Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hienoa tämä pankkien lainanantopolitiikka.

Vierailija
21.11.2012 |

Olen vakituisessa työssä, tulot bruttona 2500 euroa + lapsilisä ja elatustuki: tulot nettona 2250 euroa kk. Muita velkoja ei ole.

Ostaisin auton exäni äidiltä, ja hain S-pankista 2000 euron joustoluottoa (auton hinta 5000 euroa, säästässä 3000 euroa): Tulos emme myönnä joustoluottoa.

Hain Sampopankista -oma pankkini- myös 2000 euron lainaa samaan tarkoitukseen, vastaus: emme myönnä lainaa.

Luottotiedot kunnossa tietysti. Mikähän minusta tekee niin epäluotettavan ihmisen etten saa edes 2000 euron lainaa?! Asuntolainaa sain aikanaan 150000 euroa, kun exän kanssa asunto ostettiin.

En tiedä mistä pitäisi riipaista kokoon rahat autoa varten, vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumismuoto, jos asut vuokralla niin viekö vuokra leijonan osan tuloistasi?

Kyllä ihmetyttää, vaihda pankkia.

Vierailija
2/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on reilu 800 euroa, mutta käteen jää silti 1450 euroa josta luulisi maksavan tuollaista joustoluottoa aika kepeästi.

Voikohan syynä olla se että työsuhteeni on kohtalaisen uusi, eli kesällä alkanut..?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan parhaiten saatu nordeasta ja muutenkin ok pankki

Vierailija
4/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakituinen vai määräaikainen? Koska edellinen työsi loppui ja uusi alkoi, oliko tässä välissä ns. tyhjää?

Itse sain joustoluottoa aikoinaan 2000 euroa, vaikka olin 3 kk:tta aikaisemmin vaihtanut työpaikkaa. Vaihdoin tuolloin vakituisesta (9 vuotta kestäneestä) vakituiseen, joten sen vuoksi ei ollut ongelmaa.

Vierailija
5/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on vakituinen työ ja alkanut kesällä, välissä ei ollut tyhjää.

AP

Vierailija
6/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei ketään saa sieltä :).

Parhaiten saat lainaa, kun menet pankkiin takaajan kanssa.

Näin minä tein. Ongelma tietysti, jos ei ole takaajaa :(

Vierailija
7/7 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että 5000 euron arvoinen auto riittää takaukseksi, jos otan lainaa vaan sen 2000 euroa siihen.

Omat vanhempani asuvat ulkomailla, eikä sieltä voi oikein apuja odotella.

Onneksi tuo 2000 euroa on niin pieni summa että saan sen nyt luultavasti kaavittua kokoon jollain tavalla.

Ystäväni, jonka vuositulot ovat reilu 40 000 ei saanut Santanderista autolainaa 10 000 euron verran autoonsa! Kun taas hänen miehensä, joka oli sillä hetkellä työtön, sai oman autolainansa 50 000 euroa lisäksi helposti nimiinsä tuon 10 000 euron lainan.. Joskus tuntuu että arpooko joku näitä lainapäätöksiä.

AP