Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä tehdä helposti itkevän ja raivostuvan 9-vuotiaan kanssa?!!!

Vierailija
18.11.2012 |

Esimerkki tilanne tältä aamulta:

Tyttö rupeaa tekemään kirjettä kaverille, mutta viimeiseen väripaperiin tulee virhe, ja sitä ei voi leikata pois (ensimmäinen Hei sana), koska paperista tulisi oleellisesti liihan pieni, eikä kaikki asiata voi hänen mielestään enää mitenkään mahtua siihen....

Järkyttävää itkua ja tavaroiden heittelyä seuraa tuosta pikku jutusta. Ja jankutus jatkuu itkun säestämänä: Mene heti ostamaan uusia väripapereita ja oranssi värikynä, koska edellinen ei enää pelitä.

Joskus saattaa aloittaa kauhean itkukonsertin jos alkaa tekemään läksyjä. Sanoo ennen kuin on aloittanutkaan opettelua, ettei voi mitenkään oppia esim. maanosia, ja opettaja vaatii että ne osataan (tietenkin..) ja KAIKKI kaverit jo osaa ne. Sama juttu kertotauluista tai ihan mistä vaan haluaa aloittaa itkuhuutokonserttinsa.

Olen pikkaisen väsynyt enkä tiedä miten toimisin, vai pitäisikö toimia mitenkään. Ainut minkä olen huomannut rauhoittavan hieman edes minua on lapsen lähettäminen omaan huoneeseensa karjumaan.

Onko teillä muilla samanlaisia oireita lapsissa? Onko tämä jotain esimurkkuikäisen oireilua, vai vaan huonosti kasvatetun lapsen oireilua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kirjoitusvirheistä, en tarkistanut tekstiä ennen lähetystä...

Vierailija
2/5 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täydellisyyden tavoittelija. Omankin alkoi lopulta heittää koulussakin työt roskiin kun eivät itselleen kelvanneet ja siitä alkoi kierre kun ei niitä ehditty edes arvostella. Koittaisin saada tytön lopettamaan vaikka työ olisi kesken hieman. Sano vaikka että työ usein parempi kun ei ole ihan loppuun asti viety.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rajojen asettaminen on auttanut jonkn verran.

Omassa huoneessa saa itkeä, mitään ei saa rikkoa, ja teen selväski ettei lapsi määräile minua.

Vierailija
4/5 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 8v ja tismalleen samanlaista on.

Kiukku liittyy myös nälkään. Jos on nälkäinen saa silmittömiä raivonpuuskia.

Ja sitten se loukkaantuminen ja pienikin epäonnistuminen. Ei aina jaksaisi sitä turhanaikaista itkua.

Vierailija
5/5 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin poika.

Nälkä saa pinnan lyhenemään oleellisesti eli on tosi tärkeää että syö riittävän usein.

Lisäksi tietyt lisäaineet, mausteet ja ruoka-aineet saavat lapsen "räjähdysherkäksi". Eli näitä syötyään on herkästi itkuinen ja raivostuu pienimmästäkin asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi