Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahkeruudesta rangaistaan, en saa työttömyysrahaa vaikka on työttömiä päiviä

Vierailija
18.11.2012 |

Saan soviteltua päivärahaa, noin 80€/pvä.

Teen satunnaisesti töitä, osan työajasta on ylipitkiä päiviä ja tunteja tulee välillä melkoisesti. Tarkastelujaksossa saattaa olla 6-12 työtöntä päiväää. Haluaisin noilta päiviltä luonnollisesti työttömyysrahaa mutten saa.

Mielestäni ahkeruudesta pitäisi palkita eikä rangaista.

Tällä tavoin perusduunarilla olisi mahdollista kohottaa elintasoaan.

Ymmärrättekö pointin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratian takia ei vain kannatanut työskennellä, koska tarvitsin liitteeksi luonnollisesti aina palkkanauhan. Tämä tarkoitti päivärahan maksamisen siirtymista viikoilla joihin minulla ei ollut varaa.

Käsittelyä nopeuttamaan oli onneksi kehitetty sähköinen hakemus, mutta liitteitä siihen ei pystynyt liittämään, vaan ne piti aina postittaa...

Vierailija
2/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan soviteltua päivärahaa, noin 80€/pvä.

Teen satunnaisesti töitä, osan työajasta on ylipitkiä päiviä ja tunteja tulee välillä melkoisesti. Tarkastelujaksossa saattaa olla 6-12 työtöntä päiväää. Haluaisin noilta päiviltä luonnollisesti työttömyysrahaa mutten saa.

Mielestäni ahkeruudesta pitäisi palkita eikä rangaista.

Tällä tavoin perusduunarilla olisi mahdollista kohottaa elintasoaan.

Ymmärrättekö pointin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan kaikki tekis pitkiä ja olis "työtön" loput kuusta ja nostaisi rahaa

Vierailija
4/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Työpaikka ei tullut minkään työhönosoituksen kautta vaan hommasin sen itse.

t.2

Vierailija
5/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten pätkien tekeminen on tosi vaivalloista tuon byrokratian takia. Itse tein jossain vaiheessa opettajansijaisuuksia ja olin välillä vaikeuksissa: palkka sijaiselle maksetaan vasta, kun virassa oleva opettaja on tenhyt virkavapaushakemuksen. Aina eivät muistaneet tehdä ja jouduin odottamaan palkkatodistusta pitkään ja vasta sitten voin tehdä työttömyyspäivärahahakemuksen. Ja sitten vielä piti odottaa, että se käsitellään. Jos miehelläni ei olisi ollut säännölliset tulot, en olisi voinut tehdä pätkäsijaisuuksia. Ne olivat tärkeitä tulevan työnsaannin kannalta, mutta taloudellisesti kannattamattomia.

Aina ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pienet pätkätyöt. Ihan turha tulla huutelemaan tänne, että mene kunnolla töihin, lusmu. Jos työttömänä viitsii tehdä pikkupätkää on kaikkea muuta kuin lusmu, koska koko systeemi perustuu menneiden vuosikymmenten työelämään.

Mun mielestä työmarkkinatuen päälle pitäisi voida tienata tiettyyn rajaan asti vapaasti, jotta työntekoon oikeasti kannustettaisiin. Tämä säästäisi julkisia varoja, koska kenenkään ei tarvitsisi käsitellä noita satoja papereita jatkuvasti.

Olen onneksi nykyään kokoaikatöissä, mutta muistan nuo hankalat paperirumbat menneisyydestäni. Olen ihan ap:n tukena tässä.

Vierailija
6/6 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivärahan perusteena olevasta palkasta. Sinulla ilmeisesti tämä ehto täyttyy, joten et luonnollisesti saa työttömiltä päiviltä työttömyyskorvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä