Jos emme mene naimisiin
niin miksi en voisi sanoa että olemme kihloissa? Eihän sitä tiedä jos vaikka kiikkustuoli iässä intoutuisimme vielä menemäänkin. Eihän nykyään monikaan mene naimisiin vuoden sisällä kihlauksesta joten miksi en voisi puhua kihlauksesta?
Kommentit (93)
Tälläinen ¿kihlautuminen¿ ei kuitenkaan tiukasti ottaen ole kihlautuminen lainkaan, sillä kihlautumisen koko idea on juuri sopiminen avioliittoon menemisestä tulevaisuudessa.
Eli ET OLE kihloissa vaan avoliitossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja jos me nyt ollaan sovittu milloin mennään naimisiin niin eikö se nyt enää olekkaan kihlaus? Mitä vielä pitää sopia? -ap
Vierailija:
Eihän sitä tiedä jos vaikka kiikkustuoli iässä intoutuisimme vielä menemäänkin.
Eli eivät ole kai mitään sopineet, kunhan miettii että ei sitä koskaan tiedä...
Tuo ei ole kihlausta nähnytkään.
Vierailija:
Eli-olen kihloissa!! -ap
Minkä ikäinen OIKEASTI olet!?!?!?! Kannattaisiko vielä harkita yhdessä POIKAystäväsi kanssa tuota hommaa.
Nykyään moni pari menee kihloihin sopimatta tulevien häiden ajankohtaa, päättäen ajankohdaksi ¿sitten joskus¿ tai jotkut menevät vain kihloihin aikomattakaan avioitua koskaan. Viimeisessä tapauksessa pari haluaa näyttää kenties olevansa ¿vakavammin¿ yhdessä kuin vain seurustellen, mutta eivät kuitenkaan halua/uskalla avioliittoa solmia.
HUOM!
Tälläinen ¿kihlautuminen¿ ei kuitenkaan tiukasti ottaen ole kihlautuminen lainkaan, sillä kihlautumisen koko idea on juuri sopiminen avioliittoon menemisestä tulevaisuudessa.
HUOM!
Eli ei kihloissa vaan AVOLIITOSSA!
Kun alussa sanoit, että te ette ehkä koskaan mene naimisiin. Ja yhtä äkkiä puhut, että menettekin varmasti vanhainkodissa? Onko miehesi tästä tietoinen vai ihanko itse päätit...?
KIHLAUS:
Alkaa kun naimisiin päätetään mennä, ja päättyy papin aameneen eli siihen kun teidät vihitään aviopuolisoiksi..
Ilman tätä lupausta ei ole kihlausta vaan avoliitto.
Tämä on selkeää kunhan tietää perusasiat, voitjhan kysyä vaikka omasta seurakunnastasi neuvoa..
:)
Siksi alussa sanoin että ei varmaan mennä naimisiin kun ystäväni puheista ymmärsin että se hääpäivä pitäisi olla tässä muutamien vuosien sisällä. Mutta tuo vanhainkoti ikä sopii meille. Että voinko nyt sanoa olevani kihloissa? -ap
Olen perinteiden puolesta sekä avioliiton. Muista että aviopareista 50% pysyy yhdessä koko elämän.
Tyyliin:
" Pena hei käykö jos mennään sit vanhainkodissa niin voidaan sanoa olevamme kihloissa ja vähän yrittää olle tärkeitä....."
Ei tuo ole mikään oikea kihlaus nykynormeilla, kannatan avoliiton käsitettä tapaukseenne.
Miksi sinulle on niin tärkeää päästä sanomaan, että olet kihloissa? Miksi sinulle on tärkeää kertoa, että olet lupautunut menemään naimisiin kumppanisi kanssa? Jos teille kerran avioliitto ei mitään merkitse ja se toteutetaan (jos toteutetaan) vanhainkoti-iässä, niin miksi teidän pitää ilmoittaa avioliittolupauksesta? MIKSI?
Et tosiaan voi olla kovin aikuinen mieleltäsi.
Eikö se nyt sitten ole kihlaus????
Ja kiinnostuneille tiedoksi että olen itse 27-vuotta ja mies 33-vuotta. En vain ikinä ole oikein perehtynyt näihin asioihin kun eivät ajankohtaisia ole olleet ennen kuin nyt.-ap
Itse käsitän avoliitoksi joko sen, että asutaan yhdessä, tai sitten että asutaan erillään mutta ollaan kihloissa. Siis oikeesti kihloissa ;)
En ymmärrä, miksi ap:n mielestä on niin kamalaa sanoa, että " seurustelette" ? Ei se " kihlaus" -sana tosiaan sitä suhdetta paranna. Ja voipi muuten aiheuttaa todella paljon hämmennystä sukulaisissa, jos sanot teidän olevan kihloissa vaikkette olekaan -nehän alkaa jo teille häitä järjestelemään. Ihan yhtä hyvä se suhteenne on, seurustelitte sitten tai asuitte avoliitossa, tai olitte kihloissa/naimisissa, JOS suhde alunperinkään on ollut sellainen mitä toivotte. Tahtoo siis sanoa, että sormukset ei mitään pelasta, ja vastaavasti suhde ei huonone siitä, jos jättää ne sormukset hankkimatta :)
ei se kelpaakkaan. Pitäisi sopia päivästä muulla tavoin kun suoraan kysymällä?
Jos he eivät jostain syystä aiemmin halua naimisiin niin mitä sitten? Jos heille tuo vanhainkoti aika on jotenkin tärkeä,tärkeä päivähän se yleensä sovitaan hääpäiväksi. Mitä väliä sillä on miksi ap haluaa sanoa olevansa kihloissa jos jonain päivänä kerta in menossa syystä tai toisesta naimisiin. Ei kaikki silkasta rakkaudesta naimisiin mene.
Kihlauksen käsite ei mielestäni täyty vaikka vanhainkodissa naimisiin menemisestä " on ollut puhetta" ..
Jos on ollut puhettä niin se on " sitten joskus" tapaus eikä mikään lupaus avioliitosta, eli eivät tule olemaan kihloissa.
Ja hyvä pointti tuo että mitä sitten kihlajaisilmoituksessa ja juhlassa sanotaan... Että häitä ei tule??!!
Ainakin siskoni järjesti omat häänsä. Me olemme sopineet päivän milloin naimisiin menemme,Muutamme pian yhteen ja käymme ostamassa sormukset ja ilmoitamme nämä kahvin kera vanhemmillemme. Onko nyt hyvä? -ap
jotka siis on kyseessä silloin kun parin varsinainen tarkoitus ei ole naimisiinmeno vaan saada sormukset sormeen. vaikka nimi tuleekin ikäluokalta joka tätä eniten harrastaa niin sopii myös tähän tapaukseen.
Oikeasti ap, minkä ikäinen olet?
Luulen että tuo kihlaus on sinulle vain sitä vakavastiotettavuuden hakemista..?