
väistää poikittaista liikennettä, kun tulet itse kolmion takaa, mutta ei se mikään vastuu ole, niinkö?
Kun talutan 3 vuotiastani tarhaan, että ylitän suojatien, jossa on koroke keskellä...
Suunnistan reippaasti kohti suojatietä ja seison lapsen kanssa ajotiellä...ja edelleenkään kaikki ei tajua päästää yli!!!
Monesti hyppään nopeasti ja päättäväisesti autotien puolelle, niin että joku idioottiautoilija joutuu tekemään äkkijarrutuksen!!
Oppivat toivottavasti jotain!
Toki autoilijoilla se vastuukin on, ihan yhtälailla kuin jalankulkijalla. Olisihan se tietty kohteliasta autoilijan päästää jalankulkija ensin ym. mutta ei se mikään vastuu ole. Hah, sallikaa mun nauraa!
väistää poikittaista liikennettä, kun tulet itse kolmion takaa, mutta ei se mikään vastuu ole, niinkö?
Hyvä kuitenkin, kun kysyit, selveni sekin....
Kun talutan 3 vuotiastani tarhaan, että ylitän suojatien, jossa on koroke keskellä...
Suunnistan reippaasti kohti suojatietä ja seison lapsen kanssa ajotiellä...ja edelleenkään kaikki ei tajua päästää yli!!!
Monesti hyppään nopeasti ja päättäväisesti autotien puolelle, niin että joku idioottiautoilija joutuu tekemään äkkijarrutuksen!!Oppivat toivottavasti jotain!
Edelleenkään kaikki autoilijat ei välttämättä ehdi reagoimaan näihin, vaikka ovatkin valppaina, syyn tai toisen vuoksi. Esim. sää..
Tottakai se on vastuu, kerta se on liikennemerkilläkin ilmaistu.
ei mielestäsi tarvitse noudattaa, joita ei ole liikennemerkein osoitettu? Et siis tasa-arvoisessa risteyksessä väistä oikealta tulijaa muuta kuin kohteliaisuudesta?
Monesti hyppään nopeasti ja päättäväisesti autotien puolelle, niin että joku idioottiautoilija joutuu tekemään äkkijarrutuksen!!Oppivat toivottavasti jotain!
Edelleenkään kaikki autoilijat ei välttämättä ehdi reagoimaan näihin, vaikka ovatkin valppaina, syyn tai toisen vuoksi. Esim. sää..
että mielestäsi jalankulkijan pitää odottaa ruuhka-ajan loppumista ennen kuin saa ylittää tien suojatietä pitkin?
Tottakai se on vastuu, kerta se on liikennemerkilläkin ilmaistu.
ei mielestäsi tarvitse noudattaa, joita ei ole liikennemerkein osoitettu? Et siis tasa-arvoisessa risteyksessä väistä oikealta tulijaa muuta kuin kohteliaisuudesta?
Mitenköhän sä oot pärjänny elämässä, kun ymmärrät kaiken miten itse haluat. Jos oisit lukenu ajatuksella, etkä jättäny aivoja narikkaan, olisit ehkä tajunnut mun pointin. En nyt vaivaudu sitä sulle enempää selittämään, valitan.
Mutta pimeällä, vesisateessa, ilman heijastinta jalankulkijan näkee liian myöhään. Todella pahoja vaaratilanteita päivittäin kun reippaasti kävelevä jalankulkija on jo suojatiellä ennen kuin hänet huomaa. Eri asia hyppiä valoisalla suojatielle autoilijoita ärsyttääkseen mutta älkää tehkö sitä pimeällä. Tai liukkaalla.
Ajaisit sinä sitten hitaammin!
Oikeasti, onko sinua päähän potkittu lapsena kun et tajua että tien maksiminopeus on PARHAALLA SÄÄLLÄ, sitä hitaammin kun ajaa paskalla säällä niin ei panikoi joka hemmetin ihmistä! :(
Mutta hei, ole sinä se mulkku joka painaa säässä kuin säässä samalla nopeudella, mieluiten tietenkin ylinopeudella niin voit aina kiljua siellä rattisi takana ihmisille.
Sinussa itsessäsi ei koskaan ole mitään vikaa.
Olen aina ajanut liikenteessä ilman että jalankulkijat ottaa pattiin. Kyllä tuossa suurin asia joka on pielessä on oma tilanteesi siellä autossa. Sääli vaan niitä jotka vaarannat ajotavallasi!
Mutta pimeällä, vesisateessa, ilman heijastinta jalankulkijan näkee liian myöhään. Todella pahoja vaaratilanteita päivittäin kun reippaasti kävelevä jalankulkija on jo suojatiellä ennen kuin hänet huomaa. Eri asia hyppiä valoisalla suojatielle autoilijoita ärsyttääkseen mutta älkää tehkö sitä pimeällä. Tai liukkaalla.
kun mä näen myös ne pimeät jalankulkijat pimeällä, ihan ajoissa ehdin pysäyttää ennen suojatietä. Katsos kun mä kun ajan autoa ja näen edessä olevan suojatien, mä hidastan vauhtini sellaiseksi, että pystyn pysäyttämään, jos joku sattuukin suojatielle ilman heijastinta kävelemään. Vasta kun näen selvästi, että ketään ei ole edessä, vasta sit kaasutan suojatien yli. Ja teen näin ihan jokaisen suojatien kohdalla. Koskaan ei ole jalankulkijat saaneet pulssiani kohoamaan.
valittamassa ja keksimässä muita vääryyksiä, mitä sinua kohtaan maailmalla tapahtuu!
Etenkään pimeällä ei yksinkertaisesti voi nähdä kaikkia ilman heijastinta muitten autojen takaa alle hyppäääviä urpoja. Vaikka kuinka päätä pyörittää ja ikkunat ovat huuruttomat jne.
Onpa kiva sitten sen lapsensa hautajaisissa uhota, että oli oikeassa. Itse en vaaranna lastani tai itseäni ottamalla turhia riskejä. Yritän parhaani mukaan varoa.
Prisman parkkihallissa lähden autollani peruuttamaan niin yhtäkkiä taakse tallustaa vanhempi lapsen ja ostoskärryn kanssa...ja minä peruutin ensin!
Kuten missä tahansa paikoitusalueella...vain idiootti kävelee peruuttavan auton taakse.
vanhemmat opettaa lapsiaan?
Että autoja ei tarvitse varoa, aina on autoilijan vastuu jos päälle tulee? parkkipaikallakaan ei tarvitse varoa peruuttavia autoja, syöksy alle vaan!
Ei ihme että vahinkoja sattuu...
parkkiruudusta lähtevä autoilija on väistämisvelvollinen parkkipaikan ajoväylää kulkevaan liikenteeseen nähden.