Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä tuosta Erilaisten äitien Eteläniemi-perheestä. Miksei käytetty pesukone kelvannut?

Vierailija
17.11.2012 |

Ei meilläkään olisi varaa uuteen pesukoneeseen. Käytettynä ostettiin ja hyvin pelaa. Älytöntä, ettei ns. varattomana pysty elämään säästeliäästi vaan aina pitää saada sitä uutta ja hienoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi siellä kaupassa pitää käydä koko porukalla, älytöntä

Vierailija
2/19 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei olisi varaa pesukoneeseen, joten kun pesukone meni rikki niin katselin netistä ilmoituksia yms.

Sain käytetyn ilmaiseksi!

Olisko pitänyt kävellä sossuun hakemaan vähän rahaa? Olen hyvin pärjännyt omilla pienillä tuloillani. Ei ole muiden tehtävä elättää minua ja lapsiani.

Periaatteeni on,että kierrätetty tavara on parempi tavara.

Kierrän muutenkin aina kirppikset vähintään viisi kertaa vuodesssa ellen useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa piireissä, että millä helvatalla ovat sen pystyneet ostaa!

Oli auto vanha tai uusi, on varalla oltava tollainen 500 euroa yllättäviä hajoamisia varten. Vielä enemmän, jollei ole hinausvakuutusta.

Mikä tahansa auto voi hajota melkein mistä tahansa. Iso työ ja vaiva syntyy, kun se moderni tietokone onkin itse hajalla ja näyttää vääriä vikoja tai vikaa ei oikeasti olekaan missään...

Haluaisin todella tietää, mitä Tampereen sosiaali tekee, kun perhe kävelee pyytämään autonkorjausrahaa kun "pakkohan se on reissuille päästä"!? Eihän noi jaksa edes kävellä kuin maksimi 200 metriä.

Vierailija
4/19 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoa tukea myös siihen pesukoneeseen. Ihan lain mukaan sosiaalitoimisto toimii, ei tukiin vaikuta TV-ohjelmissa esiintymiset. Turha kiukutella nyrkkipyykistä jos ei kehtaa mennä sosiaalitukia hakemaan. Sinä et varmaankaan kehtaa myöskään ottaa vastaan lapsilisää, elatustukea, lapsilisän yh-korotusta? Niistäkin voi kieltäytyä, kirjallinen ilmoitus riittää. Vai arvaanko oikein että kyllä nuo tuet sinullekin kelpaavat ja niitä kehtaa hyvin vastaanottaa?

kun on tarpeeksi pokkaa ja kehtaa sitä vielä valtakunnan verkossa näyttää niin kyllähän se taivaskin aukeaa. Itse olen pienituloinen yh ja kun pesukone meni rikki niin eipä siinä muuta kuin nyrkkipyykkiä pesemään ensihätään. Ei olisi tullut mieleenkään mennä hattu kourassa sossun luukulle tai kuskata mummolaan pestäväksi. Jotkut kehtaa kun maailma on luotu heitä palvelemaan.

Kun monilla töissä käyvillä ei ole varaa ostella uusia pesukoneita.

Minkä takia yhteiskunnan pitäisi maksaa ihmisille uusi pesukone?

Juuri tuollaset on syyllisiä nykyiseen tilanteeseen.

Vierailija
5/19 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käytettyä huolis. Mieluummin kone jossa on takuuta.

niin sinulla ei pidä olla siihen mitään päätäntä valtaa.

Vierailija
6/19 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään autoo pitemmillä reissuilla, muuten joko kävellään tai käytetään julkisia. Jos kaikki lapset on mukana on auto jo lasten turvallisuudenkin kannalta tärkeä. Auto on vuosimallia 04 ei siis mikään uusi ja kaveri on sitä korjaillu. Isompiin yllättäviin remontteihin ollaan saatu sukulaisilta apua, mut sillon puhutaan tonnien remontista. Auto on tosiaan ostettu miehen käydessä töissä sillä ;) ollaan mietitty sen hävittämistäkin, kun nyt on ollu tiukempaa, mut eipä se pihassa seistessä paljoo kuluta :)

T:Johanna

Vierailija
7/19 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän perheeseen ostettiin vuosi sitten samanlainen. Siitä oli tullut/tulossa uusi malli, jolloin sitä myytiin tosi halvalla... Meille se kone tuli juuri sen takia!

Vierailija
8/19 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetty että on uusi, ihan keski-ikäinen auto siis näin Suomen mittakaavassa eikä millään mittapuulla ajateltuna uusi, eikä edes uudehko auto.

Vierailija
9/19 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpa ostajaa kusetettu ja reilusti.

Oikeesti kuka järkevä ihminen ostaa ilmapesun? Muutenkin mitä enemmän ohjelmia koneessa, sen varmemmin se menee rikki.

Ja pesukoneet eivät ole 20 vuodessa muuttuneet niin paljon.

Se niiden pesukone oli höntin valinta.

Vierailija
10/19 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttövoimavero pitää maksaa vaikka autolla ajetaan vain kerran viikossa. 600-700 euron vero veronmaksajien piikkiin? Törkeää touhua.

Vierailija
11/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kokonaan läpi syksyisen påitkän ketjun, mutta siihen ei voi enää kommentoida.

Olisin kysellyt, kuinka kukaan ei vielä ole kommentoinut perheen autosta sanaakaan. Nähdäkseni se oli tosi iso - vai oliko perhe saanut lainaksi jostain, kun sellaisella kuskattiin likaisia pyykkejä edes taas?

Nuimittäin tollainen kolmen penkkirivin auto ei ole mikään halpa hankkia ja ylläpuitää. Monta avaruuspesukonetta saisi vuodessa pelkillä bensa-, huolto-, katsastus- talvirengas- ja mahdollisilla dieselverokuluilla!

Ei auta, jos Marco on ostanut auton aikoinaan omalla palkkarahalla. Korjaukset ja huollot maksavat paljon ja ovat väistämättömiä joka vuosi. Millä ihmeellä toi perhe ostaa bensat/dieselit ja kiertelee ympäri Pohjolaa lomamatkoilla???

Itse tienaan ykkösellä alkavan summan nettona, ja vaikka mieskin tienaa on meillä pala kurkussa joka kerta, kun auto pitää viedä tai hinata pajalle.

Vierailija
12/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa voi myös korjata itse. Kaikissa isommissa autoissa ei ole iso polttoaineenkulutus.

Luin kokonaan läpi syksyisen påitkän ketjun, mutta siihen ei voi enää kommentoida.

Olisin kysellyt, kuinka kukaan ei vielä ole kommentoinut perheen autosta sanaakaan. Nähdäkseni se oli tosi iso - vai oliko perhe saanut lainaksi jostain, kun sellaisella kuskattiin likaisia pyykkejä edes taas?

Nuimittäin tollainen kolmen penkkirivin auto ei ole mikään halpa hankkia ja ylläpuitää. Monta avaruuspesukonetta saisi vuodessa pelkillä bensa-, huolto-, katsastus- talvirengas- ja mahdollisilla dieselverokuluilla!

Ei auta, jos Marco on ostanut auton aikoinaan omalla palkkarahalla. Korjaukset ja huollot maksavat paljon ja ovat väistämättömiä joka vuosi. Millä ihmeellä toi perhe ostaa bensat/dieselit ja kiertelee ympäri Pohjolaa lomamatkoilla???

Itse tienaan ykkösellä alkavan summan nettona, ja vaikka mieskin tienaa on meillä pala kurkussa joka kerta, kun auto pitää viedä tai hinata pajalle.

Vierailija
13/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tarpeeksi pokkaa ja kehtaa sitä vielä valtakunnan verkossa näyttää niin kyllähän se taivaskin aukeaa.

Itse olen pienituloinen yh ja kun pesukone meni rikki niin eipä siinä muuta kuin nyrkkipyykkiä pesemään ensihätään. Ei olisi tullut mieleenkään mennä hattu kourassa sossun luukulle tai kuskata mummolaan pestäväksi. Jotkut kehtaa kun maailma on luotu heitä palvelemaan.

Vierailija
14/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoa tukea myös siihen pesukoneeseen. Ihan lain mukaan sosiaalitoimisto toimii, ei tukiin vaikuta TV-ohjelmissa esiintymiset.

Turha kiukutella nyrkkipyykistä jos ei kehtaa mennä sosiaalitukia hakemaan.

Sinä et varmaankaan kehtaa myöskään ottaa vastaan lapsilisää, elatustukea, lapsilisän yh-korotusta? Niistäkin voi kieltäytyä, kirjallinen ilmoitus riittää.

Vai arvaanko oikein että kyllä nuo tuet sinullekin kelpaavat ja niitä kehtaa hyvin vastaanottaa?

kun on tarpeeksi pokkaa ja kehtaa sitä vielä valtakunnan verkossa näyttää niin kyllähän se taivaskin aukeaa.

Itse olen pienituloinen yh ja kun pesukone meni rikki niin eipä siinä muuta kuin nyrkkipyykkiä pesemään ensihätään. Ei olisi tullut mieleenkään mennä hattu kourassa sossun luukulle tai kuskata mummolaan pestäväksi. Jotkut kehtaa kun maailma on luotu heitä palvelemaan.

Vierailija
15/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puolustele tuota perhettä, ihmettelen toimintaa itsekin, mutta tosiaan ison auton kulut meillä ei ole yhtään sen suuremmat kuin pienenkään paitsi ehkä joo kulutuksen osalta mutta toisaalta taas se on diesel. Meillä ei ole ikinä, ei kertaakaan käytetty autoa huollossa tai korjaamolla. Auton korjaus meillä maksaa tasan sen mitä osat maksaa. Vuodessa yleensä menee 100e, viimesin kalliimpi osa oli pakoputki (70e). Joskus on hajonnut jotain isompaa, esim vaihdelaatikko, tämä tulee kalliiksi (useampi satanen) mutta onneksi ei edes joka toinen vuosi. Vakuutukset on meidän autossa n. 150e+verot eli meillä ison auton pitäminen maksaa 370e (katsastus+vero+vakuutus) ja tuon päälle dieselit sekä mahdolliset uudet osat (n.100e vuodessa). eli keskimäärin 500e/vuosi+diesel.

(Ja mies ei ole autonkorjaaja, on vain opetellut vuosien varrella ja auto on 2003 vuoden eli ei mikään muovitettu sähköauto eli sitä on helppo itse korjata. Jos ostaa uuden 2009 vuoden auton, turha valittaakkaan että korjauslasku itkettää kun pitää viedä huoltoon aina kun moottorivalo palaa)

Vierailija
16/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi (kuusi) niin pakkohan auton on olla iso. Eihän tuo perhe mahtuisi mihinkään viiden hengen hlö-autoon.

Vierailija
17/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/19 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käytettyä huolis. Mieluummin kone jossa on takuuta.