Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä jouluhullu, voisiko joku joulunvihaaja/joulustressaaja

Vierailija
17.11.2012 |

tai ainakin aikaisia valmisteluja vihaava kertoa minulle mielipiteitään hieman tarkemmin?

En jaksa millään ymmärtää niitä ihmisiä, jotka marisevat jouluahdistuksesta ja siitä miten joulu tunkee joka paikkaan liian aikaisin ja miten tulee kauhea stressi yhden päivän takia. Miksi te ajattelette noin?

Tottakai ymmärrän, että kaikki eivät voi tykätä kaikesta ja se on ihan ok. Mutta juurikin tuo joulustressi ja sen hankkimininen menee minulla yli hilseen ja pahasti. Minusta on ihanaa valmistella pikku hiljaa muutaman kuukauden aikana, ilman stressiä ja kiirettä. Sen sijaan kuvittelisin, että jos ensin sulkee silmänsä ja korvansa koko joululta, ja sitten yrittää parissa viikossa saada kaiken kuntoon unelmien jouluun, niin johan siinä tulee hirveä kiire ja stressi ja kauheat paineet yhdelle unelmien päivälle!

Ehkä parhaiten omaa ajatusmaailmaani kuvastaisi se, että minulle joulussa ei ole tärkeintä päämäärä vaan matka. Jouluaatto on vain loppuhuipennus ihanalla vaelluksella synkän talven keskellä!

Jaksaisiko joku ihana (mutta kauppojen joulukrääsästä ärtynyt) ihminen vastata?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressin ja vitutuksen aikaiseksi. Itse olen jouluihminen joka ei luopusi joulusta mistään hinnasta.

taas joulu ei merkitse mitään, en siis vietä sitä. Ärsytys syntyy siitä, että kaupat, joissa joudun kuitenkin käymään ovat lähes kahden kuukauden ajan tukossa ihmisiä. Jostain syystä joulu saa ihmiset osatamaan tavaraa ja ruokaa älyttömästi. Joulun olemassa olo siis haittaa itseäni tästä syystä. Se mitä muut tekevät kotonansa ei kuulu minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi