Postin kadottama huutispaketin
Ostin haalarin huutiksesta ja nyt näyttäisi siltä, että paketti on hukkunut postissa. Myyjällä ei ole tallessa lähetyskuittia, joten seurantakoodikaan ei ole tiedossamme. Jos pakettia ei nyt mistään ilmaannu niin voinko pyytää myyjälltä osaa maksusta takas vai mitä tässä pitäisi tehdä? Harmittaa tosi paljon, että just tuommoisen vähän arvokkaamman postin kanssa käy näin..
Kommentit (29)
sieltä kohdekuvauksestahan sä löydät paketin seurantatiedot, ei siihen mitään erillistä kuittia tarvita. Muussa tapauksessa käsket myyjän tehdä katoamisilmoituksen postiin ja vaadit saada siitä sähköisen kopion. Kyllä se löytyy, jos oikeasti on sulle sen lähettänyt!
Olen tehnyt huutiksessa jo yli 5000 kauppaa ja vaikka posti on vuosien saatossa n. 10 pakettia kadottanut, aina ovat lopulta löytyneet, pisimmän löytymiseen meni 3kk mutta löytyi silti. Ja postistasi voisit sitä kysellä omilla tiedoillasi, jos olisi tullut perille mutta sulla ei ole lähetystunnusta, jolla sitä kysyä.
Myyjä kusettaa. Turhaan pyydät rahoja takaisin, et varmasti saa, ei ole varmaan koko haalaria olemassakaan, tai se on myyty jollekin muulle aikoja sitten.
Jos paketti on kähetetty pakettina, niin eiköhän se lähettäjä voi käydä kysymässä postista sen koodin. Löytyy varmasti maksukortin tiedoilla tai käteismyyntinä ajankohdan avulla. Kerro ostajalle, että voit itsekin olla yhteydessä postiin.
Ostin haalarin huutiksesta ja nyt näyttäisi siltä, että paketti on hukkunut postissa. Myyjällä ei ole tallessa lähetyskuittia, joten seurantakoodikaan ei ole tiedossamme. Jos pakettia ei nyt mistään ilmaannu niin voinko pyytää myyjälltä osaa maksusta takas vai mitä tässä pitäisi tehdä? Harmittaa tosi paljon, että just tuommoisen vähän arvokkaamman postin kanssa käy näin..
että myyjällä on vaan iskeny ahneus päälle eli on päättänyt pitää sekä rahat että huutokauppatavaran (mikäli sitä koskaan on ollutkaan). Toi kuitin puuttuminen on NIIN läpinäkyvää.
Sä vielä uskot. Sano, että teet rikosilmoituksen, jos ei postita/palauta rahoja.
Laitoin aina seurantakoodin mukaan, kun lähetys oli postitettu. En kyllä luvannut palauttaa rahoja, jos posti katosi matkalla. Enhän voinut vaatia vastaanottajaa maksamaan kirjattua lähetystä ja se olisi ollut ainoa konsti taas minun tietää, huijataanko minua.
Ilmoitin kyllä tuosta, etten vastaa kadonneista paketeista, mutta ei niitä koskaan kadonnutkaan. Joku paketti viipyi hieman pidempään, mutta aina meni perille USA:sta.
Nyt on postimaksut niin kalliita täältäkäsin, ettei se enää kannata.
että näkyykö siellä se postituskoodi. Jos ei näy ja myyjä nimenomaan sanoi laittaneensa huutopakettina, niin se on huijari = uhkaat poliisilla ja rikosilmoituksella, ellei palauta rahojasi.
Ei ole haalari lähtenyt huutopakettina. Meidän postista ei ainakaan saa mitään ulos ilman saapumisilmoitusta :( Taitaa siis olla minun turha mennä postiin. Myyjä kävi kuulemma postissaan kysymässä ja sieltä oltiin vain sanottu, että paketti löytää ehkä takaisin, koska siinä oli myyjän tiedot. Myyjällä on paljon positiivista palautetta huutiksessa, joten en heti uskoisi häntä huijariksi.
Ap.
Kyseessä oli siis MAKSIKIRJE, eikö niin? Miksi puhut paketista, huoh.
Myyjä sanoi, että se lähti pakettina. Mistä minä voin tietää oliko se maksikirje vai paketti? Myyjä muisteli, että se lähti pakettina, mutta hän ei löydä pakettikorttia mistään.
Ap.
Ei sekään ole autuaaksi tekevä ellei sitä kirjata lähettäjän päässä heti. Postilla on jostain syystä mahdollisuus isommissa posteissa pistää ko. paketti "odottamaan", jolloin voi hukkua. Lähettäjän pitää vaatia, että se kirjataan järjestelmään samalla kuin luovutetaan.
Postin täti sanoi etteivät kirjaa huutispakettia jätettäessä koska se ei ole heidän tuotteensa vaan huutiksen.
Mutta alkuperäiseen ongelmaan, selvitä ensin onko lähtenyt pakettina vai maksikirjeenä vai miten. Kuinka kauan ollut matkalla?
Ehkä se palautuu sitten myyjälle, jos ei ole aivan täysin hävinnyt. Luin kyllä, että posti kadottaa vuosittan 10 000 kirjettä ja pakettia, joten kaipa tämä minun ostos voi hyvinkin olla yksi niistä..
En löytänyt huutiksen säännöistä mitään siitä, että miten rahojen suhteen pitää tämmöisessä tilanteessa toimia.
Ap.
Myyjällä on paljon positiivista palautetta huutiksessa, joten en heti uskoisi häntä huijariksi.
Ap.
Myyjällä on paljon positiivista palautetta, mutta onko minkä verran negatiivista? Jotkut epäluotettavat myyjät uhkailevat laittavansa kostoksi negaa, jos saavat negatiivisen palautteen, ja sitten petetyt eivät uskalla ilmoittaa.
Jos myyjällä on viisikin negatiivista kommenttia hän saattaa hyvinkin olla huijari. Kokenut myyjä ei hukkaa pakettikuittia tai ole muistamatta lähtikö pakettina vai maksikirjeenä.
tosin, pitäisi olla kuitti, jolla todistaa, että todellakin on paketin postiin vienyt.
Voi olla, että joudut syytteet nostamaan, jos haluat rahasi takaisin. Voisit ehdottaa, että palauttaa rahat, tai laitatte vahingon puoliksi?
P.S.
Maksikirjeenä alle 500g 5€ tulee postilaatikkoosi
pakettina alle 2kg 7,20 haetaan postista
Miksei hän ole säästänyt kuittia, sehän on ainoa todiste että paketti on lähtenyt. Ei sitä SAA yksinkertaisesti hukata. Itse laitan aina koodin sähköpostilla ostajalle, kun olen postittanut. Kerran yksi paketti oli matkalla 4 päivää ja silloinkin ehdin säikähtää että paketti hukkunut.
Yritä neuvotella myyjän kanssa kaupan perumista tai edes puolikkaan rahan palauttamista.
Ensi kerralla VAADI lähetyskuitti